Logo de la Universitat de València Logo Càtedra d'Empresa Familiar Logo del portal

Llista de publicacions

Resultats de la cerca14 resultats

  • Imatge representativa de la publicació

    Quadern de Treball 1/2024: "Claus per a la gestió de la marca a l’empesa Familiar"

    Emilio Llopis Sancho (Doctor en Branding, professor de EDEM Escuela de Empresarios i soci de GLR Partners)

    València , 2024. Recurs electrònic

    En un entorn empresarial altament competitiu, la marca esdevé un actiu estratègic crucial per a les empreses familiars. Aquestes empreses, amb la seva rica herència i valors transmesos al llarg de les generacions, troben al branding familiar una eina poderosa per comunicar la seva identitat única i diferenciar-se de grans corporacions. Aquest tipus de branding no només connecta amb els clients que busquen autenticitat i qualitat, sinó que també enforteix el vincle emocional amb la marca, cosa que és vital per atraure i retenir talent, així com per crear una cultura corporativa sòlida. A més, una marca ben gestionada pot augmentar el valor de mercat i assegurar la sostenibilitat econòmica a...

    En un entorn empresarial altament competitiu, la marca esdevé un actiu estratègic crucial per a les empreses familiars. Aquestes empreses, amb la seva rica herència i valors transmesos al llarg de les generacions, troben al branding familiar una eina poderosa per comunicar la seva identitat única i diferenciar-se de grans corporacions. Aquest tipus de branding no només connecta amb els clients que busquen autenticitat i qualitat, sinó que també enforteix el vincle emocional amb la marca, cosa que és vital per atraure i retenir talent, així com per crear una cultura corporativa sòlida. A més, una marca ben gestionada pot augmentar el valor de mercat i assegurar la sostenibilitat econòmica a llarg termini.

    Llegir més Ocultar
  • Imatge representativa de la publicació

    Quadern de Treball 9/2022: Governança sostenible de l'empresa familiar.

    Begoña Pastor (Ángela Impact Economy)

    Valencia , 2022. Recurs electrònic

    A través d'aquest quadern de treball analitzarem les principals claus de la governança sostenible que permetran a l'empresa familiar navegar per prendre decisions, tenint en compte les noves variables de sostenibilitat, sense perdre competitivitat, rendibilitat i enfortint els seus valors. Analitzarem el context econòmic i el protagonisme de la sostenibilitat els propers anys, la vinculació entre la sostenibilitat i el llegat de l'empresa familiar, i com introduir la perspectiva sostenible en l'estratègia i la presa de decisions.

  • Imatge representativa de la publicació

    Quadern de Treball 8/2022: La perspectiva de l'accioniste en l'empresa familiar: proposta de bones pràctiques

    Raúl Aznar (Aznar Patrimonio) Alejandro Escribá-Esteve (CEFUV)

    (2022). Recurs electrònic

    Quaderns de Treball CEFUV.

    El principal objectiu d'aquest quadern és oferir pautes que servisquen per posar en valor la perspectiva de l'accionista i establir mecanismes de control efectius a l'empresa familiar sense menyscabar la feina dels gestors i intensificar la comunicació entre la propietat i l'empresa familiar.

  • Imatge representativa de la publicació

    Cuaderno de Trabajo 7/2022: L'empleabilitat dels estudiants a l'empresa familiar. Avaluació de les seues competències laborals i orientacions de millora.

    Pilar González Navarro. Universitat de València Lucía I. Llinares Insa. Universitat de València Rania Hakmi. Universitat de València Alejandro Escribá Esteve, Univesitat de València

    Valencia , 2022. Recurs electrònic

    Quaderns de Treball CEFUV.

    L'empresa familiar és l'estructura econòmica més nombrosa a Espanya i la més important en termes de generació d'ocupació. La seua cultura i valors la fan peculiar, igual que les relacions laborals que s'hi estableixen. En aquest quadern s'analitza l'ocupabilitat dels estudiants universitaris en aquest context. Els resultats obtinguts mostren que els estudiants tenen algunes de les competències d'ocupabilitat per a la consecució i el manteniment de l'ocupació que els ajudarien a ser part del capital social de l'empresa familiar. Aquestes competències també els ajudarien a sumar i aportar valor a l'empresa familiar integrant part dels recursos anomenats familiness que s'han associat a l'èxit...

    L'empresa familiar és l'estructura econòmica més nombrosa a Espanya i la més important en termes de generació d'ocupació. La seua cultura i valors la fan peculiar, igual que les relacions laborals que s'hi estableixen. En aquest quadern s'analitza l'ocupabilitat dels estudiants universitaris en aquest context. Els resultats obtinguts mostren que els estudiants tenen algunes de les competències d'ocupabilitat per a la consecució i el manteniment de l'ocupació que els ajudarien a ser part del capital social de l'empresa familiar. Aquestes competències també els ajudarien a sumar i aportar valor a l'empresa familiar integrant part dels recursos anomenats familiness que s'han associat a l'èxit empresarial. Tot i això, els resultats també ens mostren que encara queda molt camí per recórrer, i s'analitzen les àrees de millora en què haurien de treballar per tenir més probabilitats d'èxit en la seua integració a la plantilla d'alguna empresa familiar.

    Llegir més Ocultar
  • Imatge representativa de la publicació

    CUADERNO DE TRABAJO – 6 / 2021 LOS ÓRGANOS E INSTRUMENTOS DE GOBIERNO DE LA FAMILIA

    - Tomás Guillén. Grupo IFEDES - Alejandro Escribá-Esteve. Cátedra de Empresa Familiar de la UV

    (2021). Recurs electrònic

  • Imatge representativa de la publicació

    Cuaderno de Trabajo 5/2021: El Consejo de Familia, herramienta clave para la perdurabilidad de la Empresa Familiar

    María Beltrán (Profesora del Curso de Empresa Familiar de CEFUV)

    (2021). Recurs electrònic

  • Imatge representativa de la publicació

    Cuaderno de Trabajo 4/2020. "Claves para la internacionalización de la empresa familiar"

    David Carnicer Sospedra (Consortia Consultores)

    (2020). Recurs electrònic

  • Imatge representativa de la publicació

    Cuaderno de trabajo 3/2019. La continuidad de la Empresa Familiar: Cómo vincular a las próximas generaciones

    Alejandro Escribá-Esteve. UV, Director de la Cátedra de Empresa Familiar

    (2019). Recurs electrònic

  • Imatge representativa de la publicació

    Cuaderno de Trabajo 2/2018. "Llegó mi momento." Herramientas y tácticas para un relevo efectivo del liderazgo en la empresa familiar.

    Alejandro Escribá-Esteve (UV), Fidel García-Guzmán García (Guzmán Global) y Agustín Gregori Bernabeu (Grefusa).

    (2018). Recurs electrònic

  • Imatge representativa de la publicació

    Quadern de Treball 1/2018. La profesionalització de l'empresa familiar: conceptualització i elements clau

    José María Badía. Societaria i Univeritat de València Alejandro Escribá-Esteve. Uniersitat de València.

    (2018). Article

    Quadern de Treball 1/2018. La profesionalització de l'empresa familiar: conceptualització i elements clau.