INTRAS (Institut de Recerca en Tràfic i Seguretat Vial) és un centre de recerca interdisciplinària de la UV (Universitat de València) dedicat a la recerca científica i aplicada, desenvolupament i innovació, formació i assessorament en matèria de seguretat vial i accidents de trànsit, principalment des de l'òptica dels factors humans i el comportament del conductor en interacció amb el vehicle, les infraestructures i la supervisió policial.

Va ser constituït per decret per decret 105/1995 de la Generalitat Valenciana, de 16 de Maig de 1995, a l'empara de la Llei de Reforma Universitària i actualment està regulat per la Llei Orgànica Espanyola d'Universitats de 2001 i pels Estatuts de la Universitat de València de 2004.

Està compost per professors i investigadors de diferents Departaments de la Universitat de València. A més disposa també del seu propi personal investigador, tècnic i administratiu.