Destinataris
PDI
Modalitat d'impartició
Presencial
Llengua
Castellà
Durada total
12
Durada presencial
12
Durada en línia síncrona
0
Durada en línia asíncrona
0
Programa
Oferta pròpia -SFPIE
Modalitat formativa
Curs
Curs acadèmic
2021-2022
Edició
01
Any del pla de formació
2022
Data d'inici del curs
11/07/2022
Data de finalització del curs
13/07/2022
Data d'inici d'inscripció
16/02/2022
Data de finalització d'inscripció
07/03/2022
Sessions
Sessió | Data i hora d'inici | Data i hora de finalització | Aula | Ubicació |
---|---|---|---|---|
1 | 11/07/2022 09:00 | 11/07/2022 13:00 | IDOCAL. Sala M-400 | |
2 | 12/07/2022 09:00 | 12/07/2022 13:00 | IDOCAL. Sala M-400 | |
3 | 13/07/2022 09:00 | 13/07/2022 13:00 | IDOCAL. Sala M-400 |
Perfil professional destinataris
Investigadors (PDI) en Ciències Socials i de la Salut
Criteris de selecció
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Professorat UV
- Gonzalez Roma, Vicente
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
Estructura UV organitzadora
Objectius formatius
- aprendre a escriure articles científics empírics d'una manera eficaç, considerant el que els revisors i editors de les revistes més exigents esperen trobar en ells,
- conéixer els factors a considerar en la selecció de la revista a la qual enviarem el nostre treball,
- conéixer com funciona el procés de revisió per parells, i
- aprendre a escriure cartes de resposta a les revisions rebudes.
Continguts
- Per què és important?
- Selecció de la revista
- Recomanacions generals abans de començar a escriure
- L'estil d'escriptura
- La secció “Introduction”
- La secció “Method”
- La secció “Results”
- La secció “Discussion”
- Abans d'enviar l'article
- El procés de revisió per parells
- Respondre a les revisions
- Després de publicar
- Aspectes ètics
Competències que es desenvoluparan
- Comunicació escrita: escriure articles científics seguint unes pautes que ajuden a produir treballs de qualitat.
- Comunicació escrita: escriure cartes de resposta a les revisions que siguen eficaces.
- Capacitat d'anàlisi: identificar l'estructura ‘oculta’ de la secció ‘Introduction’.
- Presa de decisions: conéixer, obtindre, i analitzar la informació sobre les revistes per a prendre decisions adequades.
- Capacitat crítica: identificar els problemes de treballs amb deficiències.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat
Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a