Sessió | Data i hora d'inici | Data i hora de finalització | Aula | Ubicació |
---|---|---|---|---|
1 | 22/05/2024 10:00 | 22/05/2024 14:00 | Aula PB SFPIE | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
2 | 23/05/2024 10:00 | 23/05/2024 14:00 | Aula PB SFPIE | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
- Martin Ezpeleta, Antonio Leon
- PDI-Titular d'Universitat
- Coordinador/a Curs
- Echegoyen Sanz, Yolanda
- PDI-Titular d'Universitat
- Cap de Seccio-Servei
- Cap Iniciatives Per a Sostenibilitat
Definir la creativitat i el pensament creatiu (conceptes com a creativitat científica, matemàtica, verbal, pensament divergent…), subratllant la seua importància per a la formació i equilibri de les persones, a més del seu caràcter transdisciplinar.
Presentar els resultats de les investigacions sobre creativitat, destacant aquelles relacionades amb la seua interpretació en clau educativa.
Explicar instruments d'avaluació de la creativitat, així com investigacions derivades dels mateixos amb poblacions d'estudiants amb la finalitat de mostrar un panorama del desenvolupament de la creativitat en el sistema educatiu.
Reflexionar sobre la interpretació dels instruments d'avaluació de la creativitat com a claus per a dissenyar tasques que servisquen per a desenvolupar la creativitat en qualsevol especialitat o assignatura de l'Educació Superior.
El curs té un perfil teòric sobre què és creativitat i pensament creatiu que fa referència a diverses esferes de la vida (diària, escolar, expressiva, científica i artística), i un altre més pràctic sobre l'avaluació de la creativitat, que cal aplicar-se transdisciplinarment en el disseny d'assignatures i tasques en contextos educatius.
Conéixer tècnicament què és creativitat i pensament creatiu en el context de la formació de les persones al llarg de la vida.
Conéixer la investigació sobre creativitat i el cas concret dels estudis duts a terme amb estudiants.
Reflexionar sobre la pertinència de desenvolupar la creativitat transdisciplinarment.
Dissenyar tasques i materials didàctics que integren la creativitat i el pensament creatiu.
Assistència, com a mínim, al 85% dels hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encarregades per el/la tutor/a o professor/a.
Disseny d'una tasca/material didàctic susceptible d'utilitzar-se en una assignatura universitària en concret i que supose el desenvolupament de la creativitat i el pensament creatiu.