Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Introducció a la Llengua de Signes en l'àmbit universitari

Destinataris PAS, PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 15
Durada presencial 15
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2023-2024
Edició 01
Any del pla de formació 2024
Data d'inici del curs 05/02/2024
Data de finalització del curs 19/02/2024
Data d'inici d'inscripció 09/01/2024
Data de finalització d'inscripció 17/01/2024
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 05/02/2024 10:00 05/02/2024 13:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 07/02/2024 10:00 07/02/2024 13:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 12/02/2024 10:00 12/02/2024 13:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
4 14/02/2024 10:00 14/02/2024 13:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
5 19/02/2024 10:00 19/02/2024 13:00 Aula 2.1 SFPIE
Perfil professional destinataris
Personal de la UV (PDI i PTGAS) que puga necessitar conéixer com comunicar-se amb una persona amb discapacitat auditiva que utilitze la Llengua de Signes
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

 

Professorat no UV

Ma Celeste Asensi Borrás

Directora de UVdiscapacidad. Doctora en Psicología.; Licenciada en Psicología.; Profesora de E.G.B. con especialidad en "Educación Especial". Diploma “La lengua de Signos en la Escuela”.; Diploma de Asesoramiento de la Conducta Vocacional en Estudiantes de Secundaria y Universidad con Necesidades Educativas Especiales”. ; Diploma “Nuevas Tecnologías Aplicadas a la Intervención Psicoeducativa con Alumnos con Necesidades Educativas Especiales”.

Raquel Rodrigo Canet

Técnica de asesoramiento de UVdiscapacidad.

Licenciada en Psicopedagogía.; Diplomada en Magisterio (especialidad de Educación Especial). Curso de Postgrado: “Tecnología de Apoyo a la Rehabilitación: Ayudas Técnicas”. Universidad Complutense de Madrid.Diploma de Postgrado “La Lengua de Signos en la Escuela” Curso:”Nivel Superior de Lengua de Signos”.

Continguts

1. Introducció.
1.1. Servei de UVdiscapacidad
1.2. Dades del nombre de persones amb discapacitat auditiva.
1.3. Pautes de comunicació amb les persones amb discapacitat auditiva.
1.4. Adaptacions en la UV per a persones amb discapacitat auditiva.

2. La Llengua de Signes. 
2.1. Aspectes importants sobre la Llengua de Signes (*LS).
2.2. Alfabet Dactilològic
2.3. Alfabet per a Persones Sord-cegues.
2.4. Sistema de Signes Internacional.
2.5. Centre de Normalització Lingüística.
2.6. Figura del ILS (intèrpret de Llengua de Signes) i el G-I (guia intèrpret de persones sordcegues).
2.7. Recursos i suports que utilitzen les persones amb discapacitat auditiva.
2.8. Entitats més representatives de la discapacitat auditiva en la CV i Espanya.

3. SIGNAUNI: Vocabulari i frases en Llengua de Signes en la UV. 
- Salutacions formals i dades d'identificació.
- Dades de localització.
- Dies de la setmana, Mesos de l'any. 
- Números.
- Vocabulari utilitzat en l'àmbit de docència.
- Vocabulari utilitzat en l'àmbit de consergeria.
- Vocabulari utilitzat en l'àmbit de biblioteques. 
- Vocabulari utilitzat en l'àmbit de cafeteria.
- Vocabulari utilitzat en l'àmbit de secretaries.
- Vocabulari utilitzat en situacions d'emergència.

4. CONCLUSIONS.

Competències que es desenvoluparan
  • Coneixement de les necessitats i adaptacions de l'estudiantat amb discapacitat auditiva de la UV.
  • Coneixement sobre la Llengua de Signes i el seu ús en la UV.
  • Coneixement dels recursos existents per a l'aprenentatge de la Llengua de Signes.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a

 

Inscripció