Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Fomentar la creativitat a l'aula

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + Presencial
Llengua Castellà
Durada total 14
Durada presencial 12
Durada en línia asíncrona 2
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2021-2022
Edició 01
Any del pla de formació 2022
Data d'inici del curs 30/05/2022
Data de finalització del curs 01/06/2022
Data d'inici d'inscripció 16/02/2022
Data de finalització d'inscripció 07/03/2022
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 30/05/2022 10:00 30/05/2022 14:00 Aula 2.1 SFPIE
2 31/05/2022 10:00 31/05/2022 14:00 Aula 2.1 SFPIE
3 01/06/2022 10:00 01/06/2022 14:00 Aula 2.1 SFPIE
Perfil professional destinataris
PDI interessat a reflexionar sobre la importància del pensament creatiu en l'educació i sobre la manera de fomentar la creativitat en l'alumnat
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

  • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
  • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
  • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
  • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Professorat UV
  • Jordan Enamorado, Miguel Angel
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
Ver ficha
  • Ricart Vaya, Alicia
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Coordinador/a de Mobilitat
Ver ficha
Objectius formatius
  • Estimular el pensament creatiu tant personal com professionalment.
  • Millorar la capacitat per a respondre de manera pràctica i creativa a problemes i oportunitats que es presenten contínuament en el context educatiu
  • Dissenyar i aplicar una varietat de metodologies orientades a desenvolupar idees, gestionar la innovació i aplicar els coneixements i habilitats adquirits.
  • Fomentar la creativitat en el sistema d'educació superior a establir un clima que fomente la creativitat i la innovació.
  • Aprendre estratègies per a adaptarse a un context educatiu en constant canvie
  • Compartir experiències innovadores i creatives amb altres professionals de l'ensenyament
Continguts

1. DEFINICIÓ I CARACTERÍSTIQUES DEL PENSAMENT CREATIU

Antecedents de l'estudi de la creativitat. Característiques de les persones creatives

Bases neuropsicològiques de la creativitat. Influència del mitjà i del context en la creativitat

2. ALGUNES APLICACIONS DE LA CREATIVITAT

Creativitat i aprenentatge. Creativitat i relacions personals. Creativitat i resolució de problemes. Creativitat i creixement personal i professional

3. CREATIVITAT I PENSAMENT CRÍTIC

Necessitat de desenvolupar en els alumnes la creativitat i el pensament crític. Com desenvolupar les habilitats creatives i crítiques. Utilització de la informació de manera creativa i crítica. Tecnologia i processos de creativitat i pensament crític

4. DOCENTS CREATIUS

Aptituds i actituds creatives. Capacitat de connexió. Flexibilitat de pensament. Humor

5. COM APLICAR LA CREATIVITAT A l'AULA?

Com explicar i realitzar presentacions a l'aula de manera creativa. Fomentar la creativitat d'una manera creativa. Creativitat i camps d'aprenentatge. Modificar el context educatiu d'ensenyament. Tècniques de creativitat. Disseny de projectes i activitats per a estimular la creativitat a l'aula

Competències que es desenvoluparan

Durant les sessions, es fomentarà la reflexió i el diàleg i es facilitarà el desenvolupament de competències com el pensament crític, l'empatia, la resolució de problemes, el treball en equip, la creativitat i les habilitats comunicatives entre altres

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a

Es valorarà l'assistència, la participació durant les sessions i la tasca final que els assistents hauran d'entregar una vegada finalitzada la part presencial.

Inscripció