Logo de la Universitat de València Logo del portal

• INTRAS
  1. L'Institut pretén, en primer lloc, el possibilitar que diversos investigadors universitaris coordinen de manera més eficaç els seus esforços, recerques i accions, amb la finalitat de donar resposta des de la Universitat a un dels majors reptes que té la societat actual: els problemes del Tràfic i la Seguretat Vial.
  2. Disposar d'un centre universitari especialitzat en el camp del Factor Humà en el Tràfic i la Seguretat Vial, entès aquest en un sentit ampli, i la necessitat del qual és evident, atès que no existeixen ni a la Comunitat Valenciana, ni en la resta de l'Estat Español, institucions universitàries especialitzades en l'important àmbit d'acció al que està dirigit l'Institut.
  3. Fomentar la recerca i l'especialització teòrica i pràctica en tots els àmbits i dimensions relacionats amb el Tràfic i la Seguretat.
  4. Realitzar docència, formació especialitzada, i perfeccionament de tots els professionals que estan implicats o interessats en el camp, així com el propiciar la difusió de les matèries i àmbits que es troben dins del seu objecte i funcions.
  5. Prestació -a institucions privades i públiques- de tot tipus de serveis, assessorament, emissió de dictàmens, realització d'estudis i projectes en l'ampli camp del Tràfic i la Seguretat Vial.
  6. Fomentar i participar en convenis i acords de cooperació tècnica, científica i docent amb institucions privades i públiques, de caràcter local, nacional o internacional, que estiguen vinculades, directa o indirectament, amb l'àmbit d'acció de l'Institut.
  7. Realització de qualsevol tipus d'activitat, que des de l'Institut servisca per a millorar el Tràfic i la Seguretat Vial a la Comunitat Valenciana i en l'Estat Español.
  8. Continuar i fomentar els contactes amb els grups internacionals que treballen en l'àmbit, amb la finalitat d'aconseguir integrar una política comuna i aconseguir potenciar els intercanvis científics entre tots els nuclis d'investigadors del món que treballen en el camp del Tràfic i de la Seguretat Vial.