Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

RÈGIM JURÍDIC I GESTIÓ DEL PDI A LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA

Destinataris PAS
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà, Valencià
Durada total 21
Durada presencial 21
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2025-2026
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 10/11/2025
Data de finalització del curs 01/12/2025
Data d'inici d'inscripció 09/09/2025
Data de finalització d'inscripció 18/09/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 10/11/2025 09:00 10/11/2025 12:00 Sala multiusos I INTRAS
2 12/11/2025 16:00 12/11/2025 19:00 Sala multiusos I INTRAS
3 17/11/2025 09:00 17/11/2025 12:00 Sala multiusos I INTRAS
4 19/11/2025 16:00 19/11/2025 19:00 Sala multiusos I INTRAS
5 24/11/2025 09:00 24/11/2025 12:00 Sala B4 planta baja Edificio Institutos
6 26/11/2025 16:00 26/11/2025 19:00 Sala multiusos I INTRAS
7 01/12/2025 09:00 01/12/2025 12:00 Sala multiusos I INTRAS
Perfil professional destinataris
Preferentment dirigit al PTGAS que al seu lloc de treball es dedica a la gestió del PDI, adscrit al Servici de RRHH (PDI) o als departaments.
Criteris de selecció

Se seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s'ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reunixen.
- S'atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
- Així mateix, s'atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós orde d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Bondia Alberola, Maria Teresa
  • PAS-Esc. Tecnica de Gestio
  • (Nivel de) Cap de Seccio-Servei
Ver ficha
  • Alepuz Anrubia, M. Dolores
  • PAS-Esc. Tecnica de Gestio
Ver ficha
  • Roig Company, Vicente
  • PAS-Esc. Tecnica de Gestio
Ver ficha
Objectius formatius

1.- Conéixer els canvis introduïts per la *LOSU en la regulació del professorat universitari i la normativa estatal de desenrotllament.
2.- Diferenciar el règim jurídic aplicable al PDI funcionari i al PDI laboral. Conéixer la normativa aplicable en cada cas i, en particular, la reglamentació interna de la UV i el Conveni Col·lectiu aplicable al personal laboral.
3.- Conéixer els procediments administratius que es gestionen al Servici de RH (PDI), en coordinació amb els departaments i centres.

 

Continguts

1.- Principis generals de la LOSU i novetats afectants a la regulació del PDI. Noves figures contractuals i modificació de les existents. Procesos d’estabilització derivats de les disposicions transitòries de la LOSU

2.- El règim jurídic del PDI. Personal funcionari i personal laboral. Cossos docents universitaris i distintes figures de PDI contractat laboral. Normativa aplicable en cada cas.

3.- La selecció del PDI: L’acreditació com a requisit per a l’accés als cossos docents universitaris i a determinades figures de contractació laboral. Procediments de selecció del PDI funcionari i del PDI laboral. Comissions de selecció. La interacció entre el Servei de RRH (PDI) i els departaments en la gestió administrativa dels procediments de selecció. Aplicació GENPDI.

4.- Drets del PDI: Retribucions. Permisos i llicències. Carrera profesional. Altres singularitats.

5.- Obligacions del PDI: El règim de dedicació. Incompatibilitats. La dedicació docent: capacitat docent i reduccions docents reglamentades. El POD.

Competències que es desenvoluparan

-    Diferenciar el règim jurídic del professorat funcionari i el professorat laboral i la normativa aplicable en cada cas: estatal, autonòmica i propia de la Universitat de València, així com el Conveni Col.lectiu aplicable al PDI laboral de les Universitats Públiques Valencianes.
-    Coneixer i comprende els procediments més habitual s que es gestionen al Servei de PDI i als departaments en relació al Personal Docent i Investigador, així com la normativa reguladora.
-    Entendre les relacions de cooperació i coordinació entre els departaments i el Servei de RRHH (PDI) necessàries per a la gestió ordinaria relativa al PDI.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

. Assistència al menys al 85% de la durada total del curs.

Inscripció