Logo de la Universitat de València Logo Càtedra d'Empresa Familiar Logo del portal

Llista de publicacions

Resultats de la cerca16 resultats

  • Imatge representativa de la publicació

    Quadern de Treball 2/2025: “La gestió de riscos per al bon govern de l'empresa familiar”.

    Eugenia Cusí (Consellera Independent/Governança Corporativa) Sara Giménez (Consellera Independent/Coach Executiu) Good Corporate Governance

    (2025). Recurs electrònic

    S'aborda com una gestió estratègica dels riscos pot enfortir la sostenibilitat, resiliència i continuïtat de les empreses familiars. El quadern ofereix eines pràctiques per a identificar, classificar i prioritzar riscos empresarials. Es detallen cinc grans categories de risc (govern, estratègics, financers, operatius i associats a les persones) , els passos per a construir un mapa de riscos efectiu, i s'analitzen tant la seua gestió interna com la seua possible externalització. A més, s'aprofundeix en els riscos específics que afronten les empreses familiars, com la falta de planificació successòria, o els conflictes familiars. Tot això des d'una mirada ètica que reforça la presa de...

    S'aborda com una gestió estratègica dels riscos pot enfortir la sostenibilitat, resiliència i continuïtat de les empreses familiars. El quadern ofereix eines pràctiques per a identificar, classificar i prioritzar riscos empresarials. Es detallen cinc grans categories de risc (govern, estratègics, financers, operatius i associats a les persones) , els passos per a construir un mapa de riscos efectiu, i s'analitzen tant la seua gestió interna com la seua possible externalització. A més, s'aprofundeix en els riscos específics que afronten les empreses familiars, com la falta de planificació successòria, o els conflictes familiars. Tot això des d'una mirada ètica que reforça la presa de decisions responsables i el compromís amb el llegat familiar.

    Llegir més Ocultar
  • Imatge representativa de la publicació

    Quadern de Treball 1/2025: “El context de l'empresa familiar al voltant de la irresponsabilitat social corporativa”

    Marta Riera Esteve (Departament de Direcció d'Empreses: “Juan José Renau Piqueras”; Grup d'Investigació STEER – CEFUV. Universitat de València).

    (2025). Recurs electrònic

    L'estudi analitza el fenomen de la Irresponsabilitat Social Corporativa (IRSC) en les empreses familiars, explorant-ne les causes, manifestacions i conseqüències. A diferència de la Responsabilitat Social Corporativa (RSC), la IRSC implica pràctiques que perjudiquen l'empresa, els seus empleats, clients i la societat en general.

  • Imatge representativa de la publicació

    Quadern de Treball 1/2024: "Claus per a la gestió de la marca a l’empesa Familiar"

    Emilio Llopis Sancho (Doctor en Branding, professor de EDEM Escuela de Empresarios i soci de GLR Partners)

    València , 2024. Recurs electrònic

    En un entorn empresarial altament competitiu, la marca esdevé un actiu estratègic crucial per a les empreses familiars. Aquestes empreses, amb la seva rica herència i valors transmesos al llarg de les generacions, troben al branding familiar una eina poderosa per comunicar la seva identitat única i diferenciar-se de grans corporacions. Aquest tipus de branding no només connecta amb els clients que busquen autenticitat i qualitat, sinó que també enforteix el vincle emocional amb la marca, cosa que és vital per atraure i retenir talent, així com per crear una cultura corporativa sòlida. A més, una marca ben gestionada pot augmentar el valor de mercat i assegurar la sostenibilitat econòmica a...

    En un entorn empresarial altament competitiu, la marca esdevé un actiu estratègic crucial per a les empreses familiars. Aquestes empreses, amb la seva rica herència i valors transmesos al llarg de les generacions, troben al branding familiar una eina poderosa per comunicar la seva identitat única i diferenciar-se de grans corporacions. Aquest tipus de branding no només connecta amb els clients que busquen autenticitat i qualitat, sinó que també enforteix el vincle emocional amb la marca, cosa que és vital per atraure i retenir talent, així com per crear una cultura corporativa sòlida. A més, una marca ben gestionada pot augmentar el valor de mercat i assegurar la sostenibilitat econòmica a llarg termini.

    Llegir més Ocultar
  • Imatge representativa de la publicació

    Quadern de Treball 9/2022: Governança sostenible de l'empresa familiar.

    Begoña Pastor (Ángela Impact Economy)

    Valencia , 2022. Recurs electrònic

    A través d'aquest quadern de treball analitzarem les principals claus de la governança sostenible que permetran a l'empresa familiar navegar per prendre decisions, tenint en compte les noves variables de sostenibilitat, sense perdre competitivitat, rendibilitat i enfortint els seus valors. Analitzarem el context econòmic i el protagonisme de la sostenibilitat els propers anys, la vinculació entre la sostenibilitat i el llegat de l'empresa familiar, i com introduir la perspectiva sostenible en l'estratègia i la presa de decisions.

  • Imatge representativa de la publicació

    Quadern de Treball 8/2022: La perspectiva de l'accioniste en l'empresa familiar: proposta de bones pràctiques

    Raúl Aznar (Aznar Patrimonio) Alejandro Escribá-Esteve (CEFUV)

    (2022). Recurs electrònic

    Quaderns de Treball CEFUV.

    El principal objectiu d'aquest quadern és oferir pautes que servisquen per posar en valor la perspectiva de l'accionista i establir mecanismes de control efectius a l'empresa familiar sense menyscabar la feina dels gestors i intensificar la comunicació entre la propietat i l'empresa familiar.

  • Imatge representativa de la publicació

    Cuaderno de Trabajo 7/2022: L'empleabilitat dels estudiants a l'empresa familiar. Avaluació de les seues competències laborals i orientacions de millora.

    Pilar González Navarro. Universitat de València Lucía I. Llinares Insa. Universitat de València Rania Hakmi. Universitat de València Alejandro Escribá Esteve, Univesitat de València

    Valencia , 2022. Recurs electrònic

    Quaderns de Treball CEFUV.

    L'empresa familiar és l'estructura econòmica més nombrosa a Espanya i la més important en termes de generació d'ocupació. La seua cultura i valors la fan peculiar, igual que les relacions laborals que s'hi estableixen. En aquest quadern s'analitza l'ocupabilitat dels estudiants universitaris en aquest context. Els resultats obtinguts mostren que els estudiants tenen algunes de les competències d'ocupabilitat per a la consecució i el manteniment de l'ocupació que els ajudarien a ser part del capital social de l'empresa familiar. Aquestes competències també els ajudarien a sumar i aportar valor a l'empresa familiar integrant part dels recursos anomenats familiness que s'han associat a l'èxit...

    L'empresa familiar és l'estructura econòmica més nombrosa a Espanya i la més important en termes de generació d'ocupació. La seua cultura i valors la fan peculiar, igual que les relacions laborals que s'hi estableixen. En aquest quadern s'analitza l'ocupabilitat dels estudiants universitaris en aquest context. Els resultats obtinguts mostren que els estudiants tenen algunes de les competències d'ocupabilitat per a la consecució i el manteniment de l'ocupació que els ajudarien a ser part del capital social de l'empresa familiar. Aquestes competències també els ajudarien a sumar i aportar valor a l'empresa familiar integrant part dels recursos anomenats familiness que s'han associat a l'èxit empresarial. Tot i això, els resultats també ens mostren que encara queda molt camí per recórrer, i s'analitzen les àrees de millora en què haurien de treballar per tenir més probabilitats d'èxit en la seua integració a la plantilla d'alguna empresa familiar.

    Llegir més Ocultar
  • Imatge representativa de la publicació

    CUADERNO DE TRABAJO – 6 / 2021 LOS ÓRGANOS E INSTRUMENTOS DE GOBIERNO DE LA FAMILIA

    - Tomás Guillén. Grupo IFEDES - Alejandro Escribá-Esteve. Cátedra de Empresa Familiar de la UV

    (2021). Recurs electrònic

  • Imatge representativa de la publicació

    Cuaderno de Trabajo 5/2021: El Consejo de Familia, herramienta clave para la perdurabilidad de la Empresa Familiar

    María Beltrán (Profesora del Curso de Empresa Familiar de CEFUV)

    (2021). Recurs electrònic

  • Imatge representativa de la publicació

    Cuaderno de Trabajo 4/2020. "Claves para la internacionalización de la empresa familiar"

    David Carnicer Sospedra (Consortia Consultores)

    (2020). Recurs electrònic

  • Imatge representativa de la publicació

    Cuaderno de trabajo 3/2019. La continuidad de la Empresa Familiar: Cómo vincular a las próximas generaciones

    Alejandro Escribá-Esteve. UV, Director de la Cátedra de Empresa Familiar

    (2019). Recurs electrònic