Logo de la Universitat de València Logo Oferta Científic Tecnològica Logo del portal

Absentisme escolar

L'absentisme escolar, absència injustificada i reiterada de les aules del menor en edat d'escolarització obligatòria, és un problema educatiu i social. Poc estudiat, focalitzat en determinats centres i barris, la seua anàlisi i estudi permet millorar l'aplicació del dret a l'educació.

Activitats de divulgació de la ciència i del patrimoni i tradicions valencianes

Desenvolupament d'activitats de divulgació del coneixement científic, de l'activitat dels investigadors i del patrimoni cultural i les tradicions de les comarques valencianes, a través d'exposicions, conferències i publicacions divulgatives.

Administració local i polítiques de l'educació social

L'anàlisi de la qualitat de les polítiques de l'educació social que des de l'Administració Local s'impulsen. Estudis a nivell autonòmic, estatal i internacional: Inclusió social, formació-empre, animació sociocultural, igualtat de gènere, etc.

Analitzar les accions i actituds sobre els elements materials del passat

Analitzar les accions i actituds sobre els elements materials del passat, com ara destruccions, restauracions, reutilitzacions, actuacions amb intencions documentables històricament, segons el caràcter mudable de la valoració del passat i els seus vestigis.

Anàlisi contrastiva i aplicació a la traducció

Anàlisi pragmàtica i extracció de patrons discursius i lèxics que permeten una aplicació posterior a la traducció pragmàtica de qualitat dels gèneres digitals.

Anàlisi crítica de la representació del cos en materials curriculars i extracurriculars utilitzats en l'Educació Infantil

Amb aquesta línia d'investigació es pretén descriure i comprendre la construcció del concepte del cos en els materials curriculars i extracurriculars utilitzats en el currículum de l'educació infantil. Per a això s'inclouen diferents eines metodològiques per a estudiar la construcció del concepte del cos com ara l'anàlisi de contingut i l'anàlisi crítica del discurs tant de les representacions visuals com del text escrit. Amb base en els resultats d'aquesta línia d'investigació, es pretén que el professorat en exercici i en formació aprenga a valorar críticament els materials curriculars que utilitza a les seues aules, així com per a proposar materials curriculars alternatius que fomenten una imatge ajustada de les xiquetes i xiquets.

Anàlisi de discursos i gèneres escrits, orals i digitals

Investigació mitjançant l'ocupació prioritària d'eines de corpus d'una diversitat de gèneres i discursos, a fi d'avaluar l'efectivitat d'eines de corpus.

Anàlisi de l'impacte de les noves tecnologies en la cultura

Estudi sobre les noves pràctiques culturals en el marc digital. Anàlisi de l'impacte de les noves tecnologies en els mecanismes de poder i control social i cultural.

Anàlisi de la cultura festiva i el patrimoni cultural

Estudi del desenvolupament de la cultura festiva, del rol social de les tradicions culturals i dels processos de modernització dels esdeveniments festius en el marc dels processos de globalització cultural. Anàlisi dels processos de construcció d'una memòria cultural i del patrimoni cultural.

Anàlisi de la cultura política, la memòria històrica i les identitats

Estudi de la relació entre el marc socio-històric, la memòria històrica i la cultura política.

Anàlisi de la cultura, les pràctiques culturals i el canvi social

Estudi de les transformacions de la societat contemporània des de la perspectiva de la sociologia de la cultura, del sorgiment de noves pràctiques de creació, l´efecte cohort en el canvi de les pràctiques culturals i la irrupció de noves comunitats de consum cultural.

Anàlisi de la cultura, territori i les identitats nacionals

Estudi de la relació entre les identitats nacionals i culturals, de les configuracions polítiques culturals, de la política sub-estatals i el federalisme així com el seu rol en el desenvolupament econòmic i social i de la generació de marques territorials en un marc globalitzat (place branding).

Anàlisi de les polítiques, les institucions i les organitzacions culturals

Estudi de les polítiques culturals territorials i locals com a sistemes de governança i d'interrelació entre agents culturals i del seu rol en la configuració d'identitats col·lectives i com a mecanismes de desenvolupament de districtes artístics.

Anàlisi de les pràctiques cooperatives dels investigadors

Estudi del fenomen de la col·laboració identificant els factors que influeixen en la mateixa i la dinàmica de funcionament dels grups d'investigació, amb el propòsit de comprendre millor el fenomen i oferir informació rellevant de cara a potenciar i gestionar les pràctiques cooperatives.

Anàlisi de les pràctiques esportives i d'oci

Estudi de les noves pautes de pràctica esportiva, dels la relació entre canvi social, cohesió social i esport, de la relació entre institucions del camp esportiu i el camp polític i econòmic.

Anàlisi del poder i dels intel·lectuals

Estudi de la relació entre poder i cultura com a mecanisme de control i normalització i jerarquització o bé les dinàmiques de resistència cultural dels antics i nous moviments socials. Investigació de les interrelacions i dependències entre el camp polític, intel·lectual i cultural.

Anàlisi didàctica, històrica i epistemològica de l'àlgebra escolar, la modelització i la resolució de problemes

Models de competència i ensenyament de la resolució de problemes de modelització, aritmètic-algebraics verbals i dels conceptes de família de funcions i paràmetre, usant entorns informàtics i anàlisi històrica epistemològiques dels continguts implicats. Elaboració d'estudis sobre la història de l'àlgebra i el seu ensenyament en l'àlgebra àrab clàssica i en els segles XVI, XVII i XVIII a Espanya.

Anàlisi lexicogràfica, fraseològica i gramatical i traductològica

Avaluació de la lingüística de corpus en la compilació i elaboració de lexicografia monolingüe, multilingüe, incloent aspectes fraseològics, la redacció de gramàtiques basades en l'ús real de llengua i la traducció.

Anàl·lisi del discurs del turisme

Anàlisi dels gèneres textuals del turisme i del seu lèxic en el marc de l'estudi dels llenguatges d'especialitat. Aplicació de l'estudi per a millorar la redacció dels textos turístics i la interacció discursiva, elaborar un diccionari en línia i contribuir a les propostes formulades en el marc de l'ensenyament de l'espanyol del turisme.

Aprenentatge de Llengües Estrangeres

Aprenentatge de llengües estrangeres a través de la literatura multicultural.

Aprenentatge organitzatiu i gestió del coneixement

L'activitat innovadora comporta aprenentatge organitzatiu i necessita d'una eficaç gestió del coneixement.

Arquelogia Ibèrica

La cultura ibèrica és una de les primeres civilitzacions de la península. Desenvolupem projectes a l'altura dels enfocaments més avançats de la investigació protohistòrica, que en l'actualitat afigen al marc ecològic aspectes socials derivats de la iconografia i del gènere.

Arqueologia Clàssica

Atenció al coneixement de les vies de comunicació, urbanisme i poblament rural; comerç marítim i terrestre de productes elaborats; estudis sobre cultura material, principalment, escultura i xicotets objectes, així com produccions ceràmiques, inclosos estudis arqueomètrics.

Arqueologia Fenicio-Púnica

El Grup ha mantingut una línia d'investigació internacional permanent sobre la cultura fenici-púnica, co-dirigint les excavacions de Lixus (Larache) entre 1995 i 2009 i participant en treballs realitzats a Eivissa, Sardenya, Cartago i el seu territori (Tunísia).

Arqueologia medieval valenciana

Intervencions en edificis històrics valencians d'època medieval. Documentació i interpretació de les seues diferents fases d'ocupació i estudi de les restes de cultura medieval (ceràmica, vidre, monedes, restes òssies, etc.).

Arqueologia, didàctica de les ciències socials, educació, museus i formació del professorat

Formació en didàctica de les ciències socials per a mestres d'infantil i primària, per a professorat de secundària, per a professorat universitari i per a educadors en museus i patrimonis i altres àmbits no formals. Formar educadors i generar criteris culturals d'aplicació en àmbits institucionals entre arqueologia, antropologia, educació i cinema.

Arqueometria del color en l'àrea maia

Caracterització físic-química de la pintura mural de les Terres Baixes Maies. Banc amb més de 300 mostres procedents de murals que van decorar els palaus maies de Yucatán i Campeche (Mèxic) i de Petén (Guatemala). Elaboració de la Base de dades "Materials i tècniques de la pintura mural maia".

Arqueometria del cosmètic i el perfum a l’antiga Mesoamèrica

Caracterització físic-química de les substàncies que van ser utilitzades en les antigues cultures de Mesoamèrica per a preparar els pigments corporals i aromes utilitzades per les altes classes socials, els quals van tindre una gran importància estètica, simbòlica i ritual.

Arquitectura d'epoca moderna

Estudi de l'arquitectura i la cultura arquitectònica entre els segles XVI i XVIII amb especial dedicació a l'àmbit valencià i les seues derivacions en l'àmbit espanyol i mediterrani.

Art i arqueologia maia

Intervencions en el patrimoni arqueològic maia destinades a la seua documentació i posada en valor, així com a la interpretació dels canvis en l'organització social i en els esdeveniments econòmics, polítics i ideològics ocorreguts en època antiga.

Art i formació del professorat en arts

Formació en arts per a mestres d'infantil i primària, per a professorat de secundària, per a professorat universitari i per a personal educador en museus i patrimonis i altres àmbits no formals.

Art, creativitat, educació i entorns digitals

Aplicacions educatives, creatives i artístiques en entorns de distint tipus, incloent entorns digitals i ús de les TIC.

Art, cultura visual, educació en sensibilitat i estètiques creatives

Generar activitat teòrica i experiències des de l'art i la cultura visual.

Arts visuals

Transformacions socials i identitàries lligades a les migracions i les seues representacions artístiques contemporànies.

Atenció a la diversitat funcional mitjançant el Moviment amb Música

Amb aquesta línia d'investigació es pretén analitzar l'impacte de les pràctiques de moviment i expressió corporal musicalitzades en l'alumnat amb diversitat funcional d'Educació Infantil. Aquesta anàlisi permetrà al professorat universitari desenvolupar propostes metodològiques amb les adequades eines per a la millora de les capacitats motores d'aquest alumnat; veient-se afavorida la formació del futur professorat d'Educació Infantil en possibilitar-se el seu inici a la investigació i la comprovació de la utilitat de les pràctiques proposades en els plantejaments didàctics pràctics de l'aula universitària. Al seu torn, es pretén desenvolupar programes de rehabilitació de problemes de motricitat global i fina de l'alumnat d'Educació Infantil, en els quals es combinen les propostes fisioteràpiques tradicionals amb elements musicals adequats, de manera que es potencien els resultats esperats i s'establisquen noves línies d'actuació inter i multidisciplinàries davant la diversitat funcional motora.

Aula creativa, il·lustració i multiliteracitat

Educar en i a través de les arts mitjançant el Arts in Education Approach/AiE. Explorar els beneficis de l'art i de la literatura il·lustrada (ilustración / narrativa multimodal).

Auto-coneixement, responsabilitat moral i autenticitat

L'objectiu fonamental d'aquesta línea d'investigació consisteix a recuperar la connexió entre el debat sobre l'auto-coneixement i el debat al voltant de la pregunta 'Com hem de viure?' a partir del concepte de necessitat pràctica de Bernard Williams, per a la qual cosa atenem a alguns experiments científics i texts literaris clàssics.

Autodesenvolupament Comunitari

Els processos de participació social han de derivar en l'autodesenvolupament d'aqueixes comunitats que han sigut objecte de formació, escolta i planificació. La metodologia de l'autodesenvolupament s'ha revelat com una estratègia positiva per a consolidar els canvis socials en els municipis on existeix alts indexes de pobresa, vulnerabilitat i exclusió social.

Avaluació de la investigació

Avaluació de la investigació i dels seus mitjans de difusió: revistes científiques, etc.

Avaluació de tecnologies sanitàries

Tot tipus d'avaluació de tecnologia sanitàries, tenint en compte el concepte ampli de tecnologia sanitària que abasta des de medicaments, procediments a tecnologia i tècniques sanitàries.

Avaluació del progrés de l'alumnat

Anàlisi de resultats i avaluació mitjançant el disseny i l'aplicació de rúbriques en relació amb els objectius i les destreses que s'esperen desenvolupar.

Avaluació dels sistemes educatius

GEM-Educo pretén aportar instruments de mesura i avaluació que servisquen per a valorar les aportacions que l'Educació realitza en pro del desenvolupament i transformació de la societat, des d'un concepte de Cohesió Social. Integra diverses perspectives i pretén construir un model global d'avaluació dels sistemes educatius, per a la millora d'educació en pro de la Cohesió Social. GEM-Educo es desenvolupa amb un compromís: arribar a avaluar el fet educatiu (siga en els Sistemes, les Institucions, o els Programes) des d'una posició que privilegie el dret de tots i totes a una educació de qualitat. És a dir, integrant la inclusió com a base per a l'assoliment de l'excel·lència. En aquest sentit, el concepte de Cohesió Social que va adoptar el Consell d'Europa (Lisboa, 2000, 2005), com a guia per al desenvolupament de les polítiques públiques constitueix una visió de qualitat integradora i sistèmica, que pot acollir des de qualsevol posició ideològica la idea de qualitat com un dret per a tota la societat. Per això, GEM-Educo pretén aportar instruments de mesura i avaluació que servisquen per a valorar les aportacions que l'Educació realitza en pro del desenvolupament i transformació de la societat, des d'un concepte de Cohesió Social. Integra, en definitiva, diverses perspectives i, pel seu caràcter holista -globalitzador-, pretén anar construint un model que necessàriament requereix del suport d'un gran grup d'investigació i de diversos projectes.

Benestar psicològic i activitat física

Estudi dels processos psicològics relacionats amb la conducta d'activitat física i les seues associació amb el benestar mental.

Bibliometria i indicadors d'activitat científica

El principal objectiu d'aquesta línia és el desenvolupament d'indicadors bibliomètrics útils en l'avaluació de l'activitat científica que permeten mesurar els resultats de la investigació i el rendiment de la ciència, la qual cosa permet adequar millor les polítiques públiques d'investigació.

Branding

Analitzar el procés de branding. Brand awareness (notorietat), brand image (imatge), brand loyalty (lleialtat), brand equity (valor de marca), brand trust (confiança), brand attachment (compromís), consumer-brand engagement (implicació), brand sustainability (sostenibilitat), brand anthropomorphism.

Briologia

Estudi de la flora briofítica d'ambients mediterranis. Biogeografia de molses i hepàtiques. Sistemàtica i filogènia de briòfits. Avaluació de l'estat de conservació de les espècies de briòfits.

Característiques de l'empresa innovadora

L'activitat innovadora pot requerir diferents solucions organitzatives en funció dels objectius dels projectes d'innovació. Aquesta línia tracta de llançar llum sobre aquesta problemàtica.

Cibermitjans valencians

Anàlisi de les característiques, composició i evolució de l'ecosistema comunicatiu digital a la Comunitat Valenciana.

Cinema clàssic

Anàlisi de les maneres de representació del cinema clàssic.

Cinema contemporani

Anàlisi de les maneres de representació del cinema contemporani.

Cinema espanyol

Anàlisi de les maneres de representació del cinema espanyol.

Cinema, cultura de masses i identitats

Anàlisi del cinema i la cultura de masses en relació amb la construcció d'identitats col·lectives de nació i gènere.

Circulació d'idees i llibres entre Espanya i Europa durant el segle XVIII

Reconstrucció de les biblioteques dels intel·lectuals espanyols que, mantenint relacions amb França o Anglaterra, formen biblioteques amb milers de llibres que són el reflex de la manera en què les idees científiques i la cultura europees van arribar a Espanya en el segle XVIII.

Ciutadania femenina, política i igualtat

Anàlisi dels discursos filosòfics entorn de les diferències entre els sexes, del debat modernitat-postmodernitat en els feminismes contemporanis, interpretació de les paradoxes de la Il·lustració i estudi de les relacions entre ciutadania i gènere.

Ciutadania i valors

La línia “Ciutadania i valors” fa referència a la investigació sobre la dimensió cívica i axiològica de l'educació. Part del supòsit que la investigació pedagògica ha d'incloure necessàriament una reflexió i estudi del món dels valors, les actituds i el pensament ètic. 

Ciència contemporània: qüestions metodològiques i epistemològiques

En les últimes dues/tres dècades hi ha hagut un notable increment en els recursos conceptuals i metodològics a la disposició del científic. Caldria destacar entre ells, per esmentar alguns dels quals s'apliquen amb major profusió, els algoritmes sobre selecció de models, l'estadística bayesiana, les estratègies d'inferència causal a partir de probabilitats/freqüències, la simulació per ordinador, o l'articulació de models mecanicistes.

L'objectiu genèric d'aquesta línia d'investigació és repensar les qüestions epistemològiques tradicionalment abordades per la filosofia de la ciència (experimentació, confirmació, explicació, realisme/antirrealisme, objectivitat i valors) a la llum dels nous recursos disponibles en la pràctica científica.

Ciència, tècnica i societat (segles XIX - XX)

La ciència i els seus públics, ciència a les aules, ciència, medicina i llei, circulació del coneixement, experts, terminologia científica, controvèrsies.

Ciència, tècnica i societat en l'Edat mitjana i moderna

Anàlisi històrica de la ciència en la societat medieval i moderna. Concretament el grau de penetració, popularització i influència de la medicina, l'astronomia i la història natural en diferents àmbits i grups socials.

Clima i cultura organitzacional

Investiga els processos de formació del clima i la cultura de les organitzacions, així com els efectes del clima i la cultura sobre el funcionament, resultats, i la qualitat de vida laboral de les organitzacions i les seues unitats.

Coeducació audiovisual, gènere, semiòtica i estudis culturals

Coeducació audiovisual, gènere, semiòtica i estudis culturals. Anàlisi crítica de la cultura audiovisual i la seua dimensió coeducativa. Significació i codificació de gènere als discursos audiovisuals. Interpelació mediàtica: processos d'identificació i subjectivació.

Comerç i creixement econòmic

L'impacte del comerç internacional en el creixement econòmic mitjançant la construcció d'una base de dades amb elevada desagregació. El major nivell de desagregació permet distingir entre el nombre de béns comerciats, així com les destinacions, i els valors (quantitats i valors unitaris).

Comparació amb els processos de democratització d'Europa del Sud i Estats Units

Comparació amb els processos democràtics d'Europa Meridional i els Estats Units.

Comportament del consumidor

Estudiar l'impacte de la comunicació en el comportament del consumidor. Analitzar el paper proactiu del consumidor en el desenvolupament de les estratègies de comunicació. Enfocament especial en el sector turístic (el comportament del turista) i en el sector educatiu (el comportament de l'alumne).

Comprensió intercultural, pertinença i valor: aproximacions Wittgensteinianes

L'objectiu fonamental d'aquesta línia d'investigació és explorar, des de la perspectiva de la filosofia Wittgensteiniana, en què consisteix la comprensió intercultural, esclarint la relació entre els aspectes epistèmics, ètics, antropològics i polítics d'aquesta qüestió.

Computació Paral·lela i Sistemes Distribuïts

La línia se centra en l'aplicació de tècniques de computació d'altes prestacions, i el desenvolupament i optimització de plataformes distribuïdes dins del paradigma de cloud computing, per a la resolució de problemes en el camp del Big Data, les Aplicacions Multimèdia i els Sistemes intel·ligents.

Comunicació de màrqueting

Estudi de l'eficàcia d'eines de publicitat, promoció de vendes, patrocini i mitjà social. Anàlisi del customer journey en l'entorn multicanal i multidispositiu.

Comunicació

Analitzar diferents processos de comunicació tant a nivell empresarial, adoptant una perspectiva integradora (comunicació integrada de màrqueting) i centrada en el consumidor, com a nivell interpersonal, enfocant-se en expressions que van més enllà dels elements verbals (comunicació no verbal).

Construcció i validació de proves

Creació, validació i avaluació de proves psico-soci-educatives (rendiment, proves de diagnòstic, enquestes d'opinió, actituds, etc.).

Contingut generat per l'usuari

Anàlisi de la comunicació generada per l'usuari en l'àmbit digital: en línia reviews, mitjà social, blogs, amb especial èmfasi en turisme.

Convivència i resolució de conflictes

Aborda l'aprenentatge d'un model de convivència, tant a nivell escolar com a nivell social. Incideix en el desenvolupament de l'autonomia i la responsabilitat de les persones, i la tècnica bàsica és l'aprenentatge de normes per procediments democràtics. 

Cooperació internacional al desenvolupament. Participació i democràcia. Seguretat Social

Cooperació per a la millora dels índexs de desenvolupament humà i la cohesió social. Metodologies per a la realització de diagnòstics ciutadans participatius, la seua sistematització i l'elaboració de polítiques públiques des de la proposta ciutadana. Anàlisi dels Sistemes de Seguretat Social.

Cossos, gèneres i sexualitats: representacions i pràctiques socials

Estudi dels efectes del biopoder aplicat a l'anàlisi dels cossos, gèneres i sexualitats. Construcció social de la salut i la malaltia.

Creativitat, educació i psicologia

Formar educadors i educardores i generar criteris culturals d'aplicació en àmbits institucionals entre creativitat, psicologia, pràctiques educatives i formació del professorat.

Creixement Econòmic Regional en el Llarg Termini: Europa i Llatinoamèrica

Anàlisi dels processos de creixement econòmica regional en les experiències històriques dels països d'Europa i Llatinoamèrica. Impacte del creixement sobre la desigualtat territorial. Impacte de les polítiques públiques sobre li desenvolupe regional a Europa i Llatinoamèrica.

Creixement econòmic: productivitat i localització industrial

Estudi de les causes del creixement econòmic de l'economia espanyola i l'eixida del circule viciós de l'endarreriment en la història. Les investigacions tracten diferents qüestions per a explicar el creixement econòmic i l'avanç industrial a Espanya.

Crisis econòmiques i financeres en la història d'Espanya

El principal objectiu d'aquesta línia d'investigació és analitzar les principals crisis financeres i econòmiques i el seu impacte i les respostes de política econòmica adoptades després de les crisis econòmiques a Espanya al llarg de la història.

Cultura Visual i educació artística

Desenvolupament de la cultura visual i l'educació artística en l'àmbit de públic tant infantil com d'adults, fomentant la relació amb altres camps d'estudi.

Cultura digital

Anàlisi dels canvis provocats en la indústria cultural a conseqüència de l'impacte de les noves tecnologies i del procés de digitalització de continguts.

Cultura i desenvolupament sotenible

Anàlisi de les relacions entre els sectors culturals i creatius i el desenvolupament dels territoris, tenint en compte les restriccions socials, econòmiques i culturals.

Cultura

Investigar l'impacte de la cultura nacional en la comunicació i en el comportament del consumidor des d'una òptica cross-cultural. Adoptar una dinàmica intercultural en el desenvolupament de diferents metodologies d'innovació docent.

Còmic

Anàlisi del còmic i la narració gràfica.

Democràcia i cultura política anarquista a la Espanya del segle XX

Relació entre la democràcia i els anarquismes a l'Espanya del segle XX.

Democràcia i cultures polítiques socialista i comunista

Relació entre les cultures polítiques del socialisme i del comunisme amb la democràcia, el reformisme i la revolució social.

Desafiaments actuals de l'ètica

Estudiar les projeccions ètiques del pensament kantià en el marc de la relació amb els animals no humans, l'ecologisme, la revolució digital i el pacifisme.

Desenvolupament i avaluació d'instruments de mesura

Aquesta línia pretén proporcionar instruments de mesura del coneixement, hàbits i actituds vàlids i fiables aplicables a contextos educatius formals basant-se en les teories educatives més evolucionades amb la finalitat de proporcionar formes sòlides de recollida d'evidències i d'avaluació dels aprenentatges. 

Desenvolupament i innovació de propostes curriculars i tasques específiques en Educació Primària, Secundària i Universitària

Partint dels quatre components que estableix la Pedagogia de les multiliteracitats per al desenvolupament del coneixement (experimentar, conceptualitzar, analitzar i aplicar), dissenyar i avaluar propostes en relació amb la literatura, l'art i les llengües estrangeres.

Desenvolupament local comunitari

Els Serveis Socials formen part de les polítiques públiques de desenvolupament local perquè faciliten la inclusió social dels col·lectius amb dificultats subjectives d'integració en el mercat de treball. Les polítiques actives d'ocupació dirigides a la població en risc d'exclusió social són la població diana d'aquesta línia.

Desenvolupaments de la mineria de l'opinió (anàlisi de sentiment)

Anàlisi de l'efectivitat d'eines dissenyades per lingüistes computacionalistes i enginyers informàtics en l'examen de gèneres digitals, com ara la comunicació mediada per computadora. Inclou la valoració o subjectivitat transmesa per usuaris en usos comercials i no comercials.

Desenvolupaments en el disseny de corpus monomodals i multimodals amb anotació i sense anotació

Anàlisi dels fonaments en la compilació de corpus, ja siguen sincrònics (actuals) o diacrònics, monolingües o multilingües, per a l'examen de la llengua en el seu conjunt, o part d'ella. Anàlisi del paper de diferents tipus d'anotació: gramatical, semàntica, discursiva, multimodal.

Desigualtat Global en Perspectiva Històrica

Anàlisi de l'impacte dels processos de creixement sobre la desigualtat personal en la distribució de la renda i en la desigualtat entre països. Determinants històrics de la desigualtat global i impacte de les polítiques públiques.

Destinacions turístiques i màrqueting turístic

Estudi de les emocions i la seua interacció amb estímuls cognitius i processament de la informació de destins, agents i usuaris. Amb especial èmfasi en la responsabilitat social corporativa.

Determinants del Creixement Econòmic en el Llarg Termini: Institucions, Integració Econòmica i Tecnologia

Anàlisi històrica dels determinants profunds del creixement econòmic a Europa i Llatinoamèrica. Relacions entre el canvi institucional i el desenvolupament tecnològic.

Diagnòstics d'àmbit territorial: plans d'inclusió i cohesió social, plans d'igualtat, plans de conciliació, vida laboral i familiar

Les polítiques públiques municipals necessiten de l'anàlisi del territori per a poder implantar plans, programes i projectes adaptats a les necessitats emergents que la ciutadania va assenyalant com a prioritàries. La metodologia d'investigació-acció participativa s'ha rellevat com a estratègiques per a donar solució a aquesta mena de polítiques i en aquesta línia s'han produït resultats de rellevància.

Didàctica de la llengua escrita

Didàctica de la llengua escrita (castellà-català-francés-anglés) en contextos multilingües des de la perspectiva dels gèneres discursius (amb atenció a aspectes gramaticals i pragmàtics i a les TIC) mitjançant el disseny i la implementació de seqüències didàctiques com a dispositiu metodològic d'investigació didàctica.

Dificultats d'aprenentatge i disseny i avaluació de seqüències didàctiques de Ciències

Anàlisi de concepcions d'alumnes i docents i de manuals escolars i recursos educatius; disseny i avaluació de seqüències o unitats didàctiques de Ciències que promoguen l'aprenentatge conceptual, procedimental i axiològic dels estudiants.

Difusió del patrimoni cultural maia

Creació de Centres d'Interpretació i museïtzació de jaciments arqueològics maies. Aplicació de noves tecnologies per a l'estudi i difusió del patrimoni cultural: sistema de presa de dades amb escàner làser, reconstruccions ideals en 3D, arqueologia virtual i realitat augmentada.

Direcció d'empreses de l'Economia Social

Estudi sobre l’administració i direcció d’empreses cooperatives i de l’Economia Social. S’inclou el seu diagnòstic estratègic, el disseny del sistema d’objectiu amb la missió, la visió i el valors, la formulació d’estratègies corporatives i competitives i l’implementació d’aquestes estratègies.

Disseny de bases de dades i lingüística de corpus

Investigació entorn del disseny normalment de grans bases de dades de gèneres digitals i anàlisis d'explotació de grans corpus, en moltes ocasions constituïts per milions de paraules, mitjançant eines específiques.

Disseny i avaluació d'intervencions educatives

La finalitat d'aquesta línia és treballar conjuntament amb els centres educatius per a dissenyar implementar i avaluar intervencions educatives innovadores i efectives, i establir processos de fidelització d'aquestes. Es pretén atendre de manera especial els continguts d'educació per a la salut i per a la salut de l'esquena utilitzant models educatius soci-ecològics.

 

Diversitat religiosa

Estudi de les dinàmiques de convivència i diàleg interreligiós en societats diverses amb especial atenció a la garantia de la llibertat religiosa en contextos de xenofòbia i rebuig cap a les minories. Anàlisi de l'impacte de la islamofòbia en les societats europees.

Diversitat, identitats, ciudadania, interculturalitat i plurilingüisme en l'educació literària

Un dels reptes que té en l'actualitat l'educació en tots els nivells és com hem de tractar la diversitat tant ètnica, cultural, lingüística, afectivo-sexual (...) en les nostres aules i com realitzar-ho amb uns indicis d'èxit. La línia d'investigació tracta de fer-ho des de la formació literària.

Documentació reial de l'Edat Mitjana conservada en arxius valencians: edició i estudi

Recuperació, a través del seu estudi i edició, de documents reials medievals de singular relleu per a la història del regne de València, i de la Corona d'Aragó, inèdits, o l’edició dels quals és parcial o inadequada, per a reconstruir els processos de producció del document en la Cancelleria.

Dramaturgia musical italiana dels segles XVII a XIX

Estudis de dramatúrgia musical, edició de peces teatrals, literatura teatral.

Drets Humans, Immigració i Asil

Anàlisi del marc normatiu i les polítiques migratòries i d'asil a la Unió Europea, des de la perspectiva del respecte i la garantia dels drets humans atesos els estàndards internacionals de protecció exigibles.

Economia Social, Tercer Sector, Cooperativisme, Empreses Socials, Economia del Bé Comú i col·laborativa

Teorització sobre l'Economia Social, el Tercer Sector, el Cooperativisme i la pluralitat de fenòmens socials emergents no lligats ni al sector públic ni al sector privat tradicional lucratiu. Conceptualització, edificacions de models lògics explicatius de la seua funcionalitat sistèmica i micr

Economia de l'educació

Avaluació economètrica dels efectes socioeconòmics de les inversions educatives tant des de perspectives macro com microeconòmiques.

Edició de textos

Edició crítica de textos medievals acompanyades de complets estudis i aparells de notes, amb especial atenció a l'edició digital tant en TEI com en format ebook.

Edició filològica de textos del segle XVI

Estudi i edició filològica de textos del segle XVI, a partir de la correspondència d'Antoine Perrenot de Granvelle i correspondències similars.

Educació Intercultural

Educació per al desenvolupament de la competència intercultural a través de la literatura.

Educació en els museus a través de l'ús de la literatura il·lustrada i l'aproximació a l'art

Explorar el potencial de l'ús de la narració multimodal (visual-lèxica-sonora...) a través de l'àlbum il·lustrat com a recurs pedagògic innovador en l'àmbit dels museus d'art i en diversos espais educatius reglats i no reglats (escoles, galeries d'art, fundacions, organismes...).

Educació física, entorn escolar i promoció de la salut

Anàlisi del rol de l'educació física, com a matèria del currículum escolar, així com de l'entorn escolar, en el foment de l'estil de vida saludable.

Educació i Sostenibilitat

Les institucions i organitzacions educatives poden actuar com a plataforma de difusió de canvis en les percepcions, actituds i comportaments cap a noves formes de vida més sostenibles. Es defensa la necessitat d'aprendre les competències per a la cura de la comunitat de vida.

Educació medàtica, TICs i videojocs

La investigació en aquesta línia pretén analitzar l'ús educatiu de les Tics i analitzar les claus per a la construcció d'una ciutadania mediàtica. Així mateix, estudiar l'ús dels videojocs en l'educació i el dels jocs seriosos en entorns complexos.

Educació per a la Salut

Investigació en Educació per a la Salut, Gènere i Horts Ecodidácticos, a través d'estudis, projectes i desenvolupament de materials en els diferents àmbits de la Salut (atenció a les desigualtats, emocions, resolució de conflictes, violència, addiccions, medi ambient, alimentació...) aplicats a la formació integral de l'alumnat i el professorat.

Educació per a la sostenibilitat

Investigació en Educació per a la Sostenibilitat i Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) per a la seua atenció en el sistema educatiu i la formació del professorat, des de la seua visió holística fins a les diferents problemàtiques interrelacionades (consum responsable, drets humans, nova cultura energètica, mesures contra la contaminació, canvi climàtic, esgotament de recursos, degradació d'ecosistemes...).

Educació per al benestar i alumnat amb necessitats educatives especials

S'investiga sobre: la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat (intel·lectual, dany cerebral, malaltia, trastorns de l'espectre autista, dèficit d'atenció i hiperactivitat), la resposta educativa a les seues necessitats especials, i en l'impacte psicosocial en les famílies.

El desenvolupament del coneixement pedagògic del contingut en l'educació física (educació per a la salut de l'esquena)

Aquesta línia pretén investigar el coneixement pedagògic del contingut del professorat d'educació física. Es pretén atendre especialment l'ensenyament dels continguts relacionats amb la salut i la salut de l'esquena per a la millora de la qualitat docent. 

El discurs de l'odi. Relació entre actes de parla i fenòmens violents

S'explorarà la relació entre el llenguatge literari i els fenòmens violents. Partint de propostes teòriques de resignificació del discurs d'odi, s'analitzarà la capacitat dels textos literaris per a problematitzar i visibilitzar determinades manifestacions violentes.

El dret a la participació política amb perspectiva de gènere

Normativa electoral, paritat, partits polítics. Estudi sobre el comportament dels partits polítics en el disseny de les llistes electorals. Llocs que ocupen les dones en política, partits i institucions.

El treball i les relacions de mercat en el món urbà

Estudi del mercat laboral i les manufactures urbanes a les ciutats mediterrànies. La incidència de la rivalitat comercial existent entre València i Alacant en la configuració de la xarxa urbana. Les diàspores mercantils estrangeres i els canvis en les pautes de consum i comercialització.

Eliminacionalisme, ficcionalisme, expresivisme, i la possibilitat d'un veredicte metafísic negatiu

Aquesta línia de recerca explora un elenc de discursos d'especial rellevància filosòfica (per exemple, sobre estats de coses, objectes materials, estats i representacions mentals, o judicis avaluatius) per tal de determinar si es pot defensar coherentment la tesi que el món tal com és en si mateix, independent de nosaltres, no conté els fets i propietats pressupostos per ells. Ens centrem, en concret, a avaluar la plausibilitat de tres estratègies que neguen la veritat dels discursos en qüestió: el eliminacionisme, el ficcionalisme i el expresivisme.

Elits socials i la seua relació amb el servei a la monarquia

Anàlisi de les trajectòries i de llinatges de les elits valenciana i sarda. Conflictivitat social entre els estaments i la monarquia. Oficials i magistrats al servei del Rei i la Monarquia. Implicacions socials de la política defensiva al Mediterrani.

Els tipus iconogràfics de la tradició cristiana

Estudi de la formació, continuïtat i variació en un sentit diacrònic dels tipus iconogràfics i la seua relació amb les fonts literàries i valors culturals.

Emprenedoria Sostenible

Estudi sobre l’emprenedoria i la creació d’empreses en general i per al cas de les empreses socials en particular. Anàlisi del concepte d’empresari i emprenedor, les seues característiques i aplicación de les diferentes teories sobre l’entrepreneurship. Estudi de l’emprenedoria sostenible

Emprenedoria, innovació i resultats empresarials

Les connexions entre l'emprenedoria, la innovació i els resultats empresarials són crucials per a la competitivitat de l'empresa.

Ensenyament de les ciències per indagació en educació infantil, primària i secundària

Utilització de metodologies basades en la indagació i la investigació orientada per a l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències en les etapes de l'educació formal (segon cicle d'educació infantil, primària i secundària). Adaptació d'aquestes metodologies a les particularitats de cada etapa (Reggio Emilia, Centres d'interés, Racons, Projectes...).

Ensenyament i aprenentatge de la gramàtica

Ensenyament i aprenentatge de la gramàtica. La configuració de la gramàtica escolar des de plantejaments interlingüïstics i en relació amb el domini de la llengua escrita. La investigació historiogràfica sobre la gramàtica escolar.

Ensenyament i aprenentatge de llengües estrangeres

Exploració didàctica dels gèneres discursius d'internet, el seu vocabulari, fraseologia, gramàtica, i pragmàtica.

Ensenyament i aprenentatge de llengües i lingüística assistits per corpus

Investigació de la interllengua dels estudiants, estudis contrastius mitjançant anàlisis de corpus, i ús de tècniques de corpus en l'ensenyament de les llengües i la lingüística a l'aula (data driven learning).

Entonació col·loquial i fonopragmàtica

Entonació col·loquial, fonopragmàtica: la prosòdia de l'espanyol i el seu paper en el funcionament de la llengua.

Envelliment actiu i saludable, turisme social accessible i desenvolupament urbà sostenible, ciutats intel·ligents

Envelliment i la promoció de l'autonomia personal. Reorientació del sector turístic cap a nous consumidors de productes amb necessitats especials. Reptes econòmics, mediambientals i socials de les zones urbanes, i la seua interrelació, des d'un enfocament integrat i multidisciplinari.

Epistemologia evolucionista

Investigar les possibilitats de la transformació en clau naturalista de l'epistemologia kantiana.

Epistemologies feministes

Estudi de la relació entre producció de coneixement i acció política a partir dels diferents desenvolupaments teòrics que en l'espai dels estudis feministes qüestionen el privilegi epistèmic del coneixement científic sustentat en pressupostos d'objectivitat, universalitat i neutralitat.

Escriptures literàries: Patrimoni i actualitat

Patrimoni teatral clàssic espanyol: textos i instruments d'investigació. Bases de dades, edicions digitals, traduccions. Història de la pràctica escènica.

Esfera pública i construcció dels Estats-nació

Estudi de la conformació de l'esfera pública des d'un punt de vista ideològic i social en l'època de formació dels estats nacionals.

Espanyol col·loquial (fonaments)

Estudi i caracterització del registre col·loquial.

Espanyol com a llengua estrangera i TIC

Llengua parlada en ELE: l'oral-col·loquial aplicat a l'ensenyament de l'espanyol com a llengua estrangera i segona llengua. Eines per a l'aplicació i desenvolupament de tecnologia per a l'estudi de la llengua espanyola parlada.

Espanyol d’Amèrica

Estudi de les varietats americanes de la llengua espanyola i dels usos actuals de la llengua espanyola a Amèrica.

Espiritualitats i utopies de transformació

Anàlisi de com els diferents imaginaris que sorgeixen i es reprodueixen en contextos de grups de noves espiritualitats estan vinculats a utopies de transformació sociopolítica, i de com es desenvolupen determinades pràctiques socials que tenen finalitat d'aplicació d'aquesta agenda.

Estils de vida i salut en poblacions especials

Anàlisi dels estils de vida i la salut en poblacions especials. Estudis d'intervenció sobre els estils de vida (principalment la variable activitat física) en poblacions especials.

Estratègia i gestió de la distribució comercial

Observar l'evolució dels canals de comercialització, i estudiar en ells àmbits com la qualitat del servei, la imatge, el valor del servei, la logística i la gestió del punt de venda, tant referit a la gran distribució com al comerç tradicional.

Estudi de connectors i marcadors del discurs

Estudi del funcionament de connectors, interjeccions i marcadors del discurs en català des d'una perspectiva descriptiva i contrastiva (aspectes estructurals i funcionals, lexicogràfics, discursius i d'organització textual).

Estudi de les relacions interculturals entre les comunitats cristianes, musulmanes i jueves en època medieval i moderna

Estudi des del punt de vista de la Història de l'art de la interacció entre les comunitats cristianes, musulmanes i fesols en l'àmbit valencià amb espècia atenció a les pràctiques culturals relacionades amb les imatges i l'arquitectura.

Estudi del teatro clàssic i de la seua tradició

Estudi del teatre clàssic grecollatí en els seus diferents gèneres i de la seua pervivència en la tradició occidental. Creació d'espais de trobada entre els acadèmics i els professionals de les arts escèniques. Acostament dels resultats a la societat.

Estudi i reflexió entorn de la relació estètica entre la literatura, l'art i l'espectacle al segle XIX

Estudi dels topoi literaris i culturals en el segle XIX en el seu diàleg en les diferents arts i el seu impacte en les societats contemporànies.

Estudi i reflexió entorn de la relació estètica entre la literatura, l'art i l'espectacle al segle XVIII

Estudi dels topoi literaris i culturals des de la Restauració fins a finals del segle XVIII en el seu diàleg en les diferents arts i el seu impacte en les societats contemporànies.

Estudi i reflexió entorn de la relació estètica entre la literatura, l'art i l'espectacle als segles XX-XXI

Estudi de topoi literaris i culturals des del segle XX fins a l'actualitat i el seu impacte en les societats contemporànies.

Estudi i reflexió entorn de la relació estètica entre la literatura, l'art i l'espectacle des de l'Edat Mitjana fins al segle XVII

Estudi dels topoi literaris i culturals des de l'Edat mitjana fins a la Restauració en el seu diàleg en les diferents arts i el seu impacte en les societats contemporànies.

Estudi sobre la qualitat legislativa

S'investiga sobre els instruments de la qualitat legislativa com a mecanisme per a millorar la seguretat jurídica i, per tant, millorar la qualitat democràtica, especialment en l'àmbit del Dret privat.

Estudiar i promoure el potencial didàctic de les TAC

Proposar i valorar tasques col·laboratives que permeten que els/as futurs/as mestres/as progressen gradualment des del mer ús instrumental de les TAC (Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement) fins al desenvolupament d'una consciència més crítica sobre elles.

Estudis bibliomètrics i anàlisis de xarxes socials aplicats a les publicacions científiques

Anàlisis quantitatives de les publicacions per a estudiar la grandària, creixement i distribució de la bibliografia científica; avaluar la visibilitat i impacte de les publicacions i els investigadors. Anàlisi de les estructures socials en les quals s'articula la investigació.

Estudis d'història de la llengua

Estudis sincrònics i diacrònics sobre diferents aspectes de la llengua (italiana, espanyola i francesa) dels documents del segle XVI que s'editen, tant de la correspondència de Granvelle com d'altres corpus documentals del període.

Estudis de gènere; Anàlisi crítica de discurs mediàtic; Anàlisi crítica del discurs digital; Estudi de textos paral·lels i comparables

Compilació, anàlisi i explotació de diversos corpus especialitzats (procedents de mitjans de comunicació tant escrits com digitals), en anglés i en espanyol, centrats en textos sobre gènere i (dones)igualtat social i sexual.

Estudis de textos literaris escrits en llengua francesa des del punt de vista de la recepció i la mediació

L'objectiu és estudiar la recepció dels textos literaris francesos, de qualsevol gènere i època, en altres àmbits lingüístics i culturals, així com el seu paper mediador amb altres llengües o cultures, principalment hispàniques.

Estudis històric-culturals

Estudis d'aspectes d'història de la literatura i de la cultura valenciana.

Estudis i indicadors sociosanitaris

Contribuir al cos del coneixement sobre el comportament humà i la interacció social mitjançant la recollida de dades d'interés dels diferents sectors socials i dels responsables en la presa de decisions en les esferes pública i privada, així com de personal investigador.

Estudis neollatins

En sentit ampli, se centra en l'estudi i edició de textos escrits en llatí des del s. XV al XIX i la seua interrelació amb literatures escrites en altres llengües.

Estudis sobre diversitat i la seua vinculació al món educatiu

Estudis LGTBIQ i la seua vinculació al món educatiu, les teories Queer i Crip i les seues implicacions educatives, els canvis dels últims anys i les darreres investigacions sobre aquests temes en l'àmbit acadèmic internacional. Igualment s'interessa pels canvis que suposen les lleis d'igualtat i les seues conseqüències en l'escola, i per les idees i creences dels docents i els estudiants universitaris sobre la diversitat a l'aula.

Estudis sobre els diferents nivells curriculars de l'educació musical: el currículum prescrit, editat, declarat, ensenyat, realitzat i ocult

Abordar la cultura de la ed.musical a partir de l'estudi del currículum prescrit en la legislació educativa, editat en els llibres de text, declarat i ensenyat pels docents, realitzat o adquirit pels estudiants i ocult o implícit mitjançant la normalització d'una cultura epistèmica.

Expressions de violència en la literatura internacional i transnacional contemporània en llengua alemanya

La caiguda del mur de Berlín i la reunificació alemanya semblen haver introduït una nova era pacífica. No obstant això, la literatura de migració ha redefinit froneres i uns certs paràmetres de violència, donant lloc a noves formes i interdependències discursives.

Familia i Menor

Investigar els processos educatius que esdevenen en la família i la seua influència en el menor aprofundint en la diversitat familiar, competència parental, programes educatius, situacions de risc i desemparament del menor, treballant en una perspectiva indisciplinar per la seua complexitat.

Fantasmes de violència: memòries de violència col·lectives i individuals en la literatura de llengua alemanya

Es tracta d'explorar les memòries de violència col·lectives i individuals. S'analitzaran com s'estructura la memòria entre víctima i botxí, o l'experiència entre el col·lectiu i l'individu en relació amb el fenomen de la violència en els textos literaris des de 1945 al present.

Feixisme, franquisme i antifranquisme

Estudi de la configuració del feixisme espanyol, del règim franquista i de les cultures polítiques de l'oposició a la dictadura.

Festa, cerimonia i ritual

Estudi de les representacions del poder des d'època antiga al món contemporani; el retrat; la imatge de l'heroi; la imatge apologètica; imatge i conflicte bèl·lic.

Ficología i Botànica marina

Estudi de la biodiversitat, sistemàtica i nomenclatura d'algues bentòniques i fanerògames marines mediterrànies. Conservació d'espècies i els seus hàbitats.

Filologia Hispànica

Història de la llengua castellana al llarg de la seua evolució diacrònica en contacte amb altres modalitats lingüístiques peninsulars.

Filologia Hispànica

Historiografia de la llengua castellana al llarg de la seua evolució diacrònica en contacte amb altres modalitats lingüístiques peninsulars.

Fluxos comunicatius i processos de mobilització política

Anàlisi del procés de difusió d'informació, interacció i efectes sobre el públic vehiculat a través de les NTIC en processos de mobilització social i política, tant formalitzats (unes eleccions, per exemple) com no formalitzats (concentracions de protesta).

Fonamentació de l'ètica

Analitzar la validesa actual i les problemàtiques pròpies de la fonamentació kantiana de l'ètica.

Fonètica i Fonologia catalanes

Descripció de fenòmens vocàlics i consonàntics del català que presenten variació dialectal, tant des d’un punt de vista teòric com experimental.

Formació del professorat en educació secundària

L'anàlisi de la qualitat del model de formació inicial vigent en els Màsters Universitaris de Formació del Professorat d'Educació Secundària, Batxillerat, Formació Professional i Escoles Oficials d'Idiomes.

Formació en literatura i art per al professorat de llengües estrangeres

Establir una relació de continguts literaris i artístics essencials per a millorar la competència del personal docent a l'hora de treballar amb recursos multimodals. Crear un marc de conceptes teòrics bàsics que puguen treballar en Educació Primària, Secundària i Universitària.

Formació universitària en moviment musical per a l'Educació Infantil

Amb aquesta línia d'investigació es pretén d'una banda analitzar les propostes metodològiques i les eines musicals que s'utilitzen a l'aula universitària per a afavorir el desenvolupament integral de les xiquetes i xiquets en Educació Infantil. Per una altra, desenvolupar propostes innovadores amb base en el moviment musical perquè el futur professorat d'Educació Infantil no especialista en Música puga aplicar les múltiples possibilitats de desenvolupament cognitiu, socioafectiu, motor i verbal que ofereix l'aplicació d'activitats de moviment musical durant aquesta etapa educativa.

Fotografia

Anàlisi tècnica-teoricopràctica de la fotografia.

Fraseologia contrastiva alemany - castellà

Fraseologia contrastiva.

Gestió de l'empresa turística i turisme

Estudiar les tendències clau per a la gestió estratègica i la investigació acadèmica en turisme: l'e-tourism i el valor percebut com a tòpic substancial en l'estudi del comportament de consum, aprofundint en els seus efectes (antecedents, mediadors o moderadors) sobre les relacions.

Globalització (1870-2000): desigualtat salarial i mercat de treball

L'estudi de l'impacte de la primera globalització (1880-1913) i la tecnologia: en el mercat de treball i en la desigualtat salarial en la primera i segona globalització (1980-).

Globalització i cosmopolitisme

Acostar-se als problemes propis de la societat cosmopolita i del projecte polític i cultural europeu, amb èmfasi en els fenomens de la globalització, el fonamentalisme, la post-veritat i els models de renovació política i econòmica.

Gobernança

Estructura, mesura i anàlisi de la governança en la performance de les destinacions turístiques: aquesta línia té per objecte l'estudi dels marcs de col·laboració públic-privada, els sistemes de participació en la presa de decisions, l'estudi de relacions entre actors.

Grup d'Investigació en Cultura Científica

Grup d'investigació sobre la percepció, comprensió i divulgació de la ciència i la tecnologia en la societat actual.

Gènere i feisxisme en Europa

Estudi des d'una perspectiva transnacional de les representacions de gènere en les cultures polítiques feixistes europees.

Gènere

Incloure la perspectiva del gènere en els estudis del comportament del consumidor. Integrar l'enfocament basat en el gènere en la innovació docent.

Gènere, drets humans de les dones i ciutadania. Gènere, interculturalitat, migració i desenvolupament

Polítiques d'igualtat de gènere, contra la pobresa i de foment de la participació social en l'àmbit local, nacional i internacional. Gènere i cooperació internacional, acció humanitària, sensibilització i educació per al desenvolupament. Exclusió i marginació des de la perspectiva de gènere.

Gènere/sexualitat i traducció (anglés-espanyol/català)

Gènere/sexualitat i traducció (anglés-espanyol/català)

Gèneres digitals i anàlisis del discurs

Caracterització i descripció dels gèneres digitals des de diferents perspectives amb èmfasis en funcions retòriques, anàlisi crítica, la seua construcció discursiva i la seua importància en les diferents disciplines acadèmiques, professionals i/o socials.

Gèneres teatrals italians antics i moderns

Estudi i edició de textos teatrals des del segle XVI: tragèdia, drama, comèdia. Estudis de preceptiva dramàtica. Estudi i traducció de peces teatrals contemporànies.

Hermenèutica textual

Hermenèutica de les fonts primàries, amb particular atenció envers els texts inèdits en llengua castellana i valenciana / catalana.

Historiografia filosòfica

Anàlisi historiogràfica de la gènesi i del desenvolupament del sistema kantià.

Història agrària i de l'alimentació

Aquesta línia estudia les transformacions agràries de l'Espanya contemporània, amb l'objectiu d'incidir en debats recents sobre el grau de desenvolupament del sector primari, les seues característiques i la seua contribució al procés d'industrialització.

Història biogràfica i ficció

Història biogràfica, ficció novel·lesca i tensions de la modernitat en l'esfera pública liberal.

Història de l'Art Contemporani

Investigació en Història de l'Art contemporània a Espanya: Imatge, Memòria i Modernitat.

Història de la comunicació i de la cultura

Anàlisi de les formes de comunicació i de les seus interaccions amb la cultura de les societats al llarg de la història.

Història de la cultura contemporània

Anàlisi crítica de les produccions culturals contemporànies en relació amb la política i la societat dels nostres dies.

Història de la llengua

Estudi de l'evolució lingüística al territori valencià, a través dels textos literaris i documentals.

Història de la recepció

Cartografia de la recepció de l'obra kantiana els segles XIX, XX i XXI.

Història de la sàtira mediàtica

Anàlisi de les formes de construcció de l'humor als mitjans de comunicació i dels usos culturals, polítics i socials al llarg de la història.

Història de la traducció científica i tècnica (Fr.-Esp.)

Creació d'un portal en obert que pose a l'abast del personal investigador les dades recollides en la nostra investigació, és a dir, implementar una base de dades que reculla el corpus de traductors i traduccions cientificotècniques del francés a l'espanyol editades a Espanya i França (s. XVIII-XIX).

Història de les dones i del gènere

Estudi dels processos històrics de construcció de models i identitats de gènere (feminitats-masculinitats), amb especial atenció a l'anàlisi de la literatura normativa i de ficció, així com de la seua interiorització, propiació o rebuig per part dels subjectes. Anàlisi de les pràctiques socials i estratègies intel·lectuals de relació entre els sexes.

Història del Pensament Econòmic

Estudi de l'evolució històrica de la teoria econòmica i el seu impacte sobre el procés de desenvolupament econòmic a Espanya.

Història del periodisme de qualitat

Anàlisi de la configuració dels estàndards de qualitat periodística al llarg de la història contemporània i del temps present i estudi de l'aplicació que els mitjans de comunicació han fet dels criteris de rigor, contrastació, professionalització i objectivació de la informació.

Història financera, monetària i bancària

Anàlisi dels agents, mercats i institucions que configuren el sistema financer modern, és a dir, des dels seus inicis en el segle XIX fins hui en dia.

Humanitats Digitals

Aplicació de les Humanitats Digitals a l'estudi i investigació de la Literatura Espanyola Medieval.

Iconografia i conservació de pintura mural i grafitis prehispànics

Anàlisi i estudi iconogràfic de les representacions murals i dels grafits gravats en els edificis prehispànics. Establiment d'una metodologia per al seu registre, documentació i conservació. Consolidació de la Base de dades "Grafits Maies".

Identitat pedagògica en transició

Anàlisi de la producció de la identitat pedagògica en contextos específics de transició educativa i professional des d'una perspectiva de Justícia Social. Construcció de posicionament social de la joventut en els processos institucionals de transició. Anàlisi de Polítiques Educatives des d'una perspectiva crítica: modernització conservadora.

Identitats nacionals i regionals

Estudi de la construcció de les identitats nacionals i regionals a Espanya i a Europa.

Identitats urbanes. Corona d'Aragó-Itàlia: xarxes econòmiques, estructures institucionals, funcions polítiques (segles XIV-XV)

Estudi comparat de les realitats polítiques i econòmiques baixmedievals, entre els estats de la Corona d'Aragó i les principals ciutats italianes, intentant definir les respectives identitats urbanes i el complex joc de factors que van fer possible la seua formulació. 

Imatge, poder i religió

Estudi de les representacions del poder des d'època antiga al món contemporani; el retrat; la imatge de l'heroi; la imatge apologètica; imatge i conflicte bèl·lic.

Informació i Documentació en Ciències de la Salut

Avaluació de l'activitat científica i anàlisi de l'ús compartit de dades brutes d'investigació en les àrees de ciències de la salut.

Infància i gènere

Anàlisi del paper de les pràctiques, mètodes i tècniques a l'àmbit de la intervenció social, en la producció d'identitats i sexualitats.

Infància, Art i Pedagogia a la societat del segle XXI

Investigar sobre el valor de l'ensenyament-aprenentatge de la literacitat i alfabetització visual i estètica (educar la mirada) i el desenvolupament del pensament crític i creatiu en la infància contemporània.

Innovació en ed. musical: reflexió sobre la pràctica docent,reelaboració dels fins educatius i renovació de metodologies didàctiques

Desenvolupament d'enfocaments, metodologies i recursos que perseguisquen: reflexionar sobre pràctiques educatives i processos de reproducció cultural; renovar estratègies didàctiques a partir de processos d'investigació orientats a l'acció; incorporació de les TIC i nous mètodes pedagògics.

Innovació relacional i TIC

Identificar els beneficis que a les empreses del sector distribució comercial detallista en particular, i en les empreses de serveis en general, pot aportar la incorporació de les TIC, i amb elles de la innovació basada en la relació, tant entre empreses com entre empreses i consumidors.

Innovació social i sistemes territorials d'innovació i producció

Teorització sobre els models d'innovació social, els processos d'exaptació i institucionalització de les innovacions socials, la relació entre innovació social i moviments socials, els sistemes territorials d'innovació i els seus processos d'innovació social desplegats en el territori.

Innovació

Examinar la implementació de les pràctiques innovadores en els sectors com el turisme i l'educació. Èmfasi en la innovació docent. Anàlisi de l'ús i de l'impacte de les noves tecnologies d'informació i comunicació (xarxes socials, apps, telèfons intel·ligents, intel·ligència artificial, etc.).

Institucions i recursos naturals al segle XIX

La formació de les institucions i reformulació dels drets de propietat i ús de recursos naturals en el segle XIX espanyol.

Integració de les tecnologies a l'educació

Integració de les tecnologies en l'educació en els diversos nivells acadèmics.

Intenció i paraula: anàlisi del discurs polític i mediàtic

Anàlisi pragmàtica de la comunicació política i mediàtica. Estratègies d'enquadrament cognitiu i manipulació en el discurs dels actors polítics. Polítiques comunicatives institucionals i corporatives. Processos discursius en internet. Identificació de patrons i perfils comunicatius en els missatges de polítics i mitjans.

Interdisciplinarietat entre l'educació musical i altres àrees de coneixement

Aquesta línia indagarà en els possibles sinergies que es poden establir entre l'educació musical i altres àrees com les ciències socials, naturals i de la comunicació, les arts plàstiques i visuals, l'educació emocional i l'educació especial.

Interseccionalitats: la diversitat LGTBIQ i les altres diversitats

Investigació sobre les interseccionalitats entre la diversitat LGTBIQ i d'altes factors com ara la classe social, l'exclusió, el gènere, l'ètnia, la cultura, les migracions, la diversitat funcional. Aquest línia de treball aborda la complexitat dels cossos i les vides des de la perspectiva interseccional, això és, des de la idea que estem travessats per identitats diverses que ens configuren i ens defineixen, i des de la importància d'aquesta qüestió a l'hora d'abordar la diversitat en les aules.

Kant i les ciències

Esbrinar les connexions del pensament kantià amb l'actual recerca científica, amb particular interès per la física quàntica, la biologia evolucionista, la neurociència i la intel·ligència artificial. 

L'anàlisi i ordenació territorial i paisatgística

Anàlisi del paisatge, en Virtut de la Convenció Europea del Paisatge. Identificació, estudi, tipologies i posada en valor del paisatge. Aplicació de sistema d'avaluació propi.

L'escriptura literària: de la modernitat a l'era de la comunicació

Literatures ibèriques i memòria històrica. Estratègies i formes literàries en l'era de la comunicació. La literatura de la modernitat i les seues etapes.

L'estratègia de l'empresa innovadora

Les decisions estratègiques en matèria d'innovació tenen implicacions importants sobre l'organització.

L'estudi dels sistemes de regadiu tradicionals, el seu paisatge i el patrimoni de l'aigua

Anàlisi del patrimoni cultural centrat en l'ús tradicional de l'aigua. Es fa referència als elements dels sistemes de regadiu, als sistemes d'irrigació i als paisatges resultants. Sistema de catalogació del patrimoni hidràulic, així com la seua avaluació mitjançant mètode propio.

L'insatisfacció i la conducta de queixa

Estudiar la insatisfacció del consumidor a partir de la gestió de la queixa, la conducta de reclamació, el canvi de proveïdor i els diferents aspectes que s'encadenen d'una avaluació negativa de la prestació del servei per part del consumidor.

La cultura figurativa de l'edat moderna

Estudi de la cultura figurativa dels segles XV al XVIII amb especial incidència en l'àmbit valencià i les seues connexions amb l'àmbit espanyol i mediterrani. Estudi del col·leccionisme i la mobilitat tant d'obres com de nobles, bisbes, virreis i les seues incidències en la cultura figurativa.

La diversitat en els materials, els espais i les activitats d'aula: propostes didàctiques

Propostes vinculades a la presència de la diversitat a les aules dels diversos nivells educatius: materials d'aula, tractament dels espais, llibres de text i altres materials escolars en relació a la presència i el tractament de la diversitat afectivosexual i la identitat de gènere, del tractament del cos i dels cossos no normatius. Estudis sobre els referents (literaris, audiovisuals...) dels estudiants a l'hora de conéixer i entendre el món, i de la presència i el tractament de la diversitat en aquests contextos.

La formació del professorat de ciències. Propostes de millora

Analitzar si el professorat que ha participat en programes de formació i investigat en didàctica de les ciències ha incorporat o no en la seua pràctica educativa les propostes per a l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències d'aquests cursos i les diferències en la seua docència amb altres professors.

La influència de les emocions en la presa de decisions

La presa de decisions és un procés cognitiu complex que es veu influït per les emocions. En aquesta línia s'analitzen aquestes relacions aplicades a diversos contextos experimentals i en àmbits socials.

La ironia i la hipertextualitat en la literatura catalana contemporània

L'objectiu principal és omplir un buit anòmal en els estudis de la literatura catalana contemporània: estudiar el paper desenvolupat per la ironia i la hipertextualitat, en els diversos moviments literaris i en els diferents autors.

La llengua estàndard i actituds lingüístiques

Estudi de la penetració de la llengua estàndard al País Valencià i les actituds lingüístiques relacionades.

La perspectiva narrativa en el desenvolupament comunitari

El paradigma constructivista va guanyant espai entre els investigadors qualitatius i s'obrin noves metodologia com la narrativa per a investigar en les comunitats locals. Especialment sobre problemàtiques que no solen ser visibles i que a través del reconeixement de l'estratègia de la participació dels ciutadans en la solució dels mateixos és possible planificar processos de canvi social que reconeguen la necessitat de generar polítiques públiques de desenvolupament comunitari.

La planificació estratègica i el desenvolupament local

Anàlisi i diagnòstic dels processos a escala local. Aplicació dels plans estratègics participats tant a nivell territorial (diverses escales) i sectorial (turisme, industria, comerç, etc).

La traducció com a comunicació intercultural

Estudi de les interaccions entre individus de diferents cultures tenint en compte el procés de socialització al qual han sigut sotmesos, especialment quan aquesta interacció es produeix a través de la intervenció d'un agent traductor.

La violència de gènere

Concepte de violència de gènere, perspectiva legal: estudi de l'impacte de la Llei de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, polítiques públiques contra la violència de gènere. Perspectiva psicològica de la violència de gènere. Feminicidi.

Lectura crítica a Internet

La nostra línia persegueix avaluar els components psicològics que expliquen la lectura poc crítica en Internet, així com descriure i explicar com aquests components es desenvolupen al llarg de l'adolescència, amb l'objectiu últim d'avaluar maneres de millorar aqueixos aspectes crítics.

Les identitats en ed.musical: construcció i interacció entre les diferents subjectivitats que participen en els processos d'ensenyament-aprenentatge

Estudi de les identitats musicals,tant dels docents que imparteixen música com dels propis estudiants,des d'una perspectiva contemporània que combina les dimensions discursiva, performativa i interseccional, per a comprendre les relacions que es produeixen dins de l'aula de música.

Les societats urbanes medievals en la Corona d'Aragó

Estudi de l'organització dels governs urbans a través de les seues estructures d'agregació (parròquies, corporacions, confraries), sense perdre de vista l'acció política respecte al món laboral o la projecció jurisdiccional de la ciutat sobre el territori per a garantir el seu proveïment.

Les xarxes de sociabilitat judeoconversa i actuació inquisitorial en la Corona d'Aragó en el segle XV

Emprant les àmplies fonts de què disposem es tracta de procedir a una reconstrucció d'individus i famílies d'origen hebreu a la ciutat de València i, alhora, precisar el primer establiment del tribunal del Sant Ofici per la monarquia de Fernando el Catòlic.

Lexicografia bilingüe general o d'especialitat

Lexicografia bilingüe general i/o especialitzada entre les llengües espanyola/catalana i les llengües alemanya, francesa anglesa i italiana.

Lexicografia monolingüe general o d'especialitat

Lexicografia monolingüe general i/o especialitzada entre les llengües espanyola/catalana i les llengües alemanya, francesa anglesa i italiana.

Lexicologia i fraseologia

Coneixement i anàlisi exhaustiva del vocabulari i fraseologia dels gèneres específics d'internet.

Liberalisme i cutures polítiques en Amèrica LLatina

Estudi de la configuració i evolució de la política liberal en l'espai americà en el segle XIX.

Lideratge en les organitzacions

Investiga els antecedents i conseqüències del lideratge en les organitzacions i les seues unitats.

Lingüística Grega

Estudi de la lingüística de la llengua grega, des del proto-grec fins a l'època actual.

Lingüística clínica

Estudi de les aplicacions de la lingüística a l'avaluació i el tractament de les patologies del llenguatge. Contribució al disseny d'instruments per a l'avaluació i rehabilitació de conducta verbal i les capacitats comunicatives generals en subjectes amb alteració patològica.

Lingüística contrastiva de l'alemany i les llengües iberorromàniques

Estudis de gramàtica contrastiva, adquisició de destreses orals, anàlisis del discurs i comunicació intercultural en alemany i les llengües iberorromàniques, amb aplicació en els àmbits de l'ensenyament de llengües, la traducció i la mediació interlingüïstica.

Lingüística contrastiva espanyol/català i anglés

Lingüística contrastiva bilingüe espanyol/català i anglés, general o d'especialitat, diacrònica o sincrònica, d'elements lingüístics concrets (lèxics i/o funcionals) o de caràcter general.

Lingüística contrastiva espanyol/català i italià general o d'especialitat

Lingüística contrastiva bilingüe espanyol/català - italià, general o d'especialitat, diacrònica o sincrònica, d'elements lingüístics concrets (lèxics i/o funcionals) o de caràcter general.

Lingüística contrastiva i llenguatges per a fins professionals i acadèmics

L'equip també estudia la lingüística contrastiva i la seua aplicació a la traducció a nivell lèxic-semàntic i pragmàtic discursiu entre llengües majoritàries com l'espanyol-peninsular i la llengua anglesa en àmbits d'especialitat com el de les ciències de la salut, així com en altres contextos acadèmics i professionals.

Lingüística contrastiva i transcultural. Lingüística de corpus

Es parteix del contrast cultural i lingüístic, prenent com a base la lingüística de corpus, entre diverses llengües modernes majoritàries com l'espanyol-peninsular i la llengua anglesa. L'objectiu és aclarir conceptes i buscar aplicacions pràctiques a nivell tant particular entre comunitats comunicatives específiques com global dins de l'entorn de l'educació, així com de la comunicació social i professional, com pot ser el cas de la comunicació empresarial. Les eines procedents de la lingüística de corpus, des d'una perspectiva transcultural, resulten ser essencials tant per a l'obtenció de dades reals i compilació de corpus com per a la seua anàlisi i aplicació de resultats. L'estudi de la comunicació social i professional actual s'aborda en aquest equip en simbiosi amb el món digital, no sols com a mediadora, sinó també com objectiu de les aplicacions de nova generació.

Lingüística contrastiva plurilingüe o entre altres parelles de llengües

Lingüística contrastiva entre més de dues llengües o bé entre parells de llengües diferents als de les dues línies anteriors, general o d'especialitat, diacrònica o sincrònica, d'elements lingüístics concrets (lèxics i/o funcionals) o de caràcter general.

Lingüística de corpus

Gravació, transcripció, elaboració, etiquetatge i estudi de bases de dades lingüístiques per a l'estudi de la llengua.

Lingüística forense

Estudi de la relació entre llengua i dret. Estudi del llenguatge d'especialitat. Aplicació del mètode científic de la lingüística per a ajudar a l'esclariment de delictes.

Lingüística i ensenyament-aprenentatge de la llengua catalana

Estudi de les aportacions de la lingüística a l'ensenyament-aprenentatge del català, com a primera o segona llengua o com a llengua estrangera. Aplicacions metodològiques en l'ensenyament-aprenentatge de llengües (i l'adquisició de les habilitats lingüístiques).

Literatura Catalana Medieval; Humanitats Digitals

Investigació en les àrees de literatura catalana medieval i humanitats digitals.

Literatura afroamericana i afrocanadenca

Estudi de la literatura afroamericana i afrocanadenca des d'un punt de vista narratològic, estilístic, polític i traductològic.

Literatura cavalleresca

Origen evolució i difusió hispànica de la Matèria de Bretanya. Textos de ficció i contextos històrics en la narrativa cavalleresca hispànica. Relacions entre diferents literatures cavalleresques romàniques: castellana, catalana, francesa, italiana, etc.

Literatura d'Amèrica Llatina

Història crítica i social de les obres literàries d'Amèrica Llatina en els segles XIX i XX.

Literatura espanyola medieval

Història, crítica, evolució, context social, cultural i polític, producció literària, transmissió textual i recepció de la Literatura Espanyola Medieval i la seua relació amb les literatures romàniques. Oralitat i escriptura: gèneres i modalitats literàries.

Literatura grega

Estudis de temes, motius i tòpics de la literatura grega des de finals del segle IV a.C. fins a època imperial.

Literatura i Cinema

Transformacions socials i identitàries lligades a les migracions i les seues representacions literàries i cinematogràfiques.

Literatura i polítiques de la representació cultural nadiva americana e indígena

Anàlisi de les pràctiques literàries i audiovisuals d'autors amerindis i indígenes a Nord Amèrica i de la seua representació cultural des d'una perspectiva epistemològica, narratològica, estilística, política, ecocrítica i traductològica.

Literatura infantil i juvenil

Investigació i innovació en la literatura destinada al lector model de la qual es troba en l'educació infantil, primària, secundària.

Literatura italiana contemporània

Anàlisi, interpretació, comentari (i traducció) de textos italians dels segles XX i XXI: poesia, narrativa, teatre, assaig, etc. Literatura i cinema.

Literatura italiana del segle XX. Llenguatge i crítica textual

Edició (crítica) de textos literaris italians contemporanis. Estudis de la llengua literària.

Literatura sapiencial medieval
  1. Origen, evolució, difusió, fonts, configuració i tradició textual, corpus, recepció i categorització de la Literatura Sapiencial Medieval.
  2. Literatura exemplar, literatura de sentències, literatura de preguntes i respostes.
  3. Compendis de càstigs medievals.
  4. Espills de prínceps.
Literatures ètniques i pedagogia decolonial / anticolonial

Desenvolupament d'una pedagogia crítica anticolonial en l'ensenyament de la literatura d'origen ètnic que considere coneixements i metodologies diferents i/o complementàries a les occidentals a l'aula
 

Literatures ètniques nord-americanes en un context global

Estudi de la producció literària escrita per autors de minories ètniques nord-americanes atenent les seues característiques estètiques, narratològiques, simbòliques, històriques, culturals, sociopolítiques, ideològiques i pedagògiques des d'una perspectiva intercultural, ètica i compromesa, en un context global.

Lèxic

Unitats fraseològiques i expressions idiomàtiques, del lèxic i incorporació de paraules de nova creació al lèxic de l'espanyol.

Mecanismes fòrics de cohesió textual

Anàlisi de mecanismes fòrics de cohesió textual: demostratius textuals, noms encapsuladors i mecanismes endofòrics de cohesió. Funcionament, projecció discursiva i relació amb els marcadors del discurs-

Medicina contemporània: sabers, pràctiques i escenaris

Relacions entre salut, medicina i societat en el context europeu i internacional: salut pública, polítiques sanitàries, dicotomia mig urbà i medi rural, alimentació i nutrició, malalties, campanyes i professionals sanitaris.

Mesurament i desenvolupament de la competència motriu en l'edat escolar

Mesurament i desenvolupament de la competència motriu en l'edat escolar. Anàlisi de la relació entre la competència motriu i els estils de vida actius.

Metodologies avançades d'investigació de mercats

Abarca micromining data sobre la base de tècniques neurofisiològiques com el eye tracking, face reader, EEG, GSR; i data and text mining: en base a ANN i sentiment analysis.

Metodologies d'investigació i destreses de comunicació acadèmica

Creació de materials sobre metodologies d'investigació amb el propòsit d'oferir un marc de referència per a la generació autònoma de coneixement. Desenvolupament i difusió de recursos per a potenciar les destreses de comunicació escrita i oral en l'àmbit acadèmic.

Metodologies d'investigació i innovació en Didàctica de la Llengua i la Literatura

Treballar en les principals línies d'investigació i d'innovació que s'estan desenvolupant en didàctica de la literatura i de la llengua.

Micologia inclòs Liquenologia

Sistemàtica i identificació de líquens (tant el fong com les algues liquenitzades) i fongs no liquenitzats (inclosos els que formen bolets) de l'àrea mediterrània, així com identificació dels productes del seu metabolisme secundari. Conservació d'espècies i dels seus hàbitats. Biodeterioració de monuments.

Migracions, educació, diversitat cultural i competències interculturals

Educació superior i mobilitat. Competències interculturals i benestar. Formació en competències interculturals. Processos migratoris i equilibri personal. Identitat cultural i processos d'aculturació. Llenguatge i diversitat cultural. Estereotips culturals i minories. Gènere i processos migratoris. Identitats de gènere i “nous entorns”. Processos d'aculturació i xoc cultural. Comunicació i Mediació intercultural. Mobilitat i polítiques migratòries. Recursos TIC, comunicació i processos migratoris. Ciutadania, participació i diversitat cultural.

Minories, marginats i conflictivitat social

La minoria morisca en el Regne de València, abans i després de l'expulsió, la resistència a l'aculturació, la seua implicació en el bandolerisme i en les bandositats nobiliàries. Captius i esclaus. La immigració francesa. La perduració de manifestacions de la cultura popular i la seua repressió.

Modificacions de l'ecosistema cultivat medieval en el regne de València

Estudi documental, cartogràfic i arqueològic de les transformacions agràries produïdes a conseqüència de la conquesta i colonització catalanoaragonesa del regne de València, entre els segles XIII i XVI.

Morfosintaxi diacrònica de la llengua catalana en el context romànic

Descripció i anàlisi de la morfologia i sintaxi catalanes, amb una perspectiva diacrònica. Pretén descriure i explicar els processos de canvi lingüístic que afecten la gramàtica catalana com ara la morfologia verbal, els demostratius, quantificadors, la subordinació, etc.

Mort i cultura visual

Estudi de les imatges vinculades amb la mort des d'època antiga al món contemporani; imatge i relíquia; vanitas.

Multimodalitat

Investigació simultània de diversos codis semiòtics no lingüístics, com a imatges i/o sons. L'anàlisi multimodal és de summa importància si volem descodificar de manera satisfactòria la major part dels tipus de discursos tant digitals com analògics.

Mètodes d'investigació

Metodologia d'investigació educativa.

Mètodes didàctics utilitzats en la motricitat infantil

Amb aquesta línia d'investigació es pretenen analitzar els diferents mètodes didàctics utilitzats en l'àmbit de la motricitat infantil i la música que juguen un paper protagonista en el desenvolupament de l'autonomia personal, explicant-se entre altres, amb mètodes musicals que es basen en l'expressió i el moviment corporal com a principal forma de treball. Per a això, es recorre a l'ús de diferents sistemes observacionals utilitzats tant a les aules de psicomotricitat com a l'aula tradicional, els quals permeten analitzar el coneixement didàctic del contingut, el paper del professorat o l'impacte de l'espai, dels materials curriculars, dels elements musicals i de les eines alternatives utilitzades en el currículum de l'educació infantil.

Mètodes quantitatius per al mesurament de la cultura

Disseny d'instruments de mesurament, anàlisi i avaluació de polítiques de Cultura i Desenvolupament i sistemes d'informació per al seguiment i avaluació de l'acció cultural d'organitzacions i institucions públiques i privades.

Música i teatre

Transformacions socials i identitàries lligades a les migracions i les seues representacions musicals i teatrals contemporànies.

Música popular

Anàlisi del discurs de la música popular.

Música, emoció i psicofisiologia

La música és un element comú a pràcticament totes les cultures, no obstant això, tenint en compte la diversitat de la música és necessari una anàlisi més precisa i rigorós d'aquesta. Aquesta línia estudia la resposta emocional, cognitiva i psicofisiològica a la música. 

Nacionalismes i feixismes en Europa

Estudi de les cultures polítiques nacionalistes i feixistes a Europa des d'una perspectiva transnacional.

Neologia catalana al País Valencià

Estudi de les paraules noves que penetren en la llengua catalana, tant pels mecanismes de formació de paraules, com pel canvi semàntic i pel manlleu d'altres llengües.

Neurociències aplicades a l'educació científica

Estudi de la relació entre els mecanismes funcionals del cervell associats a l'aprenentatge i l'ensenyament de conceptes científics per mitjà de models (utilitzant la corporització), metodologies didàctiques i tecnologia educativa. Estudi de la transferència de coneixements de l'àrea de neurociència als docents i l'alumnat.

Nous plantejaments en educació digital i ús de xarxes socials per una educació sostenible

Les humanitats digitals i l'educació amb formats digitals ens ajuden a millorar nombrosos aspectes que poden canviar gràcies a les tecnologies digitals.

Noves espiritualitats, salut i benestar

Descripció i anàlisi de la amplíssima varietat de disciplines i tècniques nutricionals, terapèutiques, esotèriques i espirituals que han arribat a Occident a través de les quals s'han modificat els imaginaris del cos, la salut i l'espiritualitat conformant un nou camp d'acció social.

Noves formes de narrar (narracions) al segle XXI

Analitzar les característiques de la ment multimodal en el S.XXI i la necessitat d'establir noves coordenades de cohesió i desenvolupar noves formes del discurs i relat.

Noves precarietats en les societats del coneixement

Estudi dels processos de precarització en contextos socials dominats discursivament per l'economia del coneixement i que impliquen especialment a persones amb titulació superior. Fenòmens:l'activació emprenedora, noves formes de precarietat vital i el paper de les institucions d'ensenyament superior.

Numismàtica Antiga

Es treballa en estudis monogràfics de seques ibèriques, en la sistematització de les encunyacions de bronze peninsulars dels segles II-I a. C. i en la catalogació de les encunyacions de les ciutats romanes d'Hispània.

Organitzacions i Institucions culturals i creatives

Anàlisi del funcionament de les organitzacions culturals i creatives, ja siguin aquestes amb ànim de lucre (empreses), sense ànim de lucre (associacions, fundacions,…) o institucions públiques (museus, teatres, espais creatius,…) .

Orígens de la impremta hispànica

Producció i difusió literària impresa. Procés de transformació del text manuscrit a l'exemplar imprés. El llibre com a producte comercial i cultural: tècnica, composició, tallers impressors, agents que participen en el procés d'elaboració, difusió, finançament i venda. Tipusbibliografia.

Patrimoni cultural, formació lectora, literària, digital i mediàtica

El patrimoni cultural, la formació lectora, literària, digital i mediàtica i la seua investigació com una manera d'entendre el món i formar ciutadans crítics, reflexius i capaços d'enfrontar-se a qualsevol mena de text siga escrit o digital.

Patrimoni valencià

El paper estratègic dels estudis de la imatge material i immaterial orientat a la conservació i intervenció en el patrimoni historicoartístic; manifestacions culturals immaterials.

Patrimoni

Les actuacions s'adeqüen a convocatòries de jornades de portes obertes amb les animacions i tallers propis dels nostres temps, orientats a un públic d'aficionats, ja que estan encaminades a traslladar el coneixement a la societat com a mitjà per a inculcar la protecció del patrimoni.

Patrons d'activitat física i els seus correlats i determinants

Patrons d'activitat física i els seus correlats i determinants.

Pedagogia Universitària

S'aborda en aquesta línia l'anàlisi dels processos d'ensenyament-aprenentatge en la universitat per a realitzar propostes de millora i implementar-les i avaluar-les, en la mesura que siga possible. Així mateix, les bones pràctiques, l'ús de les TIC, els processos de transició, l'abandó i fracàs, etc.

Pensions i protecció social

Anàlisi financera-actuarial dels sistemes de pensions i principals contingències: jubilació, incapacitat, viduïtat, orfandat, favor familiar, desocupació i dependència. També s'estudien els productes financers i asseguradors que millor s'adapten a les necessitats dels individus.

Performativitat i creació musicals

El propòsit d'aquesta línia és la indagació en els processos educatius en relació amb la interpretació, improvisació i creació musicals, en particular sobre tipus i processos de memòria implicats en la interpretació i improvisació, estratègies d'estudi, por escènica, motivació, rol de les maneres de presentació d'informació, diferències entre músics de formació reglada i músics de formació no reglada (acte-control, acte-estima, disciplina, habilitats entrenables com el núm. i grandària de les saccades o moviments sacàdics mitjançant eye-tracking, etc.).

Persuasió en el discurs polític

Estudis de les estratègies persuasives típiques del discurs polític oral en el context anglosaxó i espanyol, com ara la metàfora, la metonímia, l'avaluació (Martin & White, 2005) o els mecanismes de Transitivitat (Halliday i Matthiessen, 2004, 2014), o una combinació d'ells, amb l'objectiu de convéncer a l'audiència i obtindre els seus vots i que, per tant, s'utilitzen amb un propòsit ideologitzador.

Persuasió en el treball

Estudi de les estratègies persuasives en l'entorn laboral (empresarial i institucional) que s'utilitzen per a la construcció d'una identitat corporativa en els mitjans de comunicació públics (particularment en contextos digitals).

Planificació del turisme

Els instruments en la planificació del turisme i la seua vinculació amb la gestió sostenible: estructures de gestió, adequació dels marcs globals de desenvolupament, polítiques públiques i territori en la planificació, eficiència dels objectius estratègics, els recursos com a motor de desenvolupament.

Planificació i gestió de l'educació superior i de les universitats

Anàlisi dels diferents models, estructures i govern de les universitats tant en el context internacional com en el nacional, concretament en l'estudi de polítiques de finançament universitari, gestió i assignació de recursos, i polítiques d'accés a l'educació superior.

Pobresa, guetització, minoríes ètniques

Relacions pedagògiques en contextos d'exclusió social i educativa (pobresa, guetització, minories ètniques). Anàlisi de les polítiques de lluita contra el fracàs i abandonament escolar prematur. Justícia curricular i equitat educativa. Infància i RECE.

Polítiques culturals

Disseny i avaluació de polítiques culturals locals, regionals, nacionals i internacionals. Cultural planning i ciutats creatives.

Polítiques d'educació intercultural i salut escolar

La investigació en educació intercultural i educació per a la salut a les escoles pretén conéixer, estudiar i donar solucions d'atenció a la diversitat a les escoles. L'objectiu és dotar de recursos a les escoles i a la comunitat educativa per a atendre a l'alumnat de manera integral.

Polítiques d'integració i conviència intercultural

Estudi de les dinàmiques de convivència en contextos de multiculturalitat significativa, amb especial atenció a les polítiques d'integració, els models de gestió de la diversitat cultural, la promoció de la interculturalitat i els conflictes associats a la desigualtat i a la xenofòbia.

Polítiques de difusió de ciència, ciència oberta, societat del coneixement i universitat en xarxa

Anàlisi del paper de les universitats en el context tecnològic actual, reptes, perspectives i tendències. Rols en la difusió del coneixement. Polítiques i estratègies de per a de construcció de ciència oberta, nous paradigmes i eines.

Polítiques educatives per la construcció de la identitat cultural

El dret a l'educació s'amplia amb la identitat cultural: El dret a triar la pròpia cultura, la protecció i desenvolupament de la pròpia identitat cultural, a triar educació, són temes d'estudi que transcendeixen l'educació com a dret social (a l'educació) per a ser-ho de qualitat (en l'educació).

Polítiques familiars en l'àmbit local

Les polítiques de protecció a la família són una assignatura pendent per al sistema de benestar social espanyol. A més, tenim constància que són en les entitats socials on es poden generar resultats d'investigació aplicats a la solució de les problemàtiques de família i de conciliació entre vida laboral i familiar.

Polítiques públiques sociolaborals, cap a l'economia social i el tercer sector

Anàlisi de les polítiques econòmiques, els seus objectius, instruments pressuposats, institucionals i legals, de caràcter sociolaboral i dirigides a cooperatives i altres entitats socials. Anàlisi del diàleg social i de la governança política. Avaluació de polítiques públiques.

Pragmàtica, estratègies pragmàtiques i gramaticalització

Mecanismes lingüístics i paralingüístics per a expressar (des)cortesia en espanyol; delimitació del concepte d'intensificació lingüística i estudi dels mecanismes lingüístics que la conformen, i delimitació dels conceptes d'ironia i humor com a fenomen lingüístic. Història de l'espanyol.

Precarietat laboral i joventut. Salut laboral. Esport i integració Cooperació internacional al desenvolupament. Participació i democràcia. Seguretat Social

Accés dels joves al mercat de treball. Barreres i dificultats de la participació dels treballadors i llits de millora de condicions de treball. L'esport com a instrument d'integració en contextos urbans degradats o amb col·lectius en desavantatge social -immigrants, joves, dones.

Processament del senyal (So)

Mètodes avançats per a la captura, anàlisi i síntesi de senyals acústics, incloent el processament musical i de veu, la simulació acústica de sales, els mètodes de reproducció 3D i el monitoratge intel·ligent d'ambients acústics.

Processos d'aprenentatge i comprensió de textos

Aquesta línia estudia els processos de comprensió i aprenentatge dels estudiants quan estudien textos. Així mateix s'analitzen les variables personals i situacionals que afavoreixen i/o dificulten aqueix aprenentatge. Igualment s'estudien mètodes i tasques d'avaluació de l'aprenentatge i la comprensió en entorns complexos de lectura des del final de l'Educació Primària fins a la Universitat.

Processos d'aprenentatge i comprensió de textos

Aquesta línia estudia els processos de comprensió i aprenentatge dels estudiants quan estudien textos. Així mateix s'analitzen les variables personals i situacionals que afavoreixen i/o dificulten aqueix aprenentatge. Igualment s'estudien mètodes i tasques d'avaluació de l'aprenentatge i la comprensió en entorns complexos de lectura des del final de l'Educació Primària fins a la Universitat.

Processos d'aprenentatge musical mitjançant la tecnologia

Aquesta línia implica diferents línies de treball:

  • indagació sobre efectivitat de les maneres de presentació en sistemes uni- bi- i multimodals d'informació musical en els processos d'ensenyament i aprenentatge musical usant mediadors tecnològics i objectes digitals;
  • disseny de materials d'aprenentatge a través de l'ús d'objectes digitals d'aprenentatge;
  • disseny de programari d'aprenentatge musical.
Processos de canvi en la Prehistòria

Se centra en les transformacions culturals, econòmiques i paleoambientals a través de l'estudi de les restes arqueològiques d'origen biòtic i abiòtic que, en l'àmbit Mediterrani, es produeixen en els processos de transició en els principals períodes de la Prehistòria.

Processos de distribució i construcció de coneixement legítim

Estudi de la pràctica pedagògica a partir de la Teoria de Basil Bernstein. Anàlisi dels processos de distribució i construcció de coneixement legítim al dispositiu pedagògic. Modalitats pedagògiques de transmissió. Sociologia de la pedagogia. Pedagogia crítica i post crítica.

Processos de formació musical no formal en contextos socioeducatius

Indagació sobre característiques dels processos d'aprenentatge musical en contextos d'educació no formal, principalment en escoles de música, educands de banda i en general la formació amateur de les persones (estratègies cognitives, estratègies d'estudi, motivació intrínseca-extrínseca,autoregulació, i altres constructes).

Processos formatius del professorat d'educació musical

Aquesta línia està en relació amb la indagació de maneres en què els professors i professores en formació inicial construeixen significats en relació amb la música. Si es coneixen aquestes maneres de significar la música, es poden conéixer també els processos de construcció de coneixement musical (procedimentals i declaratius), podent realitzar aportacions al coneixement de la formació inicial i contínua del professorat, així com realitzar contribucions als processos formatius des de la pedagogia i des de la didàctica.

Producció, avaluació i difusió en obert de la ciència

Investigació dels canvis en el procés de publicació i difusió científica pels avanços tecnològics en la recuperació d'informació i per les polítiques d'accés obert, a través de les diferents mètriques i eines d'avaluació científica a nivell nacional i internacional.

Promoció de l'activitat física en el currículum d'Educació Infantil

Amb aquesta línia d'investigació es pretenen analitzar les accions, programes i estratègies utilitzades en la promoció de l'activitat física en el currículum de l'Educació Infantil. En general, s'analitzen els correlats i determinants de l'activitat física dins i fora de l'escola que puguen impactar positivament sobre la formació integral de les xiquetes i els xiquets. En particular, s'analitza la conducta d'activitat física durant les sessions de motricitat infantil en virtut de sistemes observacionals de caràcter qualitatiu així com a través de sistemes quantitatius de mesurament de l'activitat física.

Propostes epistemológiques i metodològiques d'estudi de les imatges

Estudi i debat dels plantejaments epistemològics i metodològics que aborden l'estudi de la imatge i la cultura visual; perspectives de gènere en l'estudi de la imatge.

Pràctiques de cerca i difusió de la informació científica dels investigadors

Noves pràctiques en els processos de cerca i disseminació d'informació en els nous mitjans socials i l'arquitectura col·laborativa i en un entorn de ciència oberta, amb investigacions qualitatives per a entendre quins factors afavoreixen l'adopció d'innovacions en aquest nou escenari.

Psicobiologia de l'estrès

En aquesta línia d'investigació s'estudien els efectes de la resposta psicofisiològica d'estrés sobre el comportament, les emocions i la cognició, tenint en compte al valor adaptatiu/desadaptatiu d'aquests canvis i la seua relació amb la salut/malaltia.

Psicologia de la salut

Anàlisi de factors psicosocials relacionats amb la salut que repercuteixen en la qualitat de vida de les persones. Prevenció i protocol de tractament de malalts crònics. Especialment en les àrees de l'oncologia, la infertilitat i l'envelliment.

Qüestions sociocientífiques CSC i pensament crític en l'Educació científica

Utilització de la història de la ciència i de les relacions ciència-tecnologia-societat (CTS) per a per a alfabetitzar científicament i motivar a l'alumnat, ensenyar naturalesa de la ciència (NdC), contextualitzar-la, promoure l'argumentació i el pensament crític i qüestionar les pseudociències.

Recepció de les literatures clàssiques

Estudi de la recepció de les literatures clàssiques a les literatures nacionals.

Recerca en Història Antiga

Coordinació i transferència de les activitats investigadores de l'àrea.

Reconeixement de Patrons i Visió per Computador

Tècniques de reconeixement i aprenentatge automàtic aplicades a models lineals i no lineals. Aprenentatge continu de distàncies. Mineria de dades heterogènies i d'alta dimensionalitat, amb especial èmfasi en l'anàlisi i recuperació d'imatges i el processament de senyals d'àudio i vídeo.

Recreacions culturals contemporànies del món medieval

Recreació i pervivència de l'Edat mitjana, la seua història, literatura, imatges, mites i llegendes en la producció cultural contemporània: cinema, literatura, còmic, videojocs, música, xarxes socials, jocs de taula, etc.

Recursos docents en Història Antiga

Innovació de recursos docents en el marc dels TIC. 

Relacions de gènere i treball

Dones i mercat laboral. Situació socioeconòmica de les dones. Polítiques d'igualtat. Inserció laboral i treball no remunerat. Bretxa salarial, segregació laboral i sostre de cristall. Corresponsabilitat. Pressupostos amb perspectiva de gènere. Gènere, sostenibilitat social i Tics.

Relació de la cultura política republicana amb la democràcia i amb les identitats de gènere

Anàlisi de com els republicanismes espanyols van concebre la seua relació amb la democràcia, incloent en això la perspectiva de genere.

Relació de la democràcia amb les identitats de gènere

Calibrar si, com se sostenia des d'alguns sectors d'aquestes cultures polítiques, sense igualtat de gènere era possible una transició plena a la democràcia.

Relació de les cultures polítiques d'esquerra amb la identitat nacional espanyola

Analitzar en quines formes les cultures polítiques d'esquerra han col·laborat o no a la difusió de la identitat nacional espanyola, creant nous referents i/o adaptant els preexistents.

Religió, Dret i Política

Estudi i transferència de resultats sobre les relacions socials entre el Dret, la religió i la política.

Religió, política i estats nacionals

Anàlisi de la configuració de les relacions entre religió i política en l'època dels Estats-nació.

Renegociant els límits de violència en relació amb la definició de gènere

S'intentarà identificar, descodificar i analitzar aquells elements i mecanismes que revelen els diversos discursos sobre la violència de gènere que mostren, i amb freqüència reinscriuen, la violència de gènere en la literatura al llarg de la història i, per extensió, en la societat.

Representació de l'animal en la literatura

Estudi, anàlisi i reflexió sobre la representació de l'animal en la literatura (narrativa, poesia, teatre) occidental contemporània.

Representació de l'animal en les arts plàstiques

Estudi, anàlisi i reflexió sobre la representació de l'animal en les arts plàstiques occidentals contemporànies (pintura, escultura, dibuix, arquitectura, fotografia, etc.)

Representació de l'animal en mitjans audiovisuals

Estudi, anàlisi i reflexió sobre la representació de l'animal en els mitjans visuals i audiovisuals (cinema, televisió, publicitat, etc.)

Retòrica i estilística gregues

Estudi de la retòrica i l'estilística gregues, tant a nivell formal com pel que fa als estudis al voltant de totes dues.

Retòrica visual en el món hispànic

Estudi de l'emblemàtica i de les pràctiques persuasives relacionades amb les imatges des d'època moderna al món contemporani.

Satisfacció i comportament del consum

Analitzar els diferents aspectes que conformen el comportament de consum i especialment la satisfacció, que se centra en l'estudi de la gestió de les expectatives del consumidor, l'anàlisi de les emocions que influeixen en el comportament de compra i la fidelització del consumidor.

Semàntica i lexicologia diacròniques

Estudi del canvi semàntic del lèxic català, com s'estructuren els diversos significats, com sorgeixen i canvien. També s'interessa pel canvi semàntic en construccions, com ara les perífrasis verbals o unitats fraseològiques. Aplicació de teories lingüístiques (cognitivisme, construccionisme...).

Serveis Socials Comunitaris de les entitats locals

Els Serveis Socials Comunitaris són la porta d'entrada a sistema de benestar social i les seues diferents prestacions i programes que atenguen les necessitats dels col·lectius més vulnerables. La seua anàlisi i avaluació permet estructurar millores en les estructures locals de benestar social.

Sistemes de Tutorització Intel·ligent

Actualment, treballem en formes de representació del coneixement que permeten supervisar la resolució de tasques per l'estudiant i a incorporar suport afectiu, a través de la detecció d'emocions mitjançant tècniques pròpies del camp de la Visió per Computador.

Sostenibilitat corporativa, responsabilitat social empresarial i ètica en els negocis

Estudi de la sostenibilitat corporativa en les PIMES i en les empreses de l’Economia Social. Les memòries de sostenibilitat i els informes no financers. Estudi dels diferents models de sostenibilitat com l’Economia del Bé Comú i les BCorporation. Creació de valor compartit i Triple Botton Line.

Sostenibilitat, TIC i innovació social en els sistemes de cures de la salut

S'investiguen els processos soci-tècnics aplicats a la sostenibilitat dels sistemes social i sanitari integrats, basats en els principis de satisfacció de l'usuari i eficiència del sistema.

Sostenibilitat, alimentació i salut

Investigar la relació entre sostenibilitat i alimentació, per a reflexionar sobre com s'articulen diferents imaginaris, itineraris i pràctiques de consum alimentari en relació a la sostenibilitat i la salut.

Subjectivitat i gènere: implicacions dels models socioculturals en el desenvolupament psicològic i en la salut

Anàlisi dels efectes intrapsíquics derivats del sistema de creences entorn a la condició sexuada dels éssers humans. Anàlisi de les imatges del cos i dels criteris normatius de bellesa i de la seua incidència en el benestar social i en la salut. Estudi de la internalització dels rols de gènere que justifiquen les asimetries de poder entre els sexes.

Sèries televisives

Anàlisi del discurs televisiu.

Taxonomia i ecologia vegetal

Ecologia vegetal (vegetació dunar, nitròfila, matolls, incendis forestals, bioclimatologia i biogeografia); taxonomia vegetal (cariologia, fenologia, filogeografía, nomenclatura); biologia de la conservació.

Teatre contemporani europeu

Estudis comparatistas de les produccions teatrals europees des del segle XVIII fins a l'actualitat, des de la perspectiva crítica tematològica, estètica de la recepció i transnacionalitat.

Tecnologia Educativa per a entorns de lectura i aprenentatge

En aquesta línia es desenvolupen productes tecnològics d'investigació, avaluació i ensenyament en entorns d'aprenentatge a través de textos (tests estandarditzats, tutors intel·ligents i eines d'investigació). També s'investiguen les condicions de l'entorn de tasca, com ara el format de les preguntes o la interfície de tasca, que influeixen en l'aprenentatge.

Tecnologia educativa per a entorns de lectura i aprenentatge

En aquesta línia es desenvolupen productes tecnològics d'investigació, avaluació i ensenyament en entorns d'aprenentatge a través de textos (tests estandarditzats, tutors intel·ligents i eines d'investigació). També s'investiguen les condicions de l'entorn de tasca, com ara el format de les preguntes o la interfície de tasca, que influeixen en l'aprenentatge.

Tecnologia instruccional

Disseny de propostes i eines instruccionals que potencien l'aprenentatge actiu i significatiu.

Teoria del coneixement

Abordar el significat, l'abast i els límits de l'idealisme transcendental.

Teoria, ús i funció de la imatge sagrada a l'àmbit hispànic

Estudi del discurs, teoria, usos i funcions de les imatges sagrades i devocionals i les seues implicacions culturals en l'àmbit religiós, cortesà i militar.

Tercer sector i economia social: innovació social i reenginyeria socioeconòmica. RSC i emprenedoria

Economia Social: estratègies d'economia sostenible i cohesió social. Disseny d'indicadors. Disseny, avaluació i foment per a la implantació d'estratègies de RSE. Difusió i consolidació de l'emprenedoria d'índole social. Generació de motivació per a l'emprenedoria i empre M 3.0.

Traducció (escrita, oral i audiovisual) i cultura

Estudi de la traducció en totes les seues varietats, entesa com el procés comunicatiu que permet reformular un missatge des d'una llengua de partida a una d'arribada, en el si d'uns contextos culturals determinats.

Traducció de textos literaris francesos i estudis traductològics

Estudi i investigació sobre textos literaris francesos amb l'objectiu de traduir-los al castellà. Traducció d'aqueixos textos i estudis de les traduccions realitzades, des del punt de vista traductològic i de la seua recepció i mediació amb l'àmbit castellanoparlant.

Traducció i contrastos de llengües en textos especialitzats

Traducció i contrastos de llengües en textos especialitzats.

Transferència de coneixement i difusió: elaboració de recursos i formació de docents

Es proposen processos de transferència i difusió de cara a la innovació social i educativa.

Trastorns del neurodesenvolupament i lectura

Aquesta línia se centra en l'anàlisi, des d'una perspectiva evolutiva, de les dificultats en la descodificació i la comprensió lectora freqüents en diversos trastorns del neurodesenvolupament com els Trastorns de l'Espectre Autista (TEA), la Discapacitat Intel·lectual (DI) o la Dislèxia.

Una capital medieval i la seua àrea d'influència. L'impacte econòmic i polític de la ciutat de València sobre el conjunt del regne en la baixa edat mitjana

Les relacions d'una gran capital medieval, València, amb el territori que l’envolta i que fa possible la seua subsistència a través dels abastaments d’aliments, matèries primeres, aigua, etc., però també de les funcions dominants que exerceix a través de les inversions urbanes, el crèdit, la fiscalitat.

Variació i canvi lingüístic en corpus i textos especialitzats

Variació i canvi lingüístic en corpus i textos especialitzats.

Variació i canvi lingüístic sincrònic en la llengua catalana

Variació diatòpica i diafàsica i canvi lingüístic sincrònic en la llengua catalana. Elaboració d'un corpus lingüístic oral dialectal i col·loquial del català i estudi de la llengua oral en textos conversacionals i monològics.

Variació lingüística

El grup s'aproxima a la variació lingüística des de diverses perspectives integradores de les múltiples variables que interactuen en la comunicació actual. L'enfocament predominant és el variacionista pragma-semàntic, destacant la versatilitat interpersonal i multimodal de la comunicació i la seua influència en les transformacions socials, professionals i educatives. De manera pionera l'equip aborda la variació en tots els seus àmbits de la lingüística aplicada des d'una perspectiva multidisciplinària.

Verbs de comunicació en discurs

Funcions pragmàtiques dels verba dicendi en discurs.

Xarxes i Sistemes de Telecomunicació

Aquesta línia d'investigació se centra en el desenvolupament de noves arquitectures i protocols de xarxa, així com en la creació de sistemes de telecomunicació avançats per a la millora de les comunicacions entre els usuaris. El treball dut a terme per aquesta línia abasta el desenvolupament i posada en marxa de nous serveis, tecnologies i arquitectures de xarxa centrats en la millora de la qualitat d'experiència de l'usuari final.

Álbum i·lustrat, còmic, novel·la gràfica, discurs audiovisual i fílmic en l'educació literària

Investigar en l'àlbum il·lustrat, còmic, novel·la gràfica, el discurs audiovisual i fílmic com unes eines fonamentals per a la formació lectora, literària, lingüística i mediàtica de les noves generacions.

Ètica i representació animal

Estudi i anàlisi sobre les implicacions ètiques intrínseques o derivades de la representació de l'animal en cultures literàries i (àudio)visuals occidentals.

Ús ètic de la informació

Estudis relacionats amb les implicacions legals, socials i ètiques de l'ús de la informació. Anàlisi i desenvolupament d'indicadors de control per a identificar pràctiques poc ètiques en l'àmbit acadèmic i científic.