Destinataris
PDI
Modalitat d'impartició
En línia síncrona
Llengua
Castellà
Durada total
10
Durada en línia síncrona
10
Programa
Formació contínua
Modalitat formativa
Curs
Període
1er semestre
Curs acadèmic
2021-2022
Edició
01
Any del pla de formació
2021
Data d'inici del curs
15/11/2021
Data de finalització del curs
18/11/2021
Data d'inici d'inscripció
24/02/2021
Data de finalització d'inscripció
15/03/2021
Sessions
Sessió | Data i hora d'inici | Data i hora de finalització | Aula | Ubicació |
---|---|---|---|---|
1 | 15/11/2021 09:30 | 15/11/2021 14:30 | En línia | |
2 | 18/11/2021 09:30 | 18/11/2021 14:30 | En línia |
Professorat UV
- Aleixandre Benavent, Rafael
- Valderrama Zurian, Juan Carlos
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- Sixto Costoya, Andrea
- PDI-Ajudant Doctor/A
- Coordinador/a de Mobilitat
Estructura UV organitzadora
Objectius formatius
Introduir al personal docent i investigador de la Universitat de València en els diferents tipus de dades de recerca en obert i en la política de dades en obert. Així mateix, el curs permetrà conèixer quin és el valor de les dades obertes de la recerca i el seu impacte en la comunitat científica.
Continguts
- Les dades en obert.
- Tipus de dades d’investigació.
- Marc legal: confidencialitat, anonimat, drets d’autor i propietat intel·lectual, llicències d’ús.
- Els mandats sobre la gestió i publicació de dades. Normativa i polítiques nacionals, europees i mundials.
- El dipòsit de dades en les revistes científiques.
- Beneficis de publicar les dades de la investigació en obert.
- Principals repositoris de dades.
Competències que es desenvoluparan
- Saber diferenciar entre dades en obert i material addicional.
- Adquisició de coneixements sobre la publicació de dades en obert.
- Conèixer els fonaments teòrics de les dades d’investigació en obert.
- Reconèixer quan les dades estan en obert.
- Conèixer els recursos disponibles per a dipositar dades en obert.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat
Realització de les activitats pràctiques.
Realització d’un qüestionari final d’avaluació.
Assistència, com a mínim, al 85% de les hores síncrones o presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades Per la tutora o professora, o pel tutor o professor.
Darrera modificació
22/09/2021