1. Abans d'anar-te'n

Accepta la beca Erasmus Estudis (del 26 de març al 30 d'abril de 2024). Has d'entrar en la Seu Electrònica de la Universitat de València -Estudiants-Mobilitat-Expedient Erasmus Estudis i completar un formulari en línia molt senzill. Només necessitaràs incloure els 24 dígits (IBAN) d'un compte bancari del qual sigues titular i les dades personals de la persona amb qui hem de contactar en cas d'emergència. En finalitzar l'acceptació, obtindràs un pdf amb el justificant d'haver fet l'acceptació i un altre pdf amb el nomenament oficial de la plaça Erasmus Estudis adjudicada i, si és el cas, el certificat d'haver aprovat algun dels exàmens d'idioma realitzats al desembre de 2023 en el Centre d'Idiomes.

 

Presenta el Conveni de subvenció de mobilitat d'estudiants Erasmus. Es farà arribar a cada estudiant a través del correu @alumni.uv.es.  L'estudiant haurà d'emplenar els camps ombrejats en gris i signar al final. Aquest document i el Contracte d'estudis es presentaran a través de Seu Electrònica de la Universitat de València-Els meus tràmits.

Vídeo tutorial per a annexar documents
Tutorial en pdf per a annexar documents

Presenta el Contracte d'estudis inicial: Hauràs de formalitzar el teu contracte d'estudis d'acord amb el procediment i terminis que determine el Servei de Relacions Internacionals i Cooperació.

Has de formalitzar-ho amb la persona encarregada de la coordinació acadèmica a la Universitat de València. Tens la llista en aquest enllaç. Abans de marxar a la teua destinació, has de presentar una còpia del Contracte d'estudis inicial signada per tu, pel coordinador acadèmic de la Universitat de València i pel coordinador de la universitat on realitzaràs la teua estada. Una vegada fet això hauràs de pujar-ho al teu expedient Erasmus Estudis.

Pots inscriure't en el Online Linguistic Suport "OLS" Test i Curs d'idioma:

La participació en l'OLS és voluntària. És recomanable realitzar-ho abans d'iniciar l'estada al país de destinació i es pot repetir en qualsevol moment.

PAS 1: Crear un compte (perfil, usuari) “EU Login” (conegut com a compte ECAS) en una aplicació de la Va unir Europea

PAS 2: Donar-se d'alta en l'aplicació EU ACCADEMY

PAS 3: Accedir a l'OLS en Àrea restringida (“Core restricted area”)

Enllaços, instruccions i tutorials en aquest document:

http://sepie.es/doc/educacion-superior/ols/acceder_a_la_nueva_ols_info_participantes.pdf

Automatrícula Erasmus Estudios de crèdits internacionals. Abans d'anar-te d'estada has de formalitzar la teua automatrícula a la Universitat de València. Una vegada realitzat que el teu coordinador a la Universitat de València done el vistiplau al teu Contracte d'estudis, els crèdits internacionals apareixeran en la teua Automatrícula. Aquesta arreplegarà la suma dels crèdits de les assignatures de la Universitat de València que vas emplenar en el Contracte d'estudis. A més, també pots matricular-te d'altres assignatures a cursar a la Universitat de València (especialment en els casos d'estades semestrals), respectant el nombre de crèdits màxim segons la normativa de matrícula. Podràs fer l'automatrícula d'acord amb la teua cita de matrícula, com passava en cursos anteriors.

Visat. Si viatges a Regne Unit o Turquia necessitaràs un visat, repassa la informació de la secció "Uns altres...". Si eres nacional d'un estat que no pertany a la Unió Europea és molt probable que necessites un visat per a visitar qualsevol país de la UE, contacta amb el consolat del país de destinació.

És obligatori comptar amb cobertura sanitària. Trau-te la Targeta Sanitària Europea. Si vas a un país en què no estigues cobert per la Targeta Sanitària Europea (Turquia) hauràs de contractar una assegurança privada. Per al Regne Unit, curs complet, t'exigiran pagar un alta temporal en la seguretat social britànica com a part de la tramitació del Visat.

Assegurança complementària. La Universitat de València ha contractat una pòlissa per a cobrir algunes contingències que no estan cobertes per la Targeta Sanitària Europea, entre altres Responsabilitat Civil, Accidents i Repatriació. La companyia d'assegurances enviarà un certificat individual a cada estudiant a partir del mes d'agost. Consulta les condicions generals de la pòlissa, el model de certificat indifvidual i el protocol per a comunicar amb la companyia d'assegurances CASER. Més informació erasmusuv@seguronline.com

2. A la teua arribada a la universitat de destinació

Certificat d'incorporació. Presenta't en l'Oficina Internacional de la universitat d'acolliment i sol·licita el Certificat d'Incorporació, acceptem els impresos de la universitats sòcies. Per a enviar-ho al Servei de Relacions Internacionals, has de seguir les indicacions indicades anteriorment. Guarda l'original com a comprovant. La tramitació del primer pagament de les beques es farà per ordre de recepció d'aquest document.

Modificació del contracte d'estudis. Les modificacions només són necessàries si es canvien les assignatures inicialment previstes en el contracte d'estudis. S'han de sol·licitar una vegada estigues en la universitat de destinació i abans que hagen transcorregut 5 setmanes des de l'inici de les classes.

Important: No podrem ingressar el primer termini de la beca si mancada una part de la documentació esmentada en els punts anteriors.

Sol·licitud de pròrroga d'estada. La pròrroga consisteix a convertir una estada de primer semestre en una de curs complet. El període que amplies (segon semestre) no tindrà ajuda econòmica si és presentada amb posterioritat al 31 de juliol de 2024. A més de presentar degudament emplenat l'imprès de sol·licitud de pròrroga en erasmus.estudis@uv.es, s'ha de modificar el contracte d'estudis en els termes previstos anteriorment. En tot cas, s'ha de demanar abans d'un mes de la finalització de l'estada inicialment prevista.

Sol·licitud de reducció d'estada. Només s'acceptaran les sol·licituds de reducció rebudes abans del 31 de desembre. A més de presentar l'imprès de sol·licitud de reducció a erasmus.estudis@uv.es, has de modificar el contracte d'estudis. La reducció suposa convertir una estada de curs complet en una estada de primer semestre.

Canvi de semestre. Si es tracta un canvi de primer a segon semestre, s'ha de sol·licitar com a màxim fins al 15 de juliol. Si es tracta d'un canvi de segon a primer semestre, s'ha de demanar abans que les universitats de destinació tanquen el seu primer període de nominacions (consultar amb erasmus.estudis@uv.es). S'ha d'enviar la sol·licitud de reducció a erasmus.estudis@uv.es.

3. A la teua volta a València

Vídeo presentació tràmits en finalitzar l'estada Erasmus Estudis

Certificat d'estada. Es tracta de l'últim document que rebràs en la universitat de destinació. Conté les dates d'inici i fi de la teua estada i és necessari per a fer l'últim pagament de la beca. Ha de presentar-se al Servei de Relacions Internacionals a través del procediment descrit anteriorment. És important tenir en consideració els advertiments sobre dates i les prohibicions de correccions que consten al peu i en dors del document.

Informe Final de l'estudiant (Qüestionari UE). Es tracta d'un qüestionari d'avaluació de la teua estada Erasmus Estudios. L'informe es realitzarà on line a través de l'aplicació informàtica habilitada per l'EACEA (Education, Audiovisual and Culture Executive Agency), responsable del programa Erasmus. No rebràs la invitació fins que finalitze la teua estada i hages presentat el certificat d'arribada. Una vegada rebuda la invitació enviada directament pel sistema de control en línia del Programa Erasmus (Beneficiary Module) al correu institucional de l'estudiant, hauràs de realitzar l'informe en el termini indicat.

Certificat de notes (Transcript of Rècords: ToR): Ha d'arribar al coordinador acadèmic de la teua titulació. En el cas que la universitat de destinació et faça arribar a tu certificat de notes (en lloc d'enviar-ho directament a la teua facultat) has de fer-li-ho arribar al teu coordinador o coordinadora. Tens la llista de coordinadors en aquest enllaç.

Important: No podrem ingressar el segon termini de la beca si mancada una part d'aquesta documentació. A més, has de superar almenys el 50% dels crèdits internacionals en què t'hages matriculat a la Universitat de València. En cas contrari, hauràs de reintegrar la quantia rebuda en concepte de beca.

4. Altres documents i recomanacions

Imprès de renúncia. Si necessites renunciar a la beca, utilitza aquest document dirigit a erasmus.estudis@uv.es

Imprès de canvi de compte corrent: Si necessites canviar el teu número de compte corrent, emplena aquest imprès i envia'l a l'adreça pagos.erasmus@uv.es juntament amb una còpia de la cartilla o document similar on consten els 24 dígits, des del teu correu de la universitat.

Autorització. Deixa una autorització signada a alguna persona de la teua confiança. Podrà fer tràmits davant la Universitat quan tu estigues fóra.

Inscriu-te en l'Ambaixada o Consolat espanyol més pròxim. Visita la web del Ministeri d'Afers exteriors Español. Tria "inscripció consular" i "alta de resident i no resident". Tramita un alta de "no resident". Feia el final de la pàgina es troba l'explicació del procediment concret que ha de seguir-se en l'ambaixada o consolat que s'ha triat.

Ací pots veure recomanacions de viatge del Ministeri d'Afers exteriors Español.

Si viatges a Turquia necessitaràs tramitar un visat davant l'ambaixada o consolat turcs.

Si eres estudiant de la Universitat de València amb una estada Erasmus estudis concedida i a més eres nacional d'un país que no pertany a la Unió Europea necessitaràs un visat. Consulta amb l'ambaixada del teu país i amb l'ambaixada del país al qual viatges. En tot cas, has de saber la Directiva (UE) 2016/801 del Parlament Europeu i del Consell, d'11 de maig de 2016 obliga el país d'acolliment a facilitar-te els tràmits.

Carta de l'Estudiant Erasmus. Coneix els teus drets i obligacions com a participant en el programa Erasmus.

Els teus drets com a estudiant de mobilitat europeu.

5. Regne Unit. Informació específica

Si viatges a Regne Unit necessitaràs tramitar un visat. Ací trobaràs informació sobre quin visat necessites. Per a curs complet necessites l'Student Visa (taxa 348 Lliures). Per a mobilitat semestral no és obligatori obtenir un visat però has d'estar en disposició d'acreditar que compleixes els requisits per a obtenir l'Standard Visitor Visa (taxa 95 Lliures). Cal estar molt atent a la informació que t'envie la teua universitat de destinació. Els visats ​​per a Regne Unit es tramitaran a través del Visa Application Center de Madrid o Barcelona. En aquest document trobaràs un resum informatiu.

El SEPIE (Servei Espanyol Per a la Internacionalització de l'Educació) ha publicat el document Mobilitat al Regne Unit: requisits de visat i altres assumptes relacionats en la seua pàgina web.

Assistència sanitària: si la teua mobilitat al Regne Unit és de curs complet, et donaran d'alta obligatòria en el National Health Service (la Seguretat Social britànica) i hauràs de pagar una taxa d'unes 470 lliures esterlines en el moment de tramitar el visat. Si la teua mobilitat al Regne Unit és de duració semestral, podràs triar entre l'alta en el NHS (uns 250 euros) o contractar una assegurança privada.

Si vols una assegurança privada, la Universitat de València és una de les universitats espanyoles adherides a OnCampus, Consulta cobertura i preus. Altres dues companyies interessants són https://www.guardme.eu/uvalencia i https://universitasmundi.com/

Sobre el certificat d'idioma, consulta quin visat necessites.

Assegurança complementària. La Universitat de València ha contractat una pòlissa per a cobrir algunes contingències que no estan cobertes per la Targeta Sanitària Europea, entre altres Responsabilitat Civil, Accidents i Repatriació. La companyia d'assegurances enviarà un certificat individual a cada estudiant a partir del mes d'agost. Consulta les condicions generals de la pòlissa, el model de certificat indifvidual i el protocol per a comunicar amb la companyia d'assegurances CASER. Més informació erasmusuv@seguronline.com