Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Aspectes legals de la recerca biomèdica

Destinataris PAS, PDI
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + En línia síncrona
Llengua Castellà
Durada total 10
Durada en línia síncrona 8
Durada en línia asíncrona 2
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2021-2022
Edició 01
Any del pla de formació 2022
Data d'inici del curs 26/05/2022
Data de finalització del curs 27/05/2022
Data d'inici d'inscripció 16/02/2022
Data de finalització d'inscripció 07/03/2022
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 26/05/2022 09:00 26/05/2022 13:00 En línia
2 27/05/2022 09:00 27/05/2022 13:00 En línia
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Martinez Velencoso, Luz Maria
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
Continguts

Els continguts són els que segueixen:

  • Tema 1: Aspectes Legals de la recerca biomèdica
  • Tema 2: Els comitès d'ètica de la recerca (concepte i funcions). Règim jurídic dels biobancs.
  • Tema 3: La protecció legal de les dades personals. Les dades genètiques i de salut com a dades especialment sensibles. Implicacions del BIGDATA.
  • Tema 4: Aspectes legals de la medicina genètica: diagnòstic preimplantacional, teràpia gènica, patents biotecnològiques, inseminació “post mortem”.
Competències que es desenvoluparan
  • Informar sobre les implicacions legals que la recerca científica comporta especialment pel que fa al consentiment informat de la persona i al respecte per la confidencialitat en el maneig de la informació. (Tema 1)
  • Conèixer l'existència del Comitè d'Ètica de la Recerca de la UV i la necessitat del seu informe preceptiu per a les recerques que impliquen intervencions en éssers humans, la utilització de mostres biològiques d'origen humà i la utilització de dades de caràcter personal. Règim legal dels biobancs. (Tema 2)
  • Informació sobre la projecció del Reglament europeu 2016/679 de protecció de dades a la recerca biomèdica a Espanya. Les previsions de la Llei orgànica 3/2018, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals en matèria de recerca biomèdica. Les implicacions amb estudis amb tecnologia BIGDATA. (Tema 3)

Aplicacions en l'àmbit de la medicina: diagnòstic preimplantacional, teràpia gènica, patents biotecnològiques. Regulació legal i possibles responsabilitats. (Tema 4).

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

El procediment d'avaluació de l'activitat consistirà en la realització d'uns senzills qüestionaris de tipus test  al final de cada sessió.

Assistència al 85% de les hores síncrones o presencials, visualització del 100% dels continguts en línia i la superació de les proves d'avaluació fixades.

Inscripció