Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

La Intel·ligència artificial al servei d'una comunicació eficaç

Destinataris PAS, PDI
Modalitat d'impartició En línia síncrona
Llengua Castellà
Durada total 6
Durada presencial 0
Durada en línia síncrona 6
Durada en línia asíncrona 0
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2023-2024
Edició 01
Any del pla de formació 2024
Data d'inici del curs 06/05/2024
Data de finalització del curs 20/05/2024
Data d'inici d'inscripció 28/02/2024
Data de finalització d'inscripció 13/03/2024
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 06/05/2024 15:30 06/05/2024 17:30 En línia
2 13/05/2024 15:30 13/05/2024 17:30 En línia
3 20/05/2024 15:30 20/05/2024 17:30 En línia
Perfil professional destinataris
Este curs està dissenyat per a professors i personal no docent de la universitat, ja que s'enfoca tant en l'ús de la intel·ligència artificial com a suport i complement a les pròpies classes com per a multiplicar l'eficiència en altres àrees del centre i tasques periòdiques. S'enfoca a integrar la intel·ligència artificial en el dia a dia, explorant eines com ChatGPT i altres per a crear contingut multimèdia, així com aplicacions específiques en l'àmbit docent. Està dirigit a aquells que desitgen aprofitar la IA per a enriquir els seus mètodes d'ensenyament i comunicació en este entorn
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

  • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
  • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
  • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
  • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Professorat no UV

Rocío Martín López

Especialista a ensenyar a parlar en públic amb noves tecnologies i a través d'entorns digitals.

Creadora de Neotelling i autora de dos llibres sobre oratòria digital (un per a adults i un altre per a xiquets).

CEO i fundadora de l'Acadèmia d'oratòria Neotelling. Ha format a més de 5.000 persones a Espanya i Amèrica Llatina.

Premi Iberoamericà de Joventut en la categoria de narrativa digital per l'aportació innovadora de Neotelling a la formació en habilitats comunicatives.

Ponent internacional sobre comunicació eficaç en entorns digitals i responsable d'estratègia del projecte social Canal Sènior (plataforma en línia de formació gratuïta per a persones majors de 55 anys).

ww.rociomartinlopez.com

Objectius formatius

1. Identificar oportunitats d'utilització de la intel·ligència artificial en el seu dia a dia.

2. Utilitzar eines de creació multimèdia com ChatGPT i altres per a generar contingut multimèdia variat, incloent-hi text, imatges, fórmules i vídeos.

3. Integrar l'ús de la intel·ligència artificial des d'una perspectiva de comunicació eficaç.

4. Dissenyar prompts efectius: Aprendran a crear prompts específics que maximitzen la utilitat de les eines d'intel·ligència artificial, permetent-los obtindre resultats precisos i rellevants per a les seues necessitats educatives.

5. Personalitzar la interacció: Adquiriran la capacitat de personalitzar la interacció amb eines d'intel·ligència artificial, adaptant la tecnologia als seus estils d'ensenyament i preferències comunicatives.

6. Explorar extensions per al navegador amb la finalitat que l'ús diari de la intel·ligència artificial siga més senzill i optimitzar així el flux de treball.

7. Crear material educatiu innovador.

8. Aplicar IA en l'àmbit docent: Experimentaran amb exemples pràctics d'aplicació d'intel·ligència artificial en entorns educatius, millorant l'eficàcia dels seus mètodes pedagògics i la qualitat de l'experiència d'aprenentatge per als estudiants.

9. Fomentar la participació estudiantil: Aprendran estratègies per a utilitzar la intel·ligència artificial de manera que fomente la participació i el compromís dels estudiants, creant un entorn educatiu més interactiu i col·laboratiu.

10. Avaluar l'eficàcia de la integració de IA: Desenvoluparan habilitats per a avaluar críticament l'eficàcia de la integració d'intel·ligència artificial en les seues pràctiques docents, mesurant l'impacte en la comunicació i l'aprenentatge.

11. Promoure l'adopció de tecnologies IA: Es capacitaran per a actuar com a agents de canvi, promovent l'adopció responsable de tecnologies d'intel·ligència artificial dins de les seues institucions acadèmiques i fomentant un enfocament progressiu cap a la innovació educativa.

Continguts

El curs consta de 3 sessions de 2 hores de duració cadascuna. Les temàtiques impartides seran:

  • SESSIÓ 1: Com integrar la intel·ligència artificial en el teu dia a dia: possibilitats, eines, usos i dinàmiques de pràctica.
  • SESSIÓ 2: Xat GPT i altres eines d'Intel·ligència artificial de creació de contingut multimèdia: text, imatges, fórmules, vídeos i molt més.
  • SESSIÓ 3: Intel·ligència artificial aplicada: creació de prompts específics, complements i extensions per al navegador, exemples d'intel·ligència artificial en l'àmbit docent.
Competències que es desenvoluparan
  1. Integració de la intel·ligència artificial en el dia a dia. Aprendran a identificar oportunitats per a integrar intel·ligència artificial en la seua rutina, comprenent les possibilitats i usos pràctics en la millora de la comunicació.
  2. Ús d'eines de creació de contingut multimèdia. Adquiriran habilitats per a utilitzar eines de IA, com ChatGPT i altres, per a generar contingut multimèdia, incloent-hi text, imatges, fórmules i vídeos, millorant així la seua capacitat per a diversificar els recursos educatius.
  3. Creació de prompts específics. Desenvoluparan la capacitat de dissenyar i utilitzar prompts específics per a obtindre resultats desitjats de les eines d'intel·ligència artificial, personalitzant la interacció segons les seues necessitats.
  4. Exploració d'extensions per al navegador. Aprendran a aprofitar extensions i complements relacionats amb intel·ligència artificial, facilitant la integració d'estes tecnologies en el seu entorn de treball i docència.
  5. Exemples pràctics en l'àmbit docent. Obtindran experiència pràctica en aplicar intel·ligència artificial en situacions educatives concretes, permetent-los adaptar i enriquir els seus mètodes pedagògics.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores síncrones i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a

Inscripció