Sessió | Data i hora d'inici | Data i hora de finalització | Aula | Ubicació |
---|---|---|---|---|
1 | 24/05/2021 17:00 | 24/05/2021 19:00 | En línia | |
2 | 07/06/2021 17:00 | 07/06/2021 19:00 | En línia |
- Jabbaz Churba, Marcela Isabel
- PDI-Titular d'Universitat
La perspectiva de gènere en l’ensenyament és rellevant en totes aquelles matèries en les quals el tema o els resultats i aplicacions dels continguts afecten directament persones -com a ciutadanes, usuàries de serveis públics o consumidores– o indirectament a través de la forma en què les institucions i organitzacions regulen la interacció social. També és rellevant en tots aquells subjectes en els quals s’utilitzen dades empíriques per a determinar les actituds, valors, comportaments i necessitats de la població.
1. D’on partim:
a. Bases legals i diferències notables de gènere/sexe.
b. Generització del coneixement i del tracte.
2. Propostes generals per a incorporar la perspectiva de gènere/sexe en l’ensenyament universitari:
a. Revisió dels continguts docents per a identificar els biaixos androcèntrics en l’enfocament de les assignatures.
b. Efectes educatius i professionals de les desigualtats entre dones i homes.
c. Incorporació de referents femenins per a tractar de visibilitzar les dones que han fet contribucions i no han estat reconegudes fins ara.
d. Utilitzar un llenguatge inclusiu que no invisibilitze les dones (alumnes, autores i dones en el contingut).
e. La revisió de la bibliografia identifica les obres d’autoria femenina proporcionalment a les contribucions científiques del camp en qüestió.
3. Indicadors per a orientar les guies docents sensibles a la igualtat de gènere/sexe.
4. Activitat pràctica: Revisa la teua pròpia guia docent.
- Capacitat per a problematitzar patrons dominants de socialització.
- Sensibilitat per a identificar les desigualtats de gènere/sexe i dissenyar solucions.
- Competència per a avaluar si l’enfocament d’assignatures afavoreix l’accés al coneixement en condicions d’igualtat.
- Suficiència per a utilitzar un llenguatge inclusiu que no invisibilitze les dones.
- Capacitat per a identificar l’impacte, diferent en els homes i en les dones, que poden tenir els continguts abordats en l’ensenyament de cada àrea.
- Habilitat per a dissenyar un programa docent no androcèntric.
Participació en els fòrums des de l’inici del curs fins a la data de finalització.
Realització de l’activitat pràctica proposada.
En la part pràctica del curs el professorat revisarà la seua guia docent a partir dels exercicis pràctics proposats (treball individual previst en 6 hores de duració al llarg de dues setmanes). En l’última sessió sincrònica amb la docent, serà obligatori assistir-hi amb una guia docent.
Assistència al 85% de les hores síncrones o presencials, visualització del 100% dels continguts en línia i la superació de les proves d'avaluació fixades.