
Amb una metodologia pràctica i participativa, els tallers de l’Aula oberta d’escriptura creativa de la Universitat de València treballen les habilitats i proporcionen els recursos necessaris per afrontar la creació literària en teatre, narrativa, poesia i guió de curtmetratge.
Els tallers, amb un nivell d’iniciació, són presencials i tenen una durada de 25 hores. El cost de cadascun és de 37,71 euros i es pot obtenir un reconeixement acadèmic d’1 crèdit ECTS.
En la 19a edició d’Aula oberta, que tindrà lloc d’octubre a desembre, comptarem amb les següents especialistes de cada gènere:
- Guadalupe Sáez, en Teatre. Dramaturga. Entre els treballs que ha desenvolupat per a la seua companyia es troben Boreal (finalista a Millor espectacle infantil dels premis IVC) i L’alegria està ací dins (Millor espectacle en la Mostra de Teatre de Barcelona). En 2024, ha estat seleccionada en la beca Benet i Jornet per a l'escriptura de textos teatrals en llengua catalana i ha rebut el Premi Jesús Domínguez de teatre per la peça Nínive.
- Núria Cadenes, en Narrativa. Escriptora i periodista. Ha escrit llibres biogràfics, de viatges i de relats (amb AZ va guanyar el premi Ciutat d’Elx i el de la Crítica dels Escriptors Valencians), i novel·les com Tota la veritat (premi Crims de Tinta) i Guillem, una novel·la-documentari on explica el cas de Guillem Agulló i, que ha estat guardonada amb els premis València Negra i Lletra d’Or.
- Susanna Lliberós, en Poesia. Periodista i poeta de Vila-real que fa més de 25 anys que es dedica al món de la comunicació. Ha publicat els llibres de poesia Cel·les, Compàs d'espera, Llibre dels espills, i El Crit. Els seus poemes han estat inclosos en nombroses antologies de poesia catalana. Ha estat distingida amb el Premi de Comunicació i Difusió Cultural dels XV Premis de la Crítica de l’Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana.
- Elena Escura, en Guió de curtmetratge. Guionista, directora de cinema i professora de guió en la Escuela Nucine i en Escuela del actor. Ha escrit nou curtmetratges i dirigit sis d'ells, entre els quals destaquen Caldo de gallina, Escala en Madrid, o Hàbitat (Wicker Films, 2023), seleccionat en més de trenta festivals i guanyador del Premi Berlanga 2023 a Millor Curtmetratge de ficció. Ha rebut també el Premi Berlanga a la Millor direcció pel seu primer llargmetratge, Les vacances de Mara (Tarannà Films), pel·lícula de clausura en La Mostra de València 2023.
Aula oberta d’escriptura creativa és un programa impulsat per la Delegació d’Estudiants i gestionat pel Servei d’Informació i Dinamització d’Estudiants (Sedi). Té la col·laboració del Vicerectorat de Cultura i Societat (Aula de Poesia, Aula de Narratives, Aula d’Arts Escèniques i Aula de Cinema) i del Vicedeganat de Cultura de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació.
- Termini de matrícula:
- Estudiantat de la Universitat de València i de La Nau Gran: del 16 al 27 de setembre de 2024.
- Públic en general: del 30 de setembre al 4 d'octubre de 2024.