L'absentisme escolar, absència injustificada i reiterada de les aules del menor en edat d'escolarització obligatòria, és un problema educatiu i social. Poc estudiat, focalitzat en determinats centres i barris, la seua anàlisi i estudi permet millorar l'aplicació del dret a l'educació.
Desenvolupament d'activitats de divulgació del coneixement científic, de l'activitat dels investigadors i del patrimoni cultural i les tradicions de les comarques valencianes, a través d'exposicions, conferències i publicacions divulgatives.
L'anàlisi de la qualitat de les polítiques de l'educació social que des de l'Administració Local s'impulsen. Estudis a nivell autonòmic, estatal i internacional: Inclusió social, formació-empre, animació sociocultural, igualtat de gènere, etc.
Analitzar les accions i actituds sobre els elements materials del passat, com ara destruccions, restauracions, reutilitzacions, actuacions amb intencions documentables històricament, segons el caràcter mudable de la valoració del passat i els seus vestigis.
Anàlisi pragmàtica i extracció de patrons discursius i lèxics que permeten una aplicació posterior a la traducció pragmàtica de qualitat dels gèneres digitals.
Amb aquesta línia d'investigació es pretén descriure i comprendre la construcció del concepte del cos en els materials curriculars i extracurriculars utilitzats en el currículum de l'educació infantil. Per a això s'inclouen diferents eines metodològiques per a estudiar la construcció del concepte del cos com ara l'anàlisi de contingut i l'anàlisi crítica del discurs tant de les representacions visuals com del text escrit. Amb base en els resultats d'aquesta línia d'investigació, es pretén que el professorat en exercici i en formació aprenga a valorar críticament els materials curriculars que utilitza a les seues aules, així com per a proposar materials curriculars alternatius que fomenten una imatge ajustada de les xiquetes i xiquets.
Investigació mitjançant l'ocupació prioritària d'eines de corpus d'una diversitat de gèneres i discursos, a fi d'avaluar l'efectivitat d'eines de corpus.
Estudi sobre les noves pràctiques culturals en el marc digital. Anàlisi de l'impacte de les noves tecnologies en els mecanismes de poder i control social i cultural.
Estudi del desenvolupament de la cultura festiva, del rol social de les tradicions culturals i dels processos de modernització dels esdeveniments festius en el marc dels processos de globalització cultural. Anàlisi dels processos de construcció d'una memòria cultural i del patrimoni cultural.
Estudi de la relació entre el marc socio-històric, la memòria històrica i la cultura política.
Estudi de les transformacions de la societat contemporània des de la perspectiva de la sociologia de la cultura, del sorgiment de noves pràctiques de creació, l´efecte cohort en el canvi de les pràctiques culturals i la irrupció de noves comunitats de consum cultural.
Estudi de la relació entre les identitats nacionals i culturals, de les configuracions polítiques culturals, de la política sub-estatals i el federalisme així com el seu rol en el desenvolupament econòmic i social i de la generació de marques territorials en un marc globalitzat (place branding).
Estudi de les polítiques culturals territorials i locals com a sistemes de governança i d'interrelació entre agents culturals i del seu rol en la configuració d'identitats col·lectives i com a mecanismes de desenvolupament de districtes artístics.
Estudi del fenomen de la col·laboració identificant els factors que influeixen en la mateixa i la dinàmica de funcionament dels grups d'investigació, amb el propòsit de comprendre millor el fenomen i oferir informació rellevant de cara a potenciar i gestionar les pràctiques cooperatives.
Estudi de les noves pautes de pràctica esportiva, dels la relació entre canvi social, cohesió social i esport, de la relació entre institucions del camp esportiu i el camp polític i econòmic.
Estudi de la relació entre poder i cultura com a mecanisme de control i normalització i jerarquització o bé les dinàmiques de resistència cultural dels antics i nous moviments socials. Investigació de les interrelacions i dependències entre el camp polític, intel·lectual i cultural.
Models de competència i ensenyament de la resolució de problemes de modelització, aritmètic-algebraics verbals i dels conceptes de família de funcions i paràmetre, usant entorns informàtics i anàlisi històrica epistemològiques dels continguts implicats. Elaboració d'estudis sobre la història de l'àlgebra i el seu ensenyament en l'àlgebra àrab clàssica i en els segles XVI, XVII i XVIII a Espanya.
Avaluació de la lingüística de corpus en la compilació i elaboració de lexicografia monolingüe, multilingüe, incloent aspectes fraseològics, la redacció de gramàtiques basades en l'ús real de llengua i la traducció.
Anàlisi dels gèneres textuals del turisme i del seu lèxic en el marc de l'estudi dels llenguatges d'especialitat. Aplicació de l'estudi per a millorar la redacció dels textos turístics i la interacció discursiva, elaborar un diccionari en línia i contribuir a les propostes formulades en el marc de l'ensenyament de l'espanyol del turisme.
Aprenentatge de llengües estrangeres a través de la literatura multicultural.
L'activitat innovadora comporta aprenentatge organitzatiu i necessita d'una eficaç gestió del coneixement.
La cultura ibèrica és una de les primeres civilitzacions de la península. Desenvolupem projectes a l'altura dels enfocaments més avançats de la investigació protohistòrica, que en l'actualitat afigen al marc ecològic aspectes socials derivats de la iconografia i del gènere.
Atenció al coneixement de les vies de comunicació, urbanisme i poblament rural; comerç marítim i terrestre de productes elaborats; estudis sobre cultura material, principalment, escultura i xicotets objectes, així com produccions ceràmiques, inclosos estudis arqueomètrics.
El Grup ha mantingut una línia d'investigació internacional permanent sobre la cultura fenici-púnica, co-dirigint les excavacions de Lixus (Larache) entre 1995 i 2009 i participant en treballs realitzats a Eivissa, Sardenya, Cartago i el seu territori (Tunísia).
Intervencions en edificis històrics valencians d'època medieval. Documentació i interpretació de les seues diferents fases d'ocupació i estudi de les restes de cultura medieval (ceràmica, vidre, monedes, restes òssies, etc.).
Formació en didàctica de les ciències socials per a mestres d'infantil i primària, per a professorat de secundària, per a professorat universitari i per a educadors en museus i patrimonis i altres àmbits no formals. Formar educadors i generar criteris culturals d'aplicació en àmbits institucionals entre arqueologia, antropologia, educació i cinema.
Caracterització físic-química de la pintura mural de les Terres Baixes Maies. Banc amb més de 300 mostres procedents de murals que van decorar els palaus maies de Yucatán i Campeche (Mèxic) i de Petén (Guatemala). Elaboració de la Base de dades "Materials i tècniques de la pintura mural maia".
Caracterització físic-química de les substàncies que van ser utilitzades en les antigues cultures de Mesoamèrica per a preparar els pigments corporals i aromes utilitzades per les altes classes socials, els quals van tindre una gran importància estètica, simbòlica i ritual.
Estudi de l'arquitectura i la cultura arquitectònica entre els segles XVI i XVIII amb especial dedicació a l'àmbit valencià i les seues derivacions en l'àmbit espanyol i mediterrani.
Intervencions en el patrimoni arqueològic maia destinades a la seua documentació i posada en valor, així com a la interpretació dels canvis en l'organització social i en els esdeveniments econòmics, polítics i ideològics ocorreguts en època antiga.
Formació en arts per a mestres d'infantil i primària, per a professorat de secundària, per a professorat universitari i per a personal educador en museus i patrimonis i altres àmbits no formals.
Aplicacions educatives, creatives i artístiques en entorns de distint tipus, incloent entorns digitals i ús de les TIC.
Generar activitat teòrica i experiències des de l'art i la cultura visual.
Transformacions socials i identitàries lligades a les migracions i les seues representacions artístiques contemporànies.
Amb aquesta línia d'investigació es pretén analitzar l'impacte de les pràctiques de moviment i expressió corporal musicalitzades en l'alumnat amb diversitat funcional d'Educació Infantil. Aquesta anàlisi permetrà al professorat universitari desenvolupar propostes metodològiques amb les adequades eines per a la millora de les capacitats motores d'aquest alumnat; veient-se afavorida la formació del futur professorat d'Educació Infantil en possibilitar-se el seu inici a la investigació i la comprovació de la utilitat de les pràctiques proposades en els plantejaments didàctics pràctics de l'aula universitària. Al seu torn, es pretén desenvolupar programes de rehabilitació de problemes de motricitat global i fina de l'alumnat d'Educació Infantil, en els quals es combinen les propostes fisioteràpiques tradicionals amb elements musicals adequats, de manera que es potencien els resultats esperats i s'establisquen noves línies d'actuació inter i multidisciplinàries davant la diversitat funcional motora.
Educar en i a través de les arts mitjançant el Arts in Education Approach/AiE. Explorar els beneficis de l'art i de la literatura il·lustrada (ilustración / narrativa multimodal).
L'objectiu fonamental d'aquesta línea d'investigació consisteix a recuperar la connexió entre el debat sobre l'auto-coneixement i el debat al voltant de la pregunta 'Com hem de viure?' a partir del concepte de necessitat pràctica de Bernard Williams, per a la qual cosa atenem a alguns experiments científics i texts literaris clàssics.
Els processos de participació social han de derivar en l'autodesenvolupament d'aqueixes comunitats que han sigut objecte de formació, escolta i planificació. La metodologia de l'autodesenvolupament s'ha revelat com una estratègia positiva per a consolidar els canvis socials en els municipis on existeix alts indexes de pobresa, vulnerabilitat i exclusió social.
Avaluació de la investigació i dels seus mitjans de difusió: revistes científiques, etc.
Tot tipus d'avaluació de tecnologia sanitàries, tenint en compte el concepte ampli de tecnologia sanitària que abasta des de medicaments, procediments a tecnologia i tècniques sanitàries.
Anàlisi de resultats i avaluació mitjançant el disseny i l'aplicació de rúbriques en relació amb els objectius i les destreses que s'esperen desenvolupar.
GEM-Educo pretén aportar instruments de mesura i avaluació que servisquen per a valorar les aportacions que l'Educació realitza en pro del desenvolupament i transformació de la societat, des d'un concepte de Cohesió Social. Integra diverses perspectives i pretén construir un model global d'avaluació dels sistemes educatius, per a la millora d'educació en pro de la Cohesió Social. GEM-Educo es desenvolupa amb un compromís: arribar a avaluar el fet educatiu (siga en els Sistemes, les Institucions, o els Programes) des d'una posició que privilegie el dret de tots i totes a una educació de qualitat. És a dir, integrant la inclusió com a base per a l'assoliment de l'excel·lència. En aquest sentit, el concepte de Cohesió Social que va adoptar el Consell d'Europa (Lisboa, 2000, 2005), com a guia per al desenvolupament de les polítiques públiques constitueix una visió de qualitat integradora i sistèmica, que pot acollir des de qualsevol posició ideològica la idea de qualitat com un dret per a tota la societat. Per això, GEM-Educo pretén aportar instruments de mesura i avaluació que servisquen per a valorar les aportacions que l'Educació realitza en pro del desenvolupament i transformació de la societat, des d'un concepte de Cohesió Social. Integra, en definitiva, diverses perspectives i, pel seu caràcter holista -globalitzador-, pretén anar construint un model que necessàriament requereix del suport d'un gran grup d'investigació i de diversos projectes.
Estudi dels processos psicològics relacionats amb la conducta d'activitat física i les seues associació amb el benestar mental.
El principal objectiu d'aquesta línia és el desenvolupament d'indicadors bibliomètrics útils en l'avaluació de l'activitat científica que permeten mesurar els resultats de la investigació i el rendiment de la ciència, la qual cosa permet adequar millor les polítiques públiques d'investigació.
Analitzar el procés de branding. Brand awareness (notorietat), brand image (imatge), brand loyalty (lleialtat), brand equity (valor de marca), brand trust (confiança), brand attachment (compromís), consumer-brand engagement (implicació), brand sustainability (sostenibilitat), brand anthropomorphism.
Estudi de la flora briofítica d'ambients mediterranis. Biogeografia de molses i hepàtiques. Sistemàtica i filogènia de briòfits. Avaluació de l'estat de conservació de les espècies de briòfits.
L'activitat innovadora pot requerir diferents solucions organitzatives en funció dels objectius dels projectes d'innovació. Aquesta línia tracta de llançar llum sobre aquesta problemàtica.
Anàlisi de les característiques, composició i evolució de l'ecosistema comunicatiu digital a la Comunitat Valenciana.
Anàlisi de les maneres de representació del cinema clàssic.
Anàlisi de les maneres de representació del cinema contemporani.
Anàlisi de les maneres de representació del cinema espanyol.
Anàlisi del cinema i la cultura de masses en relació amb la construcció d'identitats col·lectives de nació i gènere.
Reconstrucció de les biblioteques dels intel·lectuals espanyols que, mantenint relacions amb França o Anglaterra, formen biblioteques amb milers de llibres que són el reflex de la manera en què les idees científiques i la cultura europees van arribar a Espanya en el segle XVIII.
Anàlisi dels discursos filosòfics entorn de les diferències entre els sexes, del debat modernitat-postmodernitat en els feminismes contemporanis, interpretació de les paradoxes de la Il·lustració i estudi de les relacions entre ciutadania i gènere.
La línia “Ciutadania i valors” fa referència a la investigació sobre la dimensió cívica i axiològica de l'educació. Part del supòsit que la investigació pedagògica ha d'incloure necessàriament una reflexió i estudi del món dels valors, les actituds i el pensament ètic.
En les últimes dues/tres dècades hi ha hagut un notable increment en els recursos conceptuals i metodològics a la disposició del científic. Caldria destacar entre ells, per esmentar alguns dels quals s'apliquen amb major profusió, els algoritmes sobre selecció de models, l'estadística bayesiana, les estratègies d'inferència causal a partir de probabilitats/freqüències, la simulació per ordinador, o l'articulació de models mecanicistes.
L'objectiu genèric d'aquesta línia d'investigació és repensar les qüestions epistemològiques tradicionalment abordades per la filosofia de la ciència (experimentació, confirmació, explicació, realisme/antirrealisme, objectivitat i valors) a la llum dels nous recursos disponibles en la pràctica científica.
La ciència i els seus públics, ciència a les aules, ciència, medicina i llei, circulació del coneixement, experts, terminologia científica, controvèrsies.
Anàlisi històrica de la ciència en la societat medieval i moderna. Concretament el grau de penetració, popularització i influència de la medicina, l'astronomia i la història natural en diferents àmbits i grups socials.
Investiga els processos de formació del clima i la cultura de les organitzacions, així com els efectes del clima i la cultura sobre el funcionament, resultats, i la qualitat de vida laboral de les organitzacions i les seues unitats.
Coeducació audiovisual, gènere, semiòtica i estudis culturals. Anàlisi crítica de la cultura audiovisual i la seua dimensió coeducativa. Significació i codificació de gènere als discursos audiovisuals. Interpelació mediàtica: processos d'identificació i subjectivació.
L'impacte del comerç internacional en el creixement econòmic mitjançant la construcció d'una base de dades amb elevada desagregació. El major nivell de desagregació permet distingir entre el nombre de béns comerciats, així com les destinacions, i els valors (quantitats i valors unitaris).
Comparació amb els processos democràtics d'Europa Meridional i els Estats Units.
Estudiar l'impacte de la comunicació en el comportament del consumidor. Analitzar el paper proactiu del consumidor en el desenvolupament de les estratègies de comunicació. Enfocament especial en el sector turístic (el comportament del turista) i en el sector educatiu (el comportament de l'alumne).
L'objectiu fonamental d'aquesta línia d'investigació és explorar, des de la perspectiva de la filosofia Wittgensteiniana, en què consisteix la comprensió intercultural, esclarint la relació entre els aspectes epistèmics, ètics, antropològics i polítics d'aquesta qüestió.
La línia se centra en l'aplicació de tècniques de computació d'altes prestacions, i el desenvolupament i optimització de plataformes distribuïdes dins del paradigma de cloud computing, per a la resolució de problemes en el camp del Big Data, les Aplicacions Multimèdia i els Sistemes intel·ligents.
Estudi de l'eficàcia d'eines de publicitat, promoció de vendes, patrocini i mitjà social. Anàlisi del customer journey en l'entorn multicanal i multidispositiu.
Analitzar diferents processos de comunicació tant a nivell empresarial, adoptant una perspectiva integradora (comunicació integrada de màrqueting) i centrada en el consumidor, com a nivell interpersonal, enfocant-se en expressions que van més enllà dels elements verbals (comunicació no verbal).
Creació, validació i avaluació de proves psico-soci-educatives (rendiment, proves de diagnòstic, enquestes d'opinió, actituds, etc.).
Anàlisi de la comunicació generada per l'usuari en l'àmbit digital: en línia reviews, mitjà social, blogs, amb especial èmfasi en turisme.
Aborda l'aprenentatge d'un model de convivència, tant a nivell escolar com a nivell social. Incideix en el desenvolupament de l'autonomia i la responsabilitat de les persones, i la tècnica bàsica és l'aprenentatge de normes per procediments democràtics.
Cooperació per a la millora dels índexs de desenvolupament humà i la cohesió social. Metodologies per a la realització de diagnòstics ciutadans participatius, la seua sistematització i l'elaboració de polítiques públiques des de la proposta ciutadana. Anàlisi dels Sistemes de Seguretat Social.
Estudi dels efectes del biopoder aplicat a l'anàlisi dels cossos, gèneres i sexualitats. Construcció social de la salut i la malaltia.
Formar educadors i educardores i generar criteris culturals d'aplicació en àmbits institucionals entre creativitat, psicologia, pràctiques educatives i formació del professorat.
Anàlisi dels processos de creixement econòmica regional en les experiències històriques dels països d'Europa i Llatinoamèrica. Impacte del creixement sobre la desigualtat territorial. Impacte de les polítiques públiques sobre li desenvolupe regional a Europa i Llatinoamèrica.
Estudi de les causes del creixement econòmic de l'economia espanyola i l'eixida del circule viciós de l'endarreriment en la història. Les investigacions tracten diferents qüestions per a explicar el creixement econòmic i l'avanç industrial a Espanya.
El principal objectiu d'aquesta línia d'investigació és analitzar les principals crisis financeres i econòmiques i el seu impacte i les respostes de política econòmica adoptades després de les crisis econòmiques a Espanya al llarg de la història.
Desenvolupament de la cultura visual i l'educació artística en l'àmbit de públic tant infantil com d'adults, fomentant la relació amb altres camps d'estudi.
Anàlisi dels canvis provocats en la indústria cultural a conseqüència de l'impacte de les noves tecnologies i del procés de digitalització de continguts.
Anàlisi de les relacions entre els sectors culturals i creatius i el desenvolupament dels territoris, tenint en compte les restriccions socials, econòmiques i culturals.
Investigar l'impacte de la cultura nacional en la comunicació i en el comportament del consumidor des d'una òptica cross-cultural. Adoptar una dinàmica intercultural en el desenvolupament de diferents metodologies d'innovació docent.
Anàlisi del còmic i la narració gràfica.
Relació entre la democràcia i els anarquismes a l'Espanya del segle XX.
Relació entre les cultures polítiques del socialisme i del comunisme amb la democràcia, el reformisme i la revolució social.
Estudiar les projeccions ètiques del pensament kantià en el marc de la relació amb els animals no humans, l'ecologisme, la revolució digital i el pacifisme.
Aquesta línia pretén proporcionar instruments de mesura del coneixement, hàbits i actituds vàlids i fiables aplicables a contextos educatius formals basant-se en les teories educatives més evolucionades amb la finalitat de proporcionar formes sòlides de recollida d'evidències i d'avaluació dels aprenentatges.
Partint dels quatre components que estableix la Pedagogia de les multiliteracitats per al desenvolupament del coneixement (experimentar, conceptualitzar, analitzar i aplicar), dissenyar i avaluar propostes en relació amb la literatura, l'art i les llengües estrangeres.
Els Serveis Socials formen part de les polítiques públiques de desenvolupament local perquè faciliten la inclusió social dels col·lectius amb dificultats subjectives d'integració en el mercat de treball. Les polítiques actives d'ocupació dirigides a la població en risc d'exclusió social són la població diana d'aquesta línia.
Anàlisi de l'efectivitat d'eines dissenyades per lingüistes computacionalistes i enginyers informàtics en l'examen de gèneres digitals, com ara la comunicació mediada per computadora. Inclou la valoració o subjectivitat transmesa per usuaris en usos comercials i no comercials.
Anàlisi dels fonaments en la compilació de corpus, ja siguen sincrònics (actuals) o diacrònics, monolingües o multilingües, per a l'examen de la llengua en el seu conjunt, o part d'ella. Anàlisi del paper de diferents tipus d'anotació: gramatical, semàntica, discursiva, multimodal.
Anàlisi de l'impacte dels processos de creixement sobre la desigualtat personal en la distribució de la renda i en la desigualtat entre països. Determinants històrics de la desigualtat global i impacte de les polítiques públiques.
Estudi de les emocions i la seua interacció amb estímuls cognitius i processament de la informació de destins, agents i usuaris. Amb especial èmfasi en la responsabilitat social corporativa.
Anàlisi històrica dels determinants profunds del creixement econòmic a Europa i Llatinoamèrica. Relacions entre el canvi institucional i el desenvolupament tecnològic.
Les polítiques públiques municipals necessiten de l'anàlisi del territori per a poder implantar plans, programes i projectes adaptats a les necessitats emergents que la ciutadania va assenyalant com a prioritàries. La metodologia d'investigació-acció participativa s'ha rellevat com a estratègiques per a donar solució a aquesta mena de polítiques i en aquesta línia s'han produït resultats de rellevància.
Didàctica de la llengua escrita (castellà-català-francés-anglés) en contextos multilingües des de la perspectiva dels gèneres discursius (amb atenció a aspectes gramaticals i pragmàtics i a les TIC) mitjançant el disseny i la implementació de seqüències didàctiques com a dispositiu metodològic d'investigació didàctica.
Anàlisi de concepcions d'alumnes i docents i de manuals escolars i recursos educatius; disseny i avaluació de seqüències o unitats didàctiques de Ciències que promoguen l'aprenentatge conceptual, procedimental i axiològic dels estudiants.
Creació de Centres d'Interpretació i museïtzació de jaciments arqueològics maies. Aplicació de noves tecnologies per a l'estudi i difusió del patrimoni cultural: sistema de presa de dades amb escàner làser, reconstruccions ideals en 3D, arqueologia virtual i realitat augmentada.
Estudi sobre l’administració i direcció d’empreses cooperatives i de l’Economia Social. S’inclou el seu diagnòstic estratègic, el disseny del sistema d’objectiu amb la missió, la visió i el valors, la formulació d’estratègies corporatives i competitives i l’implementació d’aquestes estratègies.
Investigació entorn del disseny normalment de grans bases de dades de gèneres digitals i anàlisis d'explotació de grans corpus, en moltes ocasions constituïts per milions de paraules, mitjançant eines específiques.
La finalitat d'aquesta línia és treballar conjuntament amb els centres educatius per a dissenyar implementar i avaluar intervencions educatives innovadores i efectives, i establir processos de fidelització d'aquestes. Es pretén atendre de manera especial els continguts d'educació per a la salut i per a la salut de l'esquena utilitzant models educatius soci-ecològics.
Estudi de les dinàmiques de convivència i diàleg interreligiós en societats diverses amb especial atenció a la garantia de la llibertat religiosa en contextos de xenofòbia i rebuig cap a les minories. Anàlisi de l'impacte de la islamofòbia en les societats europees.
Un dels reptes que té en l'actualitat l'educació en tots els nivells és com hem de tractar la diversitat tant ètnica, cultural, lingüística, afectivo-sexual (...) en les nostres aules i com realitzar-ho amb uns indicis d'èxit. La línia d'investigació tracta de fer-ho des de la formació literària.
Recuperació, a través del seu estudi i edició, de documents reials medievals de singular relleu per a la història del regne de València, i de la Corona d'Aragó, inèdits, o l’edició dels quals és parcial o inadequada, per a reconstruir els processos de producció del document en la Cancelleria.
Estudis de dramatúrgia musical, edició de peces teatrals, literatura teatral.
Anàlisi del marc normatiu i les polítiques migratòries i d'asil a la Unió Europea, des de la perspectiva del respecte i la garantia dels drets humans atesos els estàndards internacionals de protecció exigibles.
Teorització sobre l'Economia Social, el Tercer Sector, el Cooperativisme i la pluralitat de fenòmens socials emergents no lligats ni al sector públic ni al sector privat tradicional lucratiu. Conceptualització, edificacions de models lògics explicatius de la seua funcionalitat sistèmica i micr
Avaluació economètrica dels efectes socioeconòmics de les inversions educatives tant des de perspectives macro com microeconòmiques.
Edició crítica de textos medievals acompanyades de complets estudis i aparells de notes, amb especial atenció a l'edició digital tant en TEI com en format ebook.
Estudi i edició filològica de textos del segle XVI, a partir de la correspondència d'Antoine Perrenot de Granvelle i correspondències similars.
Educació per al desenvolupament de la competència intercultural a través de la literatura.
Explorar el potencial de l'ús de la narració multimodal (visual-lèxica-sonora...) a través de l'àlbum il·lustrat com a recurs pedagògic innovador en l'àmbit dels museus d'art i en diversos espais educatius reglats i no reglats (escoles, galeries d'art, fundacions, organismes...).
Anàlisi del rol de l'educació física, com a matèria del currículum escolar, així com de l'entorn escolar, en el foment de l'estil de vida saludable.
Les institucions i organitzacions educatives poden actuar com a plataforma de difusió de canvis en les percepcions, actituds i comportaments cap a noves formes de vida més sostenibles. Es defensa la necessitat d'aprendre les competències per a la cura de la comunitat de vida.
La investigació en aquesta línia pretén analitzar l'ús educatiu de les Tics i analitzar les claus per a la construcció d'una ciutadania mediàtica. Així mateix, estudiar l'ús dels videojocs en l'educació i el dels jocs seriosos en entorns complexos.
Investigació en Educació per a la Salut, Gènere i Horts Ecodidácticos, a través d'estudis, projectes i desenvolupament de materials en els diferents àmbits de la Salut (atenció a les desigualtats, emocions, resolució de conflictes, violència, addiccions, medi ambient, alimentació...) aplicats a la formació integral de l'alumnat i el professorat.
Investigació en Educació per a la Sostenibilitat i Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) per a la seua atenció en el sistema educatiu i la formació del professorat, des de la seua visió holística fins a les diferents problemàtiques interrelacionades (consum responsable, drets humans, nova cultura energètica, mesures contra la contaminació, canvi climàtic, esgotament de recursos, degradació d'ecosistemes...).
S'investiga sobre: la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat (intel·lectual, dany cerebral, malaltia, trastorns de l'espectre autista, dèficit d'atenció i hiperactivitat), la resposta educativa a les seues necessitats especials, i en l'impacte psicosocial en les famílies.
Aquesta línia pretén investigar el coneixement pedagògic del contingut del professorat d'educació física. Es pretén atendre especialment l'ensenyament dels continguts relacionats amb la salut i la salut de l'esquena per a la millora de la qualitat docent.
S'explorarà la relació entre el llenguatge literari i els fenòmens violents. Partint de propostes teòriques de resignificació del discurs d'odi, s'analitzarà la capacitat dels textos literaris per a problematitzar i visibilitzar determinades manifestacions violentes.
Normativa electoral, paritat, partits polítics. Estudi sobre el comportament dels partits polítics en el disseny de les llistes electorals. Llocs que ocupen les dones en política, partits i institucions.
Estudi del mercat laboral i les manufactures urbanes a les ciutats mediterrànies. La incidència de la rivalitat comercial existent entre València i Alacant en la configuració de la xarxa urbana. Les diàspores mercantils estrangeres i els canvis en les pautes de consum i comercialització.
Aquesta línia de recerca explora un elenc de discursos d'especial rellevància filosòfica (per exemple, sobre estats de coses, objectes materials, estats i representacions mentals, o judicis avaluatius) per tal de determinar si es pot defensar coherentment la tesi que el món tal com és en si mateix, independent de nosaltres, no conté els fets i propietats pressupostos per ells. Ens centrem, en concret, a avaluar la plausibilitat de tres estratègies que neguen la veritat dels discursos en qüestió: el eliminacionisme, el ficcionalisme i el expresivisme.
Anàlisi de les trajectòries i de llinatges de les elits valenciana i sarda. Conflictivitat social entre els estaments i la monarquia. Oficials i magistrats al servei del Rei i la Monarquia. Implicacions socials de la política defensiva al Mediterrani.
Estudi de la formació, continuïtat i variació en un sentit diacrònic dels tipus iconogràfics i la seua relació amb les fonts literàries i valors culturals.
Estudi sobre l’emprenedoria i la creació d’empreses en general i per al cas de les empreses socials en particular. Anàlisi del concepte d’empresari i emprenedor, les seues característiques i aplicación de les diferentes teories sobre l’entrepreneurship. Estudi de l’emprenedoria sostenible
Les connexions entre l'emprenedoria, la innovació i els resultats empresarials són crucials per a la competitivitat de l'empresa.
Utilització de metodologies basades en la indagació i la investigació orientada per a l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències en les etapes de l'educació formal (segon cicle d'educació infantil, primària i secundària). Adaptació d'aquestes metodologies a les particularitats de cada etapa (Reggio Emilia, Centres d'interés, Racons, Projectes...).
Ensenyament i aprenentatge de la gramàtica. La configuració de la gramàtica escolar des de plantejaments interlingüïstics i en relació amb el domini de la llengua escrita. La investigació historiogràfica sobre la gramàtica escolar.
Exploració didàctica dels gèneres discursius d'internet, el seu vocabulari, fraseologia, gramàtica, i pragmàtica.
Investigació de la interllengua dels estudiants, estudis contrastius mitjançant anàlisis de corpus, i ús de tècniques de corpus en l'ensenyament de les llengües i la lingüística a l'aula (data driven learning).
Entonació col·loquial, fonopragmàtica: la prosòdia de l'espanyol i el seu paper en el funcionament de la llengua.
Envelliment i la promoció de l'autonomia personal. Reorientació del sector turístic cap a nous consumidors de productes amb necessitats especials. Reptes econòmics, mediambientals i socials de les zones urbanes, i la seua interrelació, des d'un enfocament integrat i multidisciplinari.
Investigar les possibilitats de la transformació en clau naturalista de l'epistemologia kantiana.
Estudi de la relació entre producció de coneixement i acció política a partir dels diferents desenvolupaments teòrics que en l'espai dels estudis feministes qüestionen el privilegi epistèmic del coneixement científic sustentat en pressupostos d'objectivitat, universalitat i neutralitat.
Patrimoni teatral clàssic espanyol: textos i instruments d'investigació. Bases de dades, edicions digitals, traduccions. Història de la pràctica escènica.
Estudi de la conformació de l'esfera pública des d'un punt de vista ideològic i social en l'època de formació dels estats nacionals.
Estudi i caracterització del registre col·loquial.
Llengua parlada en ELE: l'oral-col·loquial aplicat a l'ensenyament de l'espanyol com a llengua estrangera i segona llengua. Eines per a l'aplicació i desenvolupament de tecnologia per a l'estudi de la llengua espanyola parlada.
Estudi de les varietats americanes de la llengua espanyola i dels usos actuals de la llengua espanyola a Amèrica.
Anàlisi de com els diferents imaginaris que sorgeixen i es reprodueixen en contextos de grups de noves espiritualitats estan vinculats a utopies de transformació sociopolítica, i de com es desenvolupen determinades pràctiques socials que tenen finalitat d'aplicació d'aquesta agenda.
Anàlisi dels estils de vida i la salut en poblacions especials. Estudis d'intervenció sobre els estils de vida (principalment la variable activitat física) en poblacions especials.
Observar l'evolució dels canals de comercialització, i estudiar en ells àmbits com la qualitat del servei, la imatge, el valor del servei, la logística i la gestió del punt de venda, tant referit a la gran distribució com al comerç tradicional.
Estudi del funcionament de connectors, interjeccions i marcadors del discurs en català des d'una perspectiva descriptiva i contrastiva (aspectes estructurals i funcionals, lexicogràfics, discursius i d'organització textual).
Estudi des del punt de vista de la Història de l'art de la interacció entre les comunitats cristianes, musulmanes i fesols en l'àmbit valencià amb espècia atenció a les pràctiques culturals relacionades amb les imatges i l'arquitectura.
Estudi del teatre clàssic grecollatí en els seus diferents gèneres i de la seua pervivència en la tradició occidental. Creació d'espais de trobada entre els acadèmics i els professionals de les arts escèniques. Acostament dels resultats a la societat.
Estudi dels topoi literaris i culturals en el segle XIX en el seu diàleg en les diferents arts i el seu impacte en les societats contemporànies.
Estudi dels topoi literaris i culturals des de la Restauració fins a finals del segle XVIII en el seu diàleg en les diferents arts i el seu impacte en les societats contemporànies.
Estudi de topoi literaris i culturals des del segle XX fins a l'actualitat i el seu impacte en les societats contemporànies.
Estudi dels topoi literaris i culturals des de l'Edat mitjana fins a la Restauració en el seu diàleg en les diferents arts i el seu impacte en les societats contemporànies.
S'investiga sobre els instruments de la qualitat legislativa com a mecanisme per a millorar la seguretat jurídica i, per tant, millorar la qualitat democràtica, especialment en l'àmbit del Dret privat.
Proposar i valorar tasques col·laboratives que permeten que els/as futurs/as mestres/as progressen gradualment des del mer ús instrumental de les TAC (Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement) fins al desenvolupament d'una consciència més crítica sobre elles.
Anàlisis quantitatives de les publicacions per a estudiar la grandària, creixement i distribució de la bibliografia científica; avaluar la visibilitat i impacte de les publicacions i els investigadors. Anàlisi de les estructures socials en les quals s'articula la investigació.
Estudis sincrònics i diacrònics sobre diferents aspectes de la llengua (italiana, espanyola i francesa) dels documents del segle XVI que s'editen, tant de la correspondència de Granvelle com d'altres corpus documentals del període.
Compilació, anàlisi i explotació de diversos corpus especialitzats (procedents de mitjans de comunicació tant escrits com digitals), en anglés i en espanyol, centrats en textos sobre gènere i (dones)igualtat social i sexual.
L'objectiu és estudiar la recepció dels textos literaris francesos, de qualsevol gènere i època, en altres àmbits lingüístics i culturals, així com el seu paper mediador amb altres llengües o cultures, principalment hispàniques.
Estudis d'aspectes d'història de la literatura i de la cultura valenciana.
Contribuir al cos del coneixement sobre el comportament humà i la interacció social mitjançant la recollida de dades d'interés dels diferents sectors socials i dels responsables en la presa de decisions en les esferes pública i privada, així com de personal investigador.
En sentit ampli, se centra en l'estudi i edició de textos escrits en llatí des del s. XV al XIX i la seua interrelació amb literatures escrites en altres llengües.
Estudis LGTBIQ i la seua vinculació al món educatiu, les teories Queer i Crip i les seues implicacions educatives, els canvis dels últims anys i les darreres investigacions sobre aquests temes en l'àmbit acadèmic internacional. Igualment s'interessa pels canvis que suposen les lleis d'igualtat i les seues conseqüències en l'escola, i per les idees i creences dels docents i els estudiants universitaris sobre la diversitat a l'aula.
Abordar la cultura de la ed.musical a partir de l'estudi del currículum prescrit en la legislació educativa, editat en els llibres de text, declarat i ensenyat pels docents, realitzat o adquirit pels estudiants i ocult o implícit mitjançant la normalització d'una cultura epistèmica.
La caiguda del mur de Berlín i la reunificació alemanya semblen haver introduït una nova era pacífica. No obstant això, la literatura de migració ha redefinit froneres i uns certs paràmetres de violència, donant lloc a noves formes i interdependències discursives.
Investigar els processos educatius que esdevenen en la família i la seua influència en el menor aprofundint en la diversitat familiar, competència parental, programes educatius, situacions de risc i desemparament del menor, treballant en una perspectiva indisciplinar per la seua complexitat.
Es tracta d'explorar les memòries de violència col·lectives i individuals. S'analitzaran com s'estructura la memòria entre víctima i botxí, o l'experiència entre el col·lectiu i l'individu en relació amb el fenomen de la violència en els textos literaris des de 1945 al present.
Estudi de la configuració del feixisme espanyol, del règim franquista i de les cultures polítiques de l'oposició a la dictadura.
Estudi de les representacions del poder des d'època antiga al món contemporani; el retrat; la imatge de l'heroi; la imatge apologètica; imatge i conflicte bèl·lic.
Estudi de la biodiversitat, sistemàtica i nomenclatura d'algues bentòniques i fanerògames marines mediterrànies. Conservació d'espècies i els seus hàbitats.
Història de la llengua castellana al llarg de la seua evolució diacrònica en contacte amb altres modalitats lingüístiques peninsulars.
Historiografia de la llengua castellana al llarg de la seua evolució diacrònica en contacte amb altres modalitats lingüístiques peninsulars.
Anàlisi del procés de difusió d'informació, interacció i efectes sobre el públic vehiculat a través de les NTIC en processos de mobilització social i política, tant formalitzats (unes eleccions, per exemple) com no formalitzats (concentracions de protesta).
Analitzar la validesa actual i les problemàtiques pròpies de la fonamentació kantiana de l'ètica.
Descripció de fenòmens vocàlics i consonàntics del català que presenten variació dialectal, tant des d’un punt de vista teòric com experimental.
L'anàlisi de la qualitat del model de formació inicial vigent en els Màsters Universitaris de Formació del Professorat d'Educació Secundària, Batxillerat, Formació Professional i Escoles Oficials d'Idiomes.
Establir una relació de continguts literaris i artístics essencials per a millorar la competència del personal docent a l'hora de treballar amb recursos multimodals. Crear un marc de conceptes teòrics bàsics que puguen treballar en Educació Primària, Secundària i Universitària.
Amb aquesta línia d'investigació es pretén d'una banda analitzar les propostes metodològiques i les eines musicals que s'utilitzen a l'aula universitària per a afavorir el desenvolupament integral de les xiquetes i xiquets en Educació Infantil. Per una altra, desenvolupar propostes innovadores amb base en el moviment musical perquè el futur professorat d'Educació Infantil no especialista en Música puga aplicar les múltiples possibilitats de desenvolupament cognitiu, socioafectiu, motor i verbal que ofereix l'aplicació d'activitats de moviment musical durant aquesta etapa educativa.
Anàlisi tècnica-teoricopràctica de la fotografia.
Fraseologia contrastiva.
Estudiar les tendències clau per a la gestió estratègica i la investigació acadèmica en turisme: l'e-tourism i el valor percebut com a tòpic substancial en l'estudi del comportament de consum, aprofundint en els seus efectes (antecedents, mediadors o moderadors) sobre les relacions.
L'estudi de l'impacte de la primera globalització (1880-1913) i la tecnologia: en el mercat de treball i en la desigualtat salarial en la primera i segona globalització (1980-).
Acostar-se als problemes propis de la societat cosmopolita i del projecte polític i cultural europeu, amb èmfasi en els fenomens de la globalització, el fonamentalisme, la post-veritat i els models de renovació política i econòmica.
Estructura, mesura i anàlisi de la governança en la performance de les destinacions turístiques: aquesta línia té per objecte l'estudi dels marcs de col·laboració públic-privada, els sistemes de participació en la presa de decisions, l'estudi de relacions entre actors.
Grup d'investigació sobre la percepció, comprensió i divulgació de la ciència i la tecnologia en la societat actual.
Estudi des d'una perspectiva transnacional de les representacions de gènere en les cultures polítiques feixistes europees.
Incloure la perspectiva del gènere en els estudis del comportament del consumidor. Integrar l'enfocament basat en el gènere en la innovació docent.
Polítiques d'igualtat de gènere, contra la pobresa i de foment de la participació social en l'àmbit local, nacional i internacional. Gènere i cooperació internacional, acció humanitària, sensibilització i educació per al desenvolupament. Exclusió i marginació des de la perspectiva de gènere.
Gènere/sexualitat i traducció (anglés-espanyol/català)
Caracterització i descripció dels gèneres digitals des de diferents perspectives amb èmfasis en funcions retòriques, anàlisi crítica, la seua construcció discursiva i la seua importància en les diferents disciplines acadèmiques, professionals i/o socials.
Estudi i edició de textos teatrals des del segle XVI: tragèdia, drama, comèdia. Estudis de preceptiva dramàtica. Estudi i traducció de peces teatrals contemporànies.
Hermenèutica de les fonts primàries, amb particular atenció envers els texts inèdits en llengua castellana i valenciana / catalana.
Anàlisi historiogràfica de la gènesi i del desenvolupament del sistema kantià.
Aquesta línia estudia les transformacions agràries de l'Espanya contemporània, amb l'objectiu d'incidir en debats recents sobre el grau de desenvolupament del sector primari, les seues característiques i la seua contribució al procés d'industrialització.
Història biogràfica, ficció novel·lesca i tensions de la modernitat en l'esfera pública liberal.
Investigació en Història de l'Art contemporània a Espanya: Imatge, Memòria i Modernitat.
Anàlisi de les formes de comunicació i de les seus interaccions amb la cultura de les societats al llarg de la història.
Anàlisi crítica de les produccions culturals contemporànies en relació amb la política i la societat dels nostres dies.
Estudi de l'evolució lingüística al territori valencià, a través dels textos literaris i documentals.
Cartografia de la recepció de l'obra kantiana els segles XIX, XX i XXI.
Anàlisi de les formes de construcció de l'humor als mitjans de comunicació i dels usos culturals, polítics i socials al llarg de la història.
Creació d'un portal en obert que pose a l'abast del personal investigador les dades recollides en la nostra investigació, és a dir, implementar una base de dades que reculla el corpus de traductors i traduccions cientificotècniques del francés a l'espanyol editades a Espanya i França (s. XVIII-XIX).
Estudi dels processos històrics de construcció de models i identitats de gènere (feminitats-masculinitats), amb especial atenció a l'anàlisi de la literatura normativa i de ficció, així com de la seua interiorització, propiació o rebuig per part dels subjectes. Anàlisi de les pràctiques socials i estratègies intel·lectuals de relació entre els sexes.
Estudi de l'evolució històrica de la teoria econòmica i el seu impacte sobre el procés de desenvolupament econòmic a Espanya.
Anàlisi de la configuració dels estàndards de qualitat periodística al llarg de la història contemporània i del temps present i estudi de l'aplicació que els mitjans de comunicació han fet dels criteris de rigor, contrastació, professionalització i objectivació de la informació.
Anàlisi dels agents, mercats i institucions que configuren el sistema financer modern, és a dir, des dels seus inicis en el segle XIX fins hui en dia.
Aplicació de les Humanitats Digitals a l'estudi i investigació de la Literatura Espanyola Medieval.
Anàlisi i estudi iconogràfic de les representacions murals i dels grafits gravats en els edificis prehispànics. Establiment d'una metodologia per al seu registre, documentació i conservació. Consolidació de la Base de dades "Grafits Maies".
Anàlisi de la producció de la identitat pedagògica en contextos específics de transició educativa i professional des d'una perspectiva de Justícia Social. Construcció de posicionament social de la joventut en els processos institucionals de transició. Anàlisi de Polítiques Educatives des d'una perspectiva crítica: modernització conservadora.
Estudi de la construcció de les identitats nacionals i regionals a Espanya i a Europa.
Estudi comparat de les realitats polítiques i econòmiques baixmedievals, entre els estats de la Corona d'Aragó i les principals ciutats italianes, intentant definir les respectives identitats urbanes i el complex joc de factors que van fer possible la seua formulació.
Estudi de les representacions del poder des d'època antiga al món contemporani; el retrat; la imatge de l'heroi; la imatge apologètica; imatge i conflicte bèl·lic.
Avaluació de l'activitat científica i anàlisi de l'ús compartit de dades brutes d'investigació en les àrees de ciències de la salut.
Anàlisi del paper de les pràctiques, mètodes i tècniques a l'àmbit de la intervenció social, en la producció d'identitats i sexualitats.
Investigar sobre el valor de l'ensenyament-aprenentatge de la literacitat i alfabetització visual i estètica (educar la mirada) i el desenvolupament del pensament crític i creatiu en la infància contemporània.
Desenvolupament d'enfocaments, metodologies i recursos que perseguisquen: reflexionar sobre pràctiques educatives i processos de reproducció cultural; renovar estratègies didàctiques a partir de processos d'investigació orientats a l'acció; incorporació de les TIC i nous mètodes pedagògics.
Identificar els beneficis que a les empreses del sector distribució comercial detallista en particular, i en les empreses de serveis en general, pot aportar la incorporació de les TIC, i amb elles de la innovació basada en la relació, tant entre empreses com entre empreses i consumidors.
Teorització sobre els models d'innovació social, els processos d'exaptació i institucionalització de les innovacions socials, la relació entre innovació social i moviments socials, els sistemes territorials d'innovació i els seus processos d'innovació social desplegats en el territori.
Examinar la implementació de les pràctiques innovadores en els sectors com el turisme i l'educació. Èmfasi en la innovació docent. Anàlisi de l'ús i de l'impacte de les noves tecnologies d'informació i comunicació (xarxes socials, apps, telèfons intel·ligents, intel·ligència artificial, etc.).
La formació de les institucions i reformulació dels drets de propietat i ús de recursos naturals en el segle XIX espanyol.
Integració de les tecnologies en l'educació en els diversos nivells acadèmics.
Anàlisi pragmàtica de la comunicació política i mediàtica. Estratègies d'enquadrament cognitiu i manipulació en el discurs dels actors polítics. Polítiques comunicatives institucionals i corporatives. Processos discursius en internet. Identificació de patrons i perfils comunicatius en els missatges de polítics i mitjans.
Aquesta línia indagarà en els possibles sinergies que es poden establir entre l'educació musical i altres àrees com les ciències socials, naturals i de la comunicació, les arts plàstiques i visuals, l'educació emocional i l'educació especial.
Investigació sobre les interseccionalitats entre la diversitat LGTBIQ i d'altes factors com ara la classe social, l'exclusió, el gènere, l'ètnia, la cultura, les migracions, la diversitat funcional. Aquest línia de treball aborda la complexitat dels cossos i les vides des de la perspectiva interseccional, això és, des de la idea que estem travessats per identitats diverses que ens configuren i ens defineixen, i des de la importància d'aquesta qüestió a l'hora d'abordar la diversitat en les aules.
Esbrinar les connexions del pensament kantià amb l'actual recerca científica, amb particular interès per la física quàntica, la biologia evolucionista, la neurociència i la intel·ligència artificial.
Anàlisi del paisatge, en Virtut de la Convenció Europea del Paisatge. Identificació, estudi, tipologies i posada en valor del paisatge. Aplicació de sistema d'avaluació propi.
Literatures ibèriques i memòria històrica. Estratègies i formes literàries en l'era de la comunicació. La literatura de la modernitat i les seues etapes.
Les decisions estratègiques en matèria d'innovació tenen implicacions importants sobre l'organització.
Anàlisi del patrimoni cultural centrat en l'ús tradicional de l'aigua. Es fa referència als elements dels sistemes de regadiu, als sistemes d'irrigació i als paisatges resultants. Sistema de catalogació del patrimoni hidràulic, així com la seua avaluació mitjançant mètode propio.
Estudiar la insatisfacció del consumidor a partir de la gestió de la queixa, la conducta de reclamació, el canvi de proveïdor i els diferents aspectes que s'encadenen d'una avaluació negativa de la prestació del servei per part del consumidor.
Estudi de la cultura figurativa dels segles XV al XVIII amb especial incidència en l'àmbit valencià i les seues connexions amb l'àmbit espanyol i mediterrani. Estudi del col·leccionisme i la mobilitat tant d'obres com de nobles, bisbes, virreis i les seues incidències en la cultura figurativa.
Propostes vinculades a la presència de la diversitat a les aules dels diversos nivells educatius: materials d'aula, tractament dels espais, llibres de text i altres materials escolars en relació a la presència i el tractament de la diversitat afectivosexual i la identitat de gènere, del tractament del cos i dels cossos no normatius. Estudis sobre els referents (literaris, audiovisuals...) dels estudiants a l'hora de conéixer i entendre el món, i de la presència i el tractament de la diversitat en aquests contextos.
Analitzar si el professorat que ha participat en programes de formació i investigat en didàctica de les ciències ha incorporat o no en la seua pràctica educativa les propostes per a l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències d'aquests cursos i les diferències en la seua docència amb altres professors.
La presa de decisions és un procés cognitiu complex que es veu influït per les emocions. En aquesta línia s'analitzen aquestes relacions aplicades a diversos contextos experimentals i en àmbits socials.
L'objectiu principal és omplir un buit anòmal en els estudis de la literatura catalana contemporània: estudiar el paper desenvolupat per la ironia i la hipertextualitat, en els diversos moviments literaris i en els diferents autors.
Estudi de la penetració de la llengua estàndard al País Valencià i les actituds lingüístiques relacionades.
El paradigma constructivista va guanyant espai entre els investigadors qualitatius i s'obrin noves metodologia com la narrativa per a investigar en les comunitats locals. Especialment sobre problemàtiques que no solen ser visibles i que a través del reconeixement de l'estratègia de la participació dels ciutadans en la solució dels mateixos és possible planificar processos de canvi social que reconeguen la necessitat de generar polítiques públiques de desenvolupament comunitari.
Anàlisi i diagnòstic dels processos a escala local. Aplicació dels plans estratègics participats tant a nivell territorial (diverses escales) i sectorial (turisme, industria, comerç, etc).
Estudi de les interaccions entre individus de diferents cultures tenint en compte el procés de socialització al qual han sigut sotmesos, especialment quan aquesta interacció es produeix a través de la intervenció d'un agent traductor.
Concepte de violència de gènere, perspectiva legal: estudi de l'impacte de la Llei de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, polítiques públiques contra la violència de gènere. Perspectiva psicològica de la violència de gènere. Feminicidi.
La nostra línia persegueix avaluar els components psicològics que expliquen la lectura poc crítica en Internet, així com descriure i explicar com aquests components es desenvolupen al llarg de l'adolescència, amb l'objectiu últim d'avaluar maneres de millorar aqueixos aspectes crítics.
Estudi de les identitats musicals,tant dels docents que imparteixen música com dels propis estudiants,des d'una perspectiva contemporània que combina les dimensions discursiva, performativa i interseccional, per a comprendre les relacions que es produeixen dins de l'aula de música.
Estudi de l'organització dels governs urbans a través de les seues estructures d'agregació (parròquies, corporacions, confraries), sense perdre de vista l'acció política respecte al món laboral o la projecció jurisdiccional de la ciutat sobre el territori per a garantir el seu proveïment.
Emprant les àmplies fonts de què disposem es tracta de procedir a una reconstrucció d'individus i famílies d'origen hebreu a la ciutat de València i, alhora, precisar el primer establiment del tribunal del Sant Ofici per la monarquia de Fernando el Catòlic.
Lexicografia bilingüe general i/o especialitzada entre les llengües espanyola/catalana i les llengües alemanya, francesa anglesa i italiana.
Lexicografia monolingüe general i/o especialitzada entre les llengües espanyola/catalana i les llengües alemanya, francesa anglesa i italiana.
Coneixement i anàlisi exhaustiva del vocabulari i fraseologia dels gèneres específics d'internet.
Estudi de la configuració i evolució de la política liberal en l'espai americà en el segle XIX.
Investiga els antecedents i conseqüències del lideratge en les organitzacions i les seues unitats.
Estudi de la lingüística de la llengua grega, des del proto-grec fins a l'època actual.
Estudi de les aplicacions de la lingüística a l'avaluació i el tractament de les patologies del llenguatge. Contribució al disseny d'instruments per a l'avaluació i rehabilitació de conducta verbal i les capacitats comunicatives generals en subjectes amb alteració patològica.
Estudis de gramàtica contrastiva, adquisició de destreses orals, anàlisis del discurs i comunicació intercultural en alemany i les llengües iberorromàniques, amb aplicació en els àmbits de l'ensenyament de llengües, la traducció i la mediació interlingüïstica.
Lingüística contrastiva bilingüe espanyol/català i anglés, general o d'especialitat, diacrònica o sincrònica, d'elements lingüístics concrets (lèxics i/o funcionals) o de caràcter general.
Lingüística contrastiva bilingüe espanyol/català - italià, general o d'especialitat, diacrònica o sincrònica, d'elements lingüístics concrets (lèxics i/o funcionals) o de caràcter general.
L'equip també estudia la lingüística contrastiva i la seua aplicació a la traducció a nivell lèxic-semàntic i pragmàtic discursiu entre llengües majoritàries com l'espanyol-peninsular i la llengua anglesa en àmbits d'especialitat com el de les ciències de la salut, així com en altres contextos acadèmics i professionals.
Es parteix del contrast cultural i lingüístic, prenent com a base la lingüística de corpus, entre diverses llengües modernes majoritàries com l'espanyol-peninsular i la llengua anglesa. L'objectiu és aclarir conceptes i buscar aplicacions pràctiques a nivell tant particular entre comunitats comunicatives específiques com global dins de l'entorn de l'educació, així com de la comunicació social i professional, com pot ser el cas de la comunicació empresarial. Les eines procedents de la lingüística de corpus, des d'una perspectiva transcultural, resulten ser essencials tant per a l'obtenció de dades reals i compilació de corpus com per a la seua anàlisi i aplicació de resultats. L'estudi de la comunicació social i professional actual s'aborda en aquest equip en simbiosi amb el món digital, no sols com a mediadora, sinó també com objectiu de les aplicacions de nova generació.
Lingüística contrastiva entre més de dues llengües o bé entre parells de llengües diferents als de les dues línies anteriors, general o d'especialitat, diacrònica o sincrònica, d'elements lingüístics concrets (lèxics i/o funcionals) o de caràcter general.
Gravació, transcripció, elaboració, etiquetatge i estudi de bases de dades lingüístiques per a l'estudi de la llengua.
Estudi de la relació entre llengua i dret. Estudi del llenguatge d'especialitat. Aplicació del mètode científic de la lingüística per a ajudar a l'esclariment de delictes.
Estudi de les aportacions de la lingüística a l'ensenyament-aprenentatge del català, com a primera o segona llengua o com a llengua estrangera. Aplicacions metodològiques en l'ensenyament-aprenentatge de llengües (i l'adquisició de les habilitats lingüístiques).
Investigació en les àrees de literatura catalana medieval i humanitats digitals.
Estudi de la literatura afroamericana i afrocanadenca des d'un punt de vista narratològic, estilístic, polític i traductològic.
Origen evolució i difusió hispànica de la Matèria de Bretanya. Textos de ficció i contextos històrics en la narrativa cavalleresca hispànica. Relacions entre diferents literatures cavalleresques romàniques: castellana, catalana, francesa, italiana, etc.
Història crítica i social de les obres literàries d'Amèrica Llatina en els segles XIX i XX.
Història, crítica, evolució, context social, cultural i polític, producció literària, transmissió textual i recepció de la Literatura Espanyola Medieval i la seua relació amb les literatures romàniques. Oralitat i escriptura: gèneres i modalitats literàries.
Estudis de temes, motius i tòpics de la literatura grega des de finals del segle IV a.C. fins a època imperial.
Transformacions socials i identitàries lligades a les migracions i les seues representacions literàries i cinematogràfiques.
Anàlisi de les pràctiques literàries i audiovisuals d'autors amerindis i indígenes a Nord Amèrica i de la seua representació cultural des d'una perspectiva epistemològica, narratològica, estilística, política, ecocrítica i traductològica.
Investigació i innovació en la literatura destinada al lector model de la qual es troba en l'educació infantil, primària, secundària.
Anàlisi, interpretació, comentari (i traducció) de textos italians dels segles XX i XXI: poesia, narrativa, teatre, assaig, etc. Literatura i cinema.
Edició (crítica) de textos literaris italians contemporanis. Estudis de la llengua literària.
- Origen, evolució, difusió, fonts, configuració i tradició textual, corpus, recepció i categorització de la Literatura Sapiencial Medieval.
- Literatura exemplar, literatura de sentències, literatura de preguntes i respostes.
- Compendis de càstigs medievals.
- Espills de prínceps.
Desenvolupament d'una pedagogia crítica anticolonial en l'ensenyament de la literatura d'origen ètnic que considere coneixements i metodologies diferents i/o complementàries a les occidentals a l'aula
Estudi de la producció literària escrita per autors de minories ètniques nord-americanes atenent les seues característiques estètiques, narratològiques, simbòliques, històriques, culturals, sociopolítiques, ideològiques i pedagògiques des d'una perspectiva intercultural, ètica i compromesa, en un context global.
Unitats fraseològiques i expressions idiomàtiques, del lèxic i incorporació de paraules de nova creació al lèxic de l'espanyol.
Anàlisi de mecanismes fòrics de cohesió textual: demostratius textuals, noms encapsuladors i mecanismes endofòrics de cohesió. Funcionament, projecció discursiva i relació amb els marcadors del discurs-
Relacions entre salut, medicina i societat en el context europeu i internacional: salut pública, polítiques sanitàries, dicotomia mig urbà i medi rural, alimentació i nutrició, malalties, campanyes i professionals sanitaris.
Mesurament i desenvolupament de la competència motriu en l'edat escolar. Anàlisi de la relació entre la competència motriu i els estils de vida actius.
Abarca micromining data sobre la base de tècniques neurofisiològiques com el eye tracking, face reader, EEG, GSR; i data and text mining: en base a ANN i sentiment analysis.
Creació de materials sobre metodologies d'investigació amb el propòsit d'oferir un marc de referència per a la generació autònoma de coneixement. Desenvolupament i difusió de recursos per a potenciar les destreses de comunicació escrita i oral en l'àmbit acadèmic.
Treballar en les principals línies d'investigació i d'innovació que s'estan desenvolupant en didàctica de la literatura i de la llengua.
Sistemàtica i identificació de líquens (tant el fong com les algues liquenitzades) i fongs no liquenitzats (inclosos els que formen bolets) de l'àrea mediterrània, així com identificació dels productes del seu metabolisme secundari. Conservació d'espècies i dels seus hàbitats. Biodeterioració de monuments.
Educació superior i mobilitat. Competències interculturals i benestar. Formació en competències interculturals. Processos migratoris i equilibri personal. Identitat cultural i processos d'aculturació. Llenguatge i diversitat cultural. Estereotips culturals i minories. Gènere i processos migratoris. Identitats de gènere i “nous entorns”. Processos d'aculturació i xoc cultural. Comunicació i Mediació intercultural. Mobilitat i polítiques migratòries. Recursos TIC, comunicació i processos migratoris. Ciutadania, participació i diversitat cultural.
La minoria morisca en el Regne de València, abans i després de l'expulsió, la resistència a l'aculturació, la seua implicació en el bandolerisme i en les bandositats nobiliàries. Captius i esclaus. La immigració francesa. La perduració de manifestacions de la cultura popular i la seua repressió.
Estudi documental, cartogràfic i arqueològic de les transformacions agràries produïdes a conseqüència de la conquesta i colonització catalanoaragonesa del regne de València, entre els segles XIII i XVI.
Descripció i anàlisi de la morfologia i sintaxi catalanes, amb una perspectiva diacrònica. Pretén descriure i explicar els processos de canvi lingüístic que afecten la gramàtica catalana com ara la morfologia verbal, els demostratius, quantificadors, la subordinació, etc.
Estudi de les imatges vinculades amb la mort des d'època antiga al món contemporani; imatge i relíquia; vanitas.
Investigació simultània de diversos codis semiòtics no lingüístics, com a imatges i/o sons. L'anàlisi multimodal és de summa importància si volem descodificar de manera satisfactòria la major part dels tipus de discursos tant digitals com analògics.
Metodologia d'investigació educativa.
Amb aquesta línia d'investigació es pretenen analitzar els diferents mètodes didàctics utilitzats en l'àmbit de la motricitat infantil i la música que juguen un paper protagonista en el desenvolupament de l'autonomia personal, explicant-se entre altres, amb mètodes musicals que es basen en l'expressió i el moviment corporal com a principal forma de treball. Per a això, es recorre a l'ús de diferents sistemes observacionals utilitzats tant a les aules de psicomotricitat com a l'aula tradicional, els quals permeten analitzar el coneixement didàctic del contingut, el paper del professorat o l'impacte de l'espai, dels materials curriculars, dels elements musicals i de les eines alternatives utilitzades en el currículum de l'educació infantil.
Disseny d'instruments de mesurament, anàlisi i avaluació de polítiques de Cultura i Desenvolupament i sistemes d'informació per al seguiment i avaluació de l'acció cultural d'organitzacions i institucions públiques i privades.
Transformacions socials i identitàries lligades a les migracions i les seues representacions musicals i teatrals contemporànies.
Anàlisi del discurs de la música popular.
La música és un element comú a pràcticament totes les cultures, no obstant això, tenint en compte la diversitat de la música és necessari una anàlisi més precisa i rigorós d'aquesta. Aquesta línia estudia la resposta emocional, cognitiva i psicofisiològica a la música.
Estudi de les cultures polítiques nacionalistes i feixistes a Europa des d'una perspectiva transnacional.
Estudi de les paraules noves que penetren en la llengua catalana, tant pels mecanismes de formació de paraules, com pel canvi semàntic i pel manlleu d'altres llengües.
Estudi de la relació entre els mecanismes funcionals del cervell associats a l'aprenentatge i l'ensenyament de conceptes científics per mitjà de models (utilitzant la corporització), metodologies didàctiques i tecnologia educativa. Estudi de la transferència de coneixements de l'àrea de neurociència als docents i l'alumnat.
Les humanitats digitals i l'educació amb formats digitals ens ajuden a millorar nombrosos aspectes que poden canviar gràcies a les tecnologies digitals.
Descripció i anàlisi de la amplíssima varietat de disciplines i tècniques nutricionals, terapèutiques, esotèriques i espirituals que han arribat a Occident a través de les quals s'han modificat els imaginaris del cos, la salut i l'espiritualitat conformant un nou camp d'acció social.
Analitzar les característiques de la ment multimodal en el S.XXI i la necessitat d'establir noves coordenades de cohesió i desenvolupar noves formes del discurs i relat.
Estudi dels processos de precarització en contextos socials dominats discursivament per l'economia del coneixement i que impliquen especialment a persones amb titulació superior. Fenòmens:l'activació emprenedora, noves formes de precarietat vital i el paper de les institucions d'ensenyament superior.
Es treballa en estudis monogràfics de seques ibèriques, en la sistematització de les encunyacions de bronze peninsulars dels segles II-I a. C. i en la catalogació de les encunyacions de les ciutats romanes d'Hispània.
Anàlisi del funcionament de les organitzacions culturals i creatives, ja siguin aquestes amb ànim de lucre (empreses), sense ànim de lucre (associacions, fundacions,…) o institucions públiques (museus, teatres, espais creatius,…) .
Producció i difusió literària impresa. Procés de transformació del text manuscrit a l'exemplar imprés. El llibre com a producte comercial i cultural: tècnica, composició, tallers impressors, agents que participen en el procés d'elaboració, difusió, finançament i venda. Tipusbibliografia.
El patrimoni cultural, la formació lectora, literària, digital i mediàtica i la seua investigació com una manera d'entendre el món i formar ciutadans crítics, reflexius i capaços d'enfrontar-se a qualsevol mena de text siga escrit o digital.
El paper estratègic dels estudis de la imatge material i immaterial orientat a la conservació i intervenció en el patrimoni historicoartístic; manifestacions culturals immaterials.
Les actuacions s'adeqüen a convocatòries de jornades de portes obertes amb les animacions i tallers propis dels nostres temps, orientats a un públic d'aficionats, ja que estan encaminades a traslladar el coneixement a la societat com a mitjà per a inculcar la protecció del patrimoni.
Patrons d'activitat física i els seus correlats i determinants.
S'aborda en aquesta línia l'anàlisi dels processos d'ensenyament-aprenentatge en la universitat per a realitzar propostes de millora i implementar-les i avaluar-les, en la mesura que siga possible. Així mateix, les bones pràctiques, l'ús de les TIC, els processos de transició, l'abandó i fracàs, etc.
Anàlisi financera-actuarial dels sistemes de pensions i principals contingències: jubilació, incapacitat, viduïtat, orfandat, favor familiar, desocupació i dependència. També s'estudien els productes financers i asseguradors que millor s'adapten a les necessitats dels individus.
El propòsit d'aquesta línia és la indagació en els processos educatius en relació amb la interpretació, improvisació i creació musicals, en particular sobre tipus i processos de memòria implicats en la interpretació i improvisació, estratègies d'estudi, por escènica, motivació, rol de les maneres de presentació d'informació, diferències entre músics de formació reglada i músics de formació no reglada (acte-control, acte-estima, disciplina, habilitats entrenables com el núm. i grandària de les saccades o moviments sacàdics mitjançant eye-tracking, etc.).
Estudis de les estratègies persuasives típiques del discurs polític oral en el context anglosaxó i espanyol, com ara la metàfora, la metonímia, l'avaluació (Martin & White, 2005) o els mecanismes de Transitivitat (Halliday i Matthiessen, 2004, 2014), o una combinació d'ells, amb l'objectiu de convéncer a l'audiència i obtindre els seus vots i que, per tant, s'utilitzen amb un propòsit ideologitzador.
Estudi de les estratègies persuasives en l'entorn laboral (empresarial i institucional) que s'utilitzen per a la construcció d'una identitat corporativa en els mitjans de comunicació públics (particularment en contextos digitals).
Els instruments en la planificació del turisme i la seua vinculació amb la gestió sostenible: estructures de gestió, adequació dels marcs globals de desenvolupament, polítiques públiques i territori en la planificació, eficiència dels objectius estratègics, els recursos com a motor de desenvolupament.
Anàlisi dels diferents models, estructures i govern de les universitats tant en el context internacional com en el nacional, concretament en l'estudi de polítiques de finançament universitari, gestió i assignació de recursos, i polítiques d'accés a l'educació superior.
Relacions pedagògiques en contextos d'exclusió social i educativa (pobresa, guetització, minories ètniques). Anàlisi de les polítiques de lluita contra el fracàs i abandonament escolar prematur. Justícia curricular i equitat educativa. Infància i RECE.
Disseny i avaluació de polítiques culturals locals, regionals, nacionals i internacionals. Cultural planning i ciutats creatives.
La investigació en educació intercultural i educació per a la salut a les escoles pretén conéixer, estudiar i donar solucions d'atenció a la diversitat a les escoles. L'objectiu és dotar de recursos a les escoles i a la comunitat educativa per a atendre a l'alumnat de manera integral.
Estudi de les dinàmiques de convivència en contextos de multiculturalitat significativa, amb especial atenció a les polítiques d'integració, els models de gestió de la diversitat cultural, la promoció de la interculturalitat i els conflictes associats a la desigualtat i a la xenofòbia.
Anàlisi del paper de les universitats en el context tecnològic actual, reptes, perspectives i tendències. Rols en la difusió del coneixement. Polítiques i estratègies de per a de construcció de ciència oberta, nous paradigmes i eines.
El dret a l'educació s'amplia amb la identitat cultural: El dret a triar la pròpia cultura, la protecció i desenvolupament de la pròpia identitat cultural, a triar educació, són temes d'estudi que transcendeixen l'educació com a dret social (a l'educació) per a ser-ho de qualitat (en l'educació).
Les polítiques de protecció a la família són una assignatura pendent per al sistema de benestar social espanyol. A més, tenim constància que són en les entitats socials on es poden generar resultats d'investigació aplicats a la solució de les problemàtiques de família i de conciliació entre vida laboral i familiar.
Anàlisi de les polítiques econòmiques, els seus objectius, instruments pressuposats, institucionals i legals, de caràcter sociolaboral i dirigides a cooperatives i altres entitats socials. Anàlisi del diàleg social i de la governança política. Avaluació de polítiques públiques.
Mecanismes lingüístics i paralingüístics per a expressar (des)cortesia en espanyol; delimitació del concepte d'intensificació lingüística i estudi dels mecanismes lingüístics que la conformen, i delimitació dels conceptes d'ironia i humor com a fenomen lingüístic. Història de l'espanyol.
Accés dels joves al mercat de treball. Barreres i dificultats de la participació dels treballadors i llits de millora de condicions de treball. L'esport com a instrument d'integració en contextos urbans degradats o amb col·lectius en desavantatge social -immigrants, joves, dones.
Mètodes avançats per a la captura, anàlisi i síntesi de senyals acústics, incloent el processament musical i de veu, la simulació acústica de sales, els mètodes de reproducció 3D i el monitoratge intel·ligent d'ambients acústics.
Aquesta línia estudia els processos de comprensió i aprenentatge dels estudiants quan estudien textos. Així mateix s'analitzen les variables personals i situacionals que afavoreixen i/o dificulten aqueix aprenentatge. Igualment s'estudien mètodes i tasques d'avaluació de l'aprenentatge i la comprensió en entorns complexos de lectura des del final de l'Educació Primària fins a la Universitat.
Aquesta línia estudia els processos de comprensió i aprenentatge dels estudiants quan estudien textos. Així mateix s'analitzen les variables personals i situacionals que afavoreixen i/o dificulten aqueix aprenentatge. Igualment s'estudien mètodes i tasques d'avaluació de l'aprenentatge i la comprensió en entorns complexos de lectura des del final de l'Educació Primària fins a la Universitat.
Aquesta línia implica diferents línies de treball:
- indagació sobre efectivitat de les maneres de presentació en sistemes uni- bi- i multimodals d'informació musical en els processos d'ensenyament i aprenentatge musical usant mediadors tecnològics i objectes digitals;
- disseny de materials d'aprenentatge a través de l'ús d'objectes digitals d'aprenentatge;
- disseny de programari d'aprenentatge musical.
Se centra en les transformacions culturals, econòmiques i paleoambientals a través de l'estudi de les restes arqueològiques d'origen biòtic i abiòtic que, en l'àmbit Mediterrani, es produeixen en els processos de transició en els principals períodes de la Prehistòria.
Estudi de la pràctica pedagògica a partir de la Teoria de Basil Bernstein. Anàlisi dels processos de distribució i construcció de coneixement legítim al dispositiu pedagògic. Modalitats pedagògiques de transmissió. Sociologia de la pedagogia. Pedagogia crítica i post crítica.
Indagació sobre característiques dels processos d'aprenentatge musical en contextos d'educació no formal, principalment en escoles de música, educands de banda i en general la formació amateur de les persones (estratègies cognitives, estratègies d'estudi, motivació intrínseca-extrínseca,autoregulació, i altres constructes).
Aquesta línia està en relació amb la indagació de maneres en què els professors i professores en formació inicial construeixen significats en relació amb la música. Si es coneixen aquestes maneres de significar la música, es poden conéixer també els processos de construcció de coneixement musical (procedimentals i declaratius), podent realitzar aportacions al coneixement de la formació inicial i contínua del professorat, així com realitzar contribucions als processos formatius des de la pedagogia i des de la didàctica.
Investigació dels canvis en el procés de publicació i difusió científica pels avanços tecnològics en la recuperació d'informació i per les polítiques d'accés obert, a través de les diferents mètriques i eines d'avaluació científica a nivell nacional i internacional.
Amb aquesta línia d'investigació es pretenen analitzar les accions, programes i estratègies utilitzades en la promoció de l'activitat física en el currículum de l'Educació Infantil. En general, s'analitzen els correlats i determinants de l'activitat física dins i fora de l'escola que puguen impactar positivament sobre la formació integral de les xiquetes i els xiquets. En particular, s'analitza la conducta d'activitat física durant les sessions de motricitat infantil en virtut de sistemes observacionals de caràcter qualitatiu així com a través de sistemes quantitatius de mesurament de l'activitat física.
Estudi i debat dels plantejaments epistemològics i metodològics que aborden l'estudi de la imatge i la cultura visual; perspectives de gènere en l'estudi de la imatge.
Noves pràctiques en els processos de cerca i disseminació d'informació en els nous mitjans socials i l'arquitectura col·laborativa i en un entorn de ciència oberta, amb investigacions qualitatives per a entendre quins factors afavoreixen l'adopció d'innovacions en aquest nou escenari.
En aquesta línia d'investigació s'estudien els efectes de la resposta psicofisiològica d'estrés sobre el comportament, les emocions i la cognició, tenint en compte al valor adaptatiu/desadaptatiu d'aquests canvis i la seua relació amb la salut/malaltia.
Anàlisi de factors psicosocials relacionats amb la salut que repercuteixen en la qualitat de vida de les persones. Prevenció i protocol de tractament de malalts crònics. Especialment en les àrees de l'oncologia, la infertilitat i l'envelliment.
Utilització de la història de la ciència i de les relacions ciència-tecnologia-societat (CTS) per a per a alfabetitzar científicament i motivar a l'alumnat, ensenyar naturalesa de la ciència (NdC), contextualitzar-la, promoure l'argumentació i el pensament crític i qüestionar les pseudociències.
Estudi de la recepció de les literatures clàssiques a les literatures nacionals.
Coordinació i transferència de les activitats investigadores de l'àrea.
Tècniques de reconeixement i aprenentatge automàtic aplicades a models lineals i no lineals. Aprenentatge continu de distàncies. Mineria de dades heterogènies i d'alta dimensionalitat, amb especial èmfasi en l'anàlisi i recuperació d'imatges i el processament de senyals d'àudio i vídeo.
Recreació i pervivència de l'Edat mitjana, la seua història, literatura, imatges, mites i llegendes en la producció cultural contemporània: cinema, literatura, còmic, videojocs, música, xarxes socials, jocs de taula, etc.
Innovació de recursos docents en el marc dels TIC.
Dones i mercat laboral. Situació socioeconòmica de les dones. Polítiques d'igualtat. Inserció laboral i treball no remunerat. Bretxa salarial, segregació laboral i sostre de cristall. Corresponsabilitat. Pressupostos amb perspectiva de gènere. Gènere, sostenibilitat social i Tics.
Anàlisi de com els republicanismes espanyols van concebre la seua relació amb la democràcia, incloent en això la perspectiva de genere.
Calibrar si, com se sostenia des d'alguns sectors d'aquestes cultures polítiques, sense igualtat de gènere era possible una transició plena a la democràcia.
Analitzar en quines formes les cultures polítiques d'esquerra han col·laborat o no a la difusió de la identitat nacional espanyola, creant nous referents i/o adaptant els preexistents.
Estudi i transferència de resultats sobre les relacions socials entre el Dret, la religió i la política.
Anàlisi de la configuració de les relacions entre religió i política en l'època dels Estats-nació.
S'intentarà identificar, descodificar i analitzar aquells elements i mecanismes que revelen els diversos discursos sobre la violència de gènere que mostren, i amb freqüència reinscriuen, la violència de gènere en la literatura al llarg de la història i, per extensió, en la societat.
Estudi, anàlisi i reflexió sobre la representació de l'animal en la literatura (narrativa, poesia, teatre) occidental contemporània.
Estudi, anàlisi i reflexió sobre la representació de l'animal en les arts plàstiques occidentals contemporànies (pintura, escultura, dibuix, arquitectura, fotografia, etc.)
Estudi, anàlisi i reflexió sobre la representació de l'animal en els mitjans visuals i audiovisuals (cinema, televisió, publicitat, etc.)
Estudi de la retòrica i l'estilística gregues, tant a nivell formal com pel que fa als estudis al voltant de totes dues.
Estudi de l'emblemàtica i de les pràctiques persuasives relacionades amb les imatges des d'època moderna al món contemporani.
Analitzar els diferents aspectes que conformen el comportament de consum i especialment la satisfacció, que se centra en l'estudi de la gestió de les expectatives del consumidor, l'anàlisi de les emocions que influeixen en el comportament de compra i la fidelització del consumidor.
Estudi del canvi semàntic del lèxic català, com s'estructuren els diversos significats, com sorgeixen i canvien. També s'interessa pel canvi semàntic en construccions, com ara les perífrasis verbals o unitats fraseològiques. Aplicació de teories lingüístiques (cognitivisme, construccionisme...).
Els Serveis Socials Comunitaris són la porta d'entrada a sistema de benestar social i les seues diferents prestacions i programes que atenguen les necessitats dels col·lectius més vulnerables. La seua anàlisi i avaluació permet estructurar millores en les estructures locals de benestar social.
Actualment, treballem en formes de representació del coneixement que permeten supervisar la resolució de tasques per l'estudiant i a incorporar suport afectiu, a través de la detecció d'emocions mitjançant tècniques pròpies del camp de la Visió per Computador.
Estudi de la sostenibilitat corporativa en les PIMES i en les empreses de l’Economia Social. Les memòries de sostenibilitat i els informes no financers. Estudi dels diferents models de sostenibilitat com l’Economia del Bé Comú i les BCorporation. Creació de valor compartit i Triple Botton Line.
S'investiguen els processos soci-tècnics aplicats a la sostenibilitat dels sistemes social i sanitari integrats, basats en els principis de satisfacció de l'usuari i eficiència del sistema.
Investigar la relació entre sostenibilitat i alimentació, per a reflexionar sobre com s'articulen diferents imaginaris, itineraris i pràctiques de consum alimentari en relació a la sostenibilitat i la salut.
Anàlisi dels efectes intrapsíquics derivats del sistema de creences entorn a la condició sexuada dels éssers humans. Anàlisi de les imatges del cos i dels criteris normatius de bellesa i de la seua incidència en el benestar social i en la salut. Estudi de la internalització dels rols de gènere que justifiquen les asimetries de poder entre els sexes.
Anàlisi del discurs televisiu.
Ecologia vegetal (vegetació dunar, nitròfila, matolls, incendis forestals, bioclimatologia i biogeografia); taxonomia vegetal (cariologia, fenologia, filogeografía, nomenclatura); biologia de la conservació.
Estudis comparatistas de les produccions teatrals europees des del segle XVIII fins a l'actualitat, des de la perspectiva crítica tematològica, estètica de la recepció i transnacionalitat.
En aquesta línia es desenvolupen productes tecnològics d'investigació, avaluació i ensenyament en entorns d'aprenentatge a través de textos (tests estandarditzats, tutors intel·ligents i eines d'investigació). També s'investiguen les condicions de l'entorn de tasca, com ara el format de les preguntes o la interfície de tasca, que influeixen en l'aprenentatge.
En aquesta línia es desenvolupen productes tecnològics d'investigació, avaluació i ensenyament en entorns d'aprenentatge a través de textos (tests estandarditzats, tutors intel·ligents i eines d'investigació). També s'investiguen les condicions de l'entorn de tasca, com ara el format de les preguntes o la interfície de tasca, que influeixen en l'aprenentatge.
Disseny de propostes i eines instruccionals que potencien l'aprenentatge actiu i significatiu.
Abordar el significat, l'abast i els límits de l'idealisme transcendental.
Estudi del discurs, teoria, usos i funcions de les imatges sagrades i devocionals i les seues implicacions culturals en l'àmbit religiós, cortesà i militar.
Economia Social: estratègies d'economia sostenible i cohesió social. Disseny d'indicadors. Disseny, avaluació i foment per a la implantació d'estratègies de RSE. Difusió i consolidació de l'emprenedoria d'índole social. Generació de motivació per a l'emprenedoria i empre M 3.0.
Estudi de la traducció en totes les seues varietats, entesa com el procés comunicatiu que permet reformular un missatge des d'una llengua de partida a una d'arribada, en el si d'uns contextos culturals determinats.
Estudi i investigació sobre textos literaris francesos amb l'objectiu de traduir-los al castellà. Traducció d'aqueixos textos i estudis de les traduccions realitzades, des del punt de vista traductològic i de la seua recepció i mediació amb l'àmbit castellanoparlant.
Traducció i contrastos de llengües en textos especialitzats.
Es proposen processos de transferència i difusió de cara a la innovació social i educativa.
Aquesta línia se centra en l'anàlisi, des d'una perspectiva evolutiva, de les dificultats en la descodificació i la comprensió lectora freqüents en diversos trastorns del neurodesenvolupament com els Trastorns de l'Espectre Autista (TEA), la Discapacitat Intel·lectual (DI) o la Dislèxia.
Les relacions d'una gran capital medieval, València, amb el territori que l’envolta i que fa possible la seua subsistència a través dels abastaments d’aliments, matèries primeres, aigua, etc., però també de les funcions dominants que exerceix a través de les inversions urbanes, el crèdit, la fiscalitat.
Variació i canvi lingüístic en corpus i textos especialitzats.
Variació diatòpica i diafàsica i canvi lingüístic sincrònic en la llengua catalana. Elaboració d'un corpus lingüístic oral dialectal i col·loquial del català i estudi de la llengua oral en textos conversacionals i monològics.
El grup s'aproxima a la variació lingüística des de diverses perspectives integradores de les múltiples variables que interactuen en la comunicació actual. L'enfocament predominant és el variacionista pragma-semàntic, destacant la versatilitat interpersonal i multimodal de la comunicació i la seua influència en les transformacions socials, professionals i educatives. De manera pionera l'equip aborda la variació en tots els seus àmbits de la lingüística aplicada des d'una perspectiva multidisciplinària.
Funcions pragmàtiques dels verba dicendi en discurs.
Aquesta línia d'investigació se centra en el desenvolupament de noves arquitectures i protocols de xarxa, així com en la creació de sistemes de telecomunicació avançats per a la millora de les comunicacions entre els usuaris. El treball dut a terme per aquesta línia abasta el desenvolupament i posada en marxa de nous serveis, tecnologies i arquitectures de xarxa centrats en la millora de la qualitat d'experiència de l'usuari final.
Investigar en l'àlbum il·lustrat, còmic, novel·la gràfica, el discurs audiovisual i fílmic com unes eines fonamentals per a la formació lectora, literària, lingüística i mediàtica de les noves generacions.
Estudi i anàlisi sobre les implicacions ètiques intrínseques o derivades de la representació de l'animal en cultures literàries i (àudio)visuals occidentals.
Estudis relacionats amb les implicacions legals, socials i ètiques de l'ús de la informació. Anàlisi i desenvolupament d'indicadors de control per a identificar pràctiques poc ètiques en l'àmbit acadèmic i científic.