
Doctor en Investigació Educativa per la Universitat d'Alacant amb qualificació cum laude. Premi extraordinari de doctorat. Màster en Investigació Educativa. Grau en Educació Social. Professor adjunt en la Universitat Internacional de València (VIU) i professor-tutor en la Universitat Nacional d’Educació a Distància (UNED). És membre del Col·legi d’Educadors i Educadors Socials, on ocupa el càrrec de vicepresident en la Junta de Govern. Membre de la Xarxa Iberoamericana d’Investigació Educativa (RIBIE). Ha participat en congressos, jornades i projectes relacionats amb l’educació social. És autor de nombrosos articles i capítols de llibres sobre la convivència escolar, els relacions de la tecnologia amb l’educació i estratègies didàctiques per a l’elaboració i exposició de treballs de final de títol. La seua experiència professional com a educador social abasta nombrosos àmbits, com la salut mental, la discapacitat i l’animació sociocultural. Els línies principals de la seua investigació són, sobretot: convivència escolar, desenvolupament professional en educació, educació en valors, salut mental, educació social i mètodes d’investigació.
Com a educador social en l’àrea d’Atenció Primària dels Serveis Socials de l’Ajuntament de la Nucia (Alacant), desenvolupa la seua taverna en contacte directe amb la ciutadania, oferint atenció socioeducativa a persones, famílies i col·lectius en situació de vulnerabilitat o risc d’exclusió. El seu treball se centra en la detecció de necessitats socials, l’elaboració de diagnòstics, el disseny de plans d’intervenció individual i familiar i el seguiment dels mateixos, en coordinació amb un equip multidisciplinari. Intervé especialment amb xiquets i xiquetes, adolescents, persones majors, dons en situació de violència de gènere i persones migrants, oferint suport, orientació i eines per a fomentar la seua autonomia, inclusió i benestar. Participa en comissions tècniques, reunions de coordinació amb centres escolars, serveis sanitaris, associacions i altres entitats del tercer sector, garantint una intervenció integral i en xarxa. També promou accions comunitàries, tallers grupals i activitats preventives que enfortixen els vincles socials i milloren la convivència al municipi. Desenvolupa els seues funcions amb compromís ètic, responsabilitat i sensibilitat social, aplicant una metodologia centrada en la persona i basada en els principis d’igualtat, justícia social i participació.
