Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Com fer un Pla 2030 per contribuir als ODS a la teva unitat, servei o facultat

Destinataris PAS, PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 16
Durada presencial 16
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2021-2022
Edició 01
Any del pla de formació 2022
Data d'inici del curs 02/11/2022
Data de finalització del curs 11/11/2022
Data d'inici d'inscripció 16/02/2022
Data de finalització d'inscripció 07/03/2022
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 02/11/2022 09:30 02/11/2022 13:30 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 04/11/2022 09:30 04/11/2022 13:30 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 09/11/2022 09:30 09/11/2022 13:30 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
4 11/11/2022 09:30 11/11/2022 13:30 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Perfil professional destinataris
Atesa la transversalitat del tema, el contingut d'aquest curs és d'interès per a una àmplia varietat tant d'àrees de coneixement com de perfils professionals existents a la Universitat (desenvolupament humà, salut, educació, benestar social, medi ambient, cultura , desenvolupament econòmic, transparència, participació ciutadana, igualtat, etc...) És imprescindible tenir un nivell bàsic de coneixements sobre els ODS.
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat no UV

Ana Alcaraz Lamana

Experta en Responsabilitat Social i Sostenibilitat;fundadora i directora d´Esfera Social Consultoria. Professora Associada de la Facultat de Ciències Socials (Universitat de València). Membre de l'Associació Projecte Talis (associació sense ànim de lucre vinculada a la Universitat de València) i del Grup de Recerca Talis.
Objectius formatius
Oferir els coneixements i les eines necessaris per elaborar un Pla d'acció que permeti el compliment dels ODS a les unitats, serveis o facultats en què treballen les persones participants.
Continguts
1. Què han d'aportar les universitats als ODS?
• Introducció: revisió de l'Agenda 2030, ODS, metes i indicadors
• Característiques i principis rectors que han de guiar-ne l'aplicació
• La contribució esperada de les universitats als ODS
• Beneficis i oportunitats per a les universitats en la seva contribució als ODS
• Integració dels ODS a la Responsabilitat Social Universitària

2. Com s'apliquen els ODS a una universitat?
• La metodologia proposada per les Nacions Unides
• La metodologia de la Responsabilitat Social Universitària
• Dimensions i objectius a assolir en cada àmbit
• Fases del procés d'implantació

3. Quin és el nostre punt de partida? Fase 1: El diagnòstic d'ODS
• La “localització” dels ODS
• Elaboració del Diagnòstic
• Resultat final: Mapa de contribució als ODS de la nostra unitat/servei/facultat

4. Què volem aconseguir? Fase 2: Elaborem el Pla ODS - 2030
• Objectius estratègics per a cada dimensió
• Bones pràctiques d'altres universitats a Espanya i al món
• Pluja d'idees sobre accions que podem fer
• Resultat final: Elaboració del Pla ODS de la nostra unitat/servei/facultat

5. Com assolirem els objectius? Passos següents: execució, seguiment, avaluació i comunicació
• Planificació de l'execució i el seguiment
• Avaluació amb enfocaments participatius
• Comunicació, transparència i rendició de comptes: definició i diferències
• Eines per a cada fase
• Bones pràctiques d'altres universitats en comunicació, transparència i rendició de comptes
Competències que es desenvoluparan
 Reflexionar sobre el trànsit de la teoria dels ODS a la seva aplicació pràctica
 Conéixer les metodologies d'aplicació de l'Agenda 2030
 Aprendre sobre els elements i tècniques per dur a terme cadascuna de les fases del procés
 Elaborar un esborrany de Diagnòstic de contribució dels ODS
 Elaborar un esborrany de Pla d'Acció 2030
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat
Atès l'enfocament pràctic del curs, lassistència és obligatòria. Per superar el curs, s'haurà d'assistir a un mínim del 85% de les hores i fer les tasques obligatòries fixades al programa o encomanades pel/per la tutor/a o professor/a.
L'avaluació serà continuada a través de les activitats pràctiques proposades durant el desenvolupament del curs.
Inscripció