Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Educació de la Veu. Prevenció de disfonies en el docent universitari

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Valencià
Durada total 24
Durada presencial 24
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2021-2022
Edició 03
Any del pla de formació 2022
Data d'inici del curs 21/06/2022
Data de finalització del curs 14/07/2022
Data d'inici d'inscripció 16/02/2022
Data de finalització d'inscripció 07/03/2022
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 21/06/2022 10:00 21/06/2022 13:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 24/06/2022 10:00 24/06/2022 13:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 28/06/2022 10:00 28/06/2022 13:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
4 01/07/2022 10:00 01/07/2022 13:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
5 05/07/2022 10:00 05/07/2022 13:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
6 07/07/2022 10:00 07/07/2022 13:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
7 12/07/2022 10:00 12/07/2022 13:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
8 14/07/2022 10:00 14/07/2022 13:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Professorat UV
  • Rosell Clari, Vicente Jose
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Responsables de Gestio Academica
  • Coordinador/a Titulacio de Grau
Ver ficha
  • Puig Herreros, Clara
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Ver ficha
Objectius formatius

•    Millorar el coneixement sobre la producció de la veu. Anatomia i fisiologia vocal.
•    Conèixer les patologies més comuns en els docents i les característiques més rellevants de la veu normal i patològica. 
•    Reconèixer els mals hàbits vocals.
•    Conèixer com millorar la pròpia veu. Higiene vocal i exercicis de rehabilitació - millora. 
•    Conèixer noves tecnologies que ens ajuden a controlar la nostra veu

Continguts
  • Anatomia i fisiologia de la producció de la veu i la parla.
  • Patologia de la veu més comú en els docents i mals hàbits fono-articuladors. Conceptes de mal ús i abús vocal.
  • Postura, respiració, producció vocal i impostació de la veu.
  • Principals característiques de la veu i la seua producció: duració, to, intensitat i timbre.
  • Coneixement del propi ús vocal. Avaluació de la veu i propostes personalitzades de millora.
  • Programa de higiene vocal i la seva repercussió en la producció de la veu.
  • Exercicis per a millorar:  la postura, el tipus respiratori, la coordinació fono-respiratòria, la relaxació de l’aparell fono-articulador, la impostació vocal, la producció del to òptim, la intensitat i ús de la veu en situacions quotidianes (conversa i classe).
  • Exercicis pràctics enfocats des de la perspectiva fisiològica de la rehabilitació vocal per poder generalitzar els aprenentatges en la vida diària.
Competències que es desenvoluparan
  • Conèixer com es produeix la veu, identificar el mal ús i/o l’abús vocal i com millorar-ho.
  • Conèixer els errors més comuns que fem els docents i com controlar-los. Veu parlada i projecció vocal. L’ús del micròfon a l’aula.
  • Conèixer exercicis adequats per millorar la postura, la respiració, la coordinació fono-respiratòria, la relaxació de l’aparell fono-articulador i la impostació de la veu, entre altres.
  • Millorar l’ús de la pròpia veu i de les seves característiques, tant en conversa com en l’aula. 
  • Conèixer algunes APPs i programes informàtics que ens poden ajudar a millorar la nostra veu.
  • Exercicis pràctics per poder realitzar durant el dia a dia i així, generalitzar el seu aprenentatge.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

El procediment d'avaluació de l'activitat consistirà en la realització d'un senzill qüestionari de tipus test  al finalizar el curs i una xicoteta exposició individual per observar l’aplicació de l’aprenentatge vocal adquirit durant el curs

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a

Inscripció