Foto | Nom i cognoms | Adreça | + info | Biografia |
---|---|---|---|---|
BENITEZ COLLADO, NEREA |
Despatx 6. Dimarts, dimecres i dijous de 8:30 a 15:30 |
Biografia | ||
Nerea Benítez Collado (Pilar de la Horadada, 1999) es gradua en Filologia Hispànica a la Universitat de Barcelona en 2021. Cursa posteriorment el Máster en Estudis Hispànics Avançats en la Universitat de València i actualment treballa a la mateixa universitat com Personal Investigador en Formació des de 2025 gràcies al Programa d'Ajudes "Atracció del Talent" (Convocatòria 2023). Entre els seus interessos acadèmics es troben els Estudis de Gènere, els Estudis de la Memòria i la Literatura Contemporània Hispanoamericana. Interessos, a l'hora, lligats i en diàleg continu amb l'activisme feminista, anticapitalista i pel territori. |
||||
FERRER BLE, LAURA |
||||
LOPEZ FERNANDEZ, ALVARO |
Despacho 6, Dpto. Filología Española Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació Universitat de València Av. Blasco Ibáñez, 32. 46010, Valencia, España. 83055 43160 (D) |
Biografia | ||
Álvaro López Fernández es va doctorar en Literatura Espanyola per la Universitat Complutense de Madrid (2019) i actualment és professor i investigador postdoctoral de la Universitat de València. Les seves línies principals de recerca són l'anàlisi del que és grotesc i fantàstic en la cultura espanyola contemporània, sobretot en relació amb la memòria, i l'estudi de la poesia espanyola actual. En aquest sentit, és autor de la monografia El esperpento durante la Guerra Civil: propaganda y revolución (Guillermo Escolar Editor, 2020), y i coeditor dels volums Creadoras de monstruos. Lo fantástico en la ficción española actual: cine, televisión y cómic (Shangrila, 2024, amb David Roas i Enrique del Rey), Figuras olvidadas en la cultura de la Guerra Civil (Guillermo Escolar Editor, 2022), Lecturas del desierto. Antología y entrevistas sobre poesía actual en España (Kamchatka. Revista de análisis cultural, 2018, amb Raúl Molina Gil i Ángela Martínez Fernández), i de les edicions crítiques Raimundo Salas Mercadal. Poesía reunida (Universidad de Zaragoza, 2024, amb Raúl Molina Gil) i Checas de Madrid de Tomás Borrás (Escolar y Mayo, 2016, amb Emilio Peral Vega). A més, ha coordinat diversos monogràfics a revistes d'impacte. Fa marxada del Consell de Redacció de Brumal. Revista de investigación sobre lo fantástico fantàstic i està lligat als grups de recerca «GEF: Grupo de Estudios sobre lo Fantástico» (UAB) i «CREGEL: Crítica, edición y géneros literarios» (VIU). Abans d'ocupar la seva posició actual va ser investigador postdoctoral "Margarita Salas" a la Universitat Autònoma de Barcelona (2022-2023), professor de Màster a la Universidad Internacional de Valencia (2021) i professor a la fundació universitària nord-americana IES Abroad Madrid (2019- 2021). Ha realitzat estades de docència i investigació a la University of Texas at Austin, a la Università degli Studi di Pavia i a la Universitat de Buenos Aires. Des del 2023 codirigeix la col·lecció editorial de poesia i assaig La Guerra Chimpancé. |
||||
MARQUEZ MOLINS, CARLES |
Despacho 6, Departamento de Filología Española, Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació, Universitat de València. Avenida de Blasco Ibáñez, 32, 4610, Valencia, España |
Biografia | ||
Carles Márquez Molins és graduat en Estudis Hispánicos: Llengua espanyola i les seues Literatures (2020) per la Universitat de València, on també va cursar el Màster en Estudis Hispánics Avançats: Aplicacions i Investigació (2021). Actualment és contractat FPI a la Universitat de València, al marc del projecte CATCOM (https://catcom.uv.es/consulta/), i desenvolupa la seua tesi doctoral baix la direcció de Josefa Badía Herrera i Teresa Ferrer Valls. A ella estudia el teatre de Francisco de la Torre y Sevil al context de la València virreinal. Ha colaborat al portal EDI-RED: Editores y editoriales Iberoamericanos (siglos XIX y XX) (https://www.cervantesvirtual.com/portales/editores_editoriales_iberoamericanos/) coordinat per Pura Fernández, al projecte Artelope. Base de Datos y Argumentos del teatro de Lope de Vega (https://artelope.uv.es/biblioteca/), fundat per Joan Oleza, i al portal TTHub. Recursos sobre tecnologías del texto y edición digital (https://tthub.io/), coordinat per Susanna Allés Torrent, Gabriel Calarco y Gimena del Rio Riande. |
||||
MEDINA PUERTA, CARMEN |
Despacho 6. Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació Universitat de València Avenida de Blasco Ibáñez, 32 46010, Valencia, España |
Biografia | ||
Carmen Medina és doctora per la Universitat de Lleida amb la tesi “L'erotisme en la primera producció literària d'Ana Rossetti (1980-1991)” (2022). Aquesta recerca s'ocupa de l'estudi de la temàtica de l'erotisme en l'obra d'Ana Rossetti en relació amb el context social i cultural de la Transició i els primers anys de la democràcia. Particularment, analitza la representació de l'alliberament sexual en el context de la «Moguda madrilenya», la mirada retrospectiva cap a l'educació sentimental i sexual rebuda durant l'Espanya nacionalcatòlica i els esdeveniments que van propiciar el desencantament democràtic, entre ells, l'aparició del VIH/sida. Recerca de la qual és fruit la monografia «Inefable deliri»: l'erotisme en Ana Rossetti (1980-1991) (2024, Iberoamericana Vervuert). El seu treball se centra en l'estudi de la poesia espanyola contemporània escrita per dones. Entre altres resultats, ha coordinat el monogràfic “Veus líriques de tots dos costats de l'Atlàntic. La poesia escrita per dones en espanyol en el segle XXI (2000-2021)” en la Revista Internacional de Cultures i Literatures. Ha dut a terme l'edició de l'obra de teatre Campanes per a una ciutat de Pilar Paz Pasamar, apareguda en l'editorial Dyckinson en el marc del projecte “Andaluses ocultes. Medio segles d'intel·lectuals (1900-1950)" de la Universitat de Sevilla. |
||||
MOLINA GIL, RAUL |
raul.molina@uv.es |
Biografia | ||
Raúl Molina Gil es doctor en literatura per la Universitat de València y actualment treballa com investigador postdoctotal (CIAPOS-GVA) contractat per la Universitat de València i amb estadia a la Universidad de Alcalá. Les seues principals línies d'investigació són la poesia espanyola contemporània, la literatura fantàstica i l'estudi de les representacions literàries de la ruralitat. És autor de la monografia ¿Un lugar sin lugar?: la poesía de Antonio Méndez Rubio (1988-2005) (Universidad de Extremadura, 2022), i de les edicions crítiques El hombre y el trabajo, de Arturo Serrado Plaja (Guillermo Escolar, 2018), Rafael Azuar Carmen. Poesía reunida (IAC Juan Gil-Albert, 2022), La lentitud de los bueyes. Memoria de la nieve, de Julio Llamazares (Cátedra, 2024), Entre dos fuegos, de Antonio Sánchez Barbudo (Guillermo Escolar, 2024) i Raimundo Salas Mercadal. Poesía reunida (Universidad de Zaragoza, en premsa). Ha sigut coordinador dels monogràfics “Lecturas del desierto: nuevas propuestas poéticas en España” (Kamchatka. Revista de análisis cultural, 2018), “Las coordenadas de la identidad en las producciones culturales hispánicas” (Diablotexto Digital, 2021) i “Experimentación y rupturas en la poesía española del siglo XXI” (Tropelías, 2023). Ha realitzat estades d'investigació en The University of Iowa, Université Cathlolique du Louvain y Université de Bourdeaux-Montaigne. Ha impartit docència en la Universitat de València, en la Universidad Internacional de Valencia, en la Universidad de Alcalá i en els programes internacionals de IES Abroad-Madrid. Ha sigut secretari de redacció de Kamchatka. Revista de análisis cultural i, actualment, pertany a la redacció de Pasavento. Revista de estudios hispánicos. |
||||
MORANT GINER, MARIA |
Biografia | |||
Maria Morant Giner ha sigut Personal Investigador en Formació en el Departament de Filologia Espanyola de la Universitat de València, on ha realitzat la seua tesi doctoral "Els herois han mort: usos i reescriptures dels mites grecollatins en el teatre xilé de postdictadura (1990-2009)". Al llarg del seu període de formació ha impartit diferents assignatures en el Grau d'Estudis Hispànics com a Textos Teatrals Contemporanis (35533), Lectures Contemporànies Hispanoamericanes (35530) o la Novel·la Espanyola del Segle XIX (35528). Ha realitzat estades de recerca en l'Institut d'Estudis Avançats de la Universitat de Santiago de Xile, en l'Institut de Recerques Gino Germani de la Universitat de Buenos Aires i en el Departament de Teatre de la Universitat de Xile. És membre dels grups d'investigació REPERCRI (Representacions Contemporànies de Perpetradors de Crims de Masses) i GRATUV (Grup de Recerca i Acció Teatral de la Universitat de València). |
||||
PACHECO MARTINEZ, IRENE |
Biografia | |||
[ Traducció automàtica ]
Irene Pacheco Martínez és graduada en Llengua i Literatura Espanyoles (2017) i en Llengües Modernes (Alemany) (2018) per la Universitat de Santiago de Compostel·la, on també va cursar un Màster en Estudis de la Literatura i la Cultura. En l'actualitat és contractada *FPI en la Universitat de València, en el marc del projecte *CATCOM, i realitza la seua tesi doctoral, sota la direcció de Teresa Ferrer Valls, sobre la recepció textual del teatre de Calderón de la Barca a Alemanya des de finals del segle XVIII fins a mitjan segle XIX. Les seues línies d'investigació estan enfocades al teatre del Segle d'Or i a la seua recepció, des de diferents perspectives, en l'Alemanya il·lustrada i romàntica. Fruit d'això són els articles publicats en revistes com *Studia *Aurea, Anuari *Lope de Vega, Anuari *calderoniano o *Hipogrifo. Ha participat en congressos internacionals i nacionals i ha realitzat estades d'investigació en la Universitat de *Tubinga i en la Universitat de Viena.
|
||||
PALLARDO AZORIN, BETLEM |
Departament de Filologia Espanyola Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació Avinguda Blasco Ibáñez, 32 46010 - Valencia Pis 3 - Despatx 11 |
Biografia | ||
Betlem Pallardó és graduada per la Universitat de València en Estudis Hispànics: Llengua Espanyola i les seues Literatures, on també va finalitzar el Màster Universitari en Estudis Hispànics Avançats: Aplicacions i Investigació. Actualment, desenvolupa la seua tesi doctoral com a Personal Investigador en Formació en el departament de Filologia Espanyola de la Universitat de València, amb un contracte per a la Formació del Professorat Universitari (FPU) dins del Programa de Doctorat en Estudis Hispànics Avançats i sota la direcció de Jaume Peris Blanes i de Claudia Alonso Recarte. A més, és cap de redacció de la revista acadèmica Kamchatka. Revista de anàlisi cultural. Els seus interessos d’investigació se centren en la representació cultural d’espais de violència cap als animals no humans. En el seu treball més recent, aborda l’exhibició animal i les seues representacions culturals. |
||||
PEDROSA BARRACHINA, SANTIAGO |