Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Aprendre a escriure articles científics en CC. Socials i de la Salut

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 12
Durada presencial 12
Durada en línia síncrona 0
Durada en línia asíncrona 0
Programa Oferta pròpia -SFPIE
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2021-2022
Edició 01
Any del pla de formació 2022
Data d'inici del curs 11/07/2022
Data de finalització del curs 13/07/2022
Data d'inici d'inscripció 16/02/2022
Data de finalització d'inscripció 07/03/2022
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 11/07/2022 09:00 11/07/2022 13:00 IDOCAL. Sala M-400
2 12/07/2022 09:00 12/07/2022 13:00 IDOCAL. Sala M-400
3 13/07/2022 09:00 13/07/2022 13:00 IDOCAL. Sala M-400
Perfil professional destinataris
Investigadors (PDI) en Ciències Socials i de la Salut
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

  • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
  • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
  • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
  • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Professorat UV
  • Gonzalez Roma, Vicente
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
Objectius formatius
  • aprendre a escriure articles científics empírics d'una manera eficaç, considerant el que els revisors i editors de les revistes més exigents esperen trobar en ells,
  • conéixer els factors a considerar en la selecció de la revista a la qual enviarem el nostre treball,
  • conéixer com funciona el procés de revisió per parells, i
  • aprendre a escriure cartes de resposta a les revisions rebudes.
Continguts
  1. Per què és important?
  2. Selecció de la revista
  3. Recomanacions generals abans de començar a escriure
  4. L'estil d'escriptura
  5. La secció “Introduction”
  6. La secció “Method”
  7. La secció “Results”
  8. La secció “Discussion”
  9. Abans d'enviar l'article
  10. El procés de revisió per parells
  11. Respondre a les revisions
  12. Després de publicar
  13. Aspectes ètics
Competències que es desenvoluparan
  • Comunicació escrita: escriure articles científics seguint unes pautes que ajuden a produir treballs de qualitat.
  • Comunicació escrita: escriure cartes de resposta a les revisions que siguen eficaces.
  • Capacitat d'anàlisi: identificar l'estructura ‘oculta’ de la secció ‘Introduction’.
  • Presa de decisions: conéixer, obtindre, i analitzar la informació sobre les revistes per a prendre decisions adequades.
  • Capacitat crítica: identificar els problemes de treballs amb deficiències.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a

Inscripció