Chair for Digital Gender GapUniversty of València Logo del portal

L’estudi de la Càtedra de Bretxa Digital de Gènere de la Universitat de València de 2023 (“Transformació Digital i Equitat de Gènere en la Formació del Professorat de Magisteri”) centra la seua anàlisi, des de tres angles diferents, en la formació de les i els futurs docents respecte a la bretxa digital de gènere. En primer lloc, es dóna a conèixer l’autopercepció del professorat en formació de les facultats d’Educació de les universitats públiques de les tres províncies de la Comunitat Valenciana (Alacant, Castelló i València). En segon lloc, s’analitzen els resultats obtinguts després de la distribució d’un qüestionari entre l’alumnat de les facultats d’Educació de la Comunitat Valenciana. Este qüestionari va tindre una resposta per part de 399 estudiants amb una participació d’alumnat des de primer curs (25% dels enquestats) fins a quart curs (35% dels enquestats) del Grau en Mestre/a en Educació Primària en les universitats de la Comunitat Valenciana. En tercer lloc, es valoren accions concretes, que es poden generar per a reduir i minimitzar la bretxa digital de gènere latent en la formació del professorat de les facultats d’Educació participants en la investigació.

Aquest document forma part dels estudis informatius sobre la Bretxa Digital de Gènere a la Comunitat Valenciana en 2023 i va ser presentat el 17 de maig de 2024 per la Càtedra de Bretxa Digital de Gènere de la Universitat de València, durant les V Jornades per a la Igualtat de Gènere Digital. El document es pot descarregar al repositori institucional en obert Roderic UV.

Accés a l’informe: Transformació Digital i Equitat de Gènere en la Formació del Professorat de Magisteri