Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Aprendre a escriure articles científics en CC. Socials i de la Salut

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 12
Durada presencial 12
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2024
Data d'inici del curs 08/07/2024
Data de finalització del curs 10/07/2024
Data d'inici d'inscripció 28/02/2024
Data de finalització d'inscripció 13/03/2024
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 08/07/2024 09:00 08/07/2024 13:00 AULA A7 FACULTAT DE PSICOLOGIA ( CAMPUS BLASCO IBAÑEZ) Facultat de Psicologia i Logopèdia
2 09/07/2024 09:00 09/07/2024 13:00 AULA A7 FACULTAT DE PSICOLOGIA ( CAMPUS BLASCO IBAÑEZ) Facultat de Psicologia i Logopèdia
3 10/07/2024 09:00 10/07/2024 13:00 AULA A7 FACULTAT DE PSICOLOGIA ( CAMPUS BLASCO IBAÑEZ) Facultat de Psicologia i Logopèdia
Perfil professional destinataris
Investigadors (PDI) en Ciències Socials i de la Salut
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Gonzalez Roma, Vicente
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
Objectius formatius

Els objectius del curs són:
- aprendre a escriure articles científics empírics d'una manera eficaç, considerant el que els revisors i editors de les revistes més exigents esperen trobar en ells,
- conéixer els factors a considerar en la selecció de la revista a la qual enviarem el nostre treball,
- conéixer com funciona el procés de revisió per parells, i
- aprendre a escriure cartes de resposta a les revisions rebudes.

 

Continguts

Els continguts del curs són:
1.    Per què és important?
2.    Selecció de la revista
3.    Recomanacions generals abans de començar a escriure 
4.    L'estil d'escriptura
5.    La secció “Introduction”
6.    La secció “Method”
7.    La secció “Results”
8.    La secció “Discussion”
9.    Abans d'enviar l'article
10.    El procés de revisió per parells
11.    Respondre a les revisions
12.    Després de publicar
13.    Aspectes ètics
 

Competències que es desenvoluparan

- Comunicació escrita: escriure articles científics seguint unes pautes que ajuden a produir treballs de qualitat.
- Comunicació escrita: escriure cartes de resposta a les revisions que siguen eficaces.
- Capacitat d'anàlisi: identificar l'estructura ‘oculta’ de la secció ‘Introduction’.
- Presa de decisions: conéixer, obtindre, i analitzar la informació sobre les revistes per a prendre decisions adequades.
- Capacitat crítica: identificar els problemes de treballs amb deficiències.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència a classe d'un mínim del 80% de les hores lectives
Realització dels exercicis que proposarà el professor al llarg del curs.
 

Inscripció