
- Professors: Brenno Ambrosini i Pau Gil Cortés
- Durada: 30 hores
- Dates: del 5 de febrer al 10 de juny
- Horari: Nombre de sessions i duració: 8 sessions de 6 hores cadascuna més una
final de 2 hores repartides al llarg de quatre mesos del febrer a juny.
- Lloc: Societat Coral “El Micalet” C/Guillem de Castro, 73, 46003 València
- Nombre d’alumnes:
Actius: mínim 8/ màxim 10
Oients: màxim 20
Requisits: Els alumnes actius seran seleccionats, per la qual cosa les persones interessades hauran de presentar a l’oficina del Patronat d’Activitats Musicals el seu currículum i el rebut del pagament de matrícula d’alumne oient com a aspirant a actiu. La prova es realitzarà en la primera sessió del curs (dia 5 de febrer de 2003). Els alumnes actius hauran d’estar com a mínim estudiant el Grau Superior de Piano. Els alumnes oients han de tenir, com a mínim coneixements de música de grau elemental.
Cada alumne deurà d’assistir a 30 hores al llarg del curs.
Programa del curs:
El curs tindrà una durada de 50 hores que seran impartides durant els mesos de setembre a desembre. Cada mes hi haurà dos trobades (cada quinze dies) de dos dies de duració a raó de 6 hores per dia. Per acabar hi haurà una sessió final de 2 hores.
Els alumnes actius es dividiran en dos grups de 4 o 5 persones cada grup. Cada grup rebrà classe un dia diferent. Els alumnes oients hauran d’estar presents durant 3 hores cada trobada durant l’horari que els convinga més.
Cada alumne rebrà una classe de 90 minuts cada vegada impartida pel professor Brenno Ambrosini. Tots els alumnes del grup deuran estar presents, al menys, dues hores més (fins al mínim de 30 hores) escoltant la resta de les classes, ja que la classe estarà dirigida a tots en conjunt amb independència de la persona a qui corresponga tocar en cada moment.
Tots els alumnes rebran durant el curs quatre hores d’introducció teòrica i pràctica a la “Tècnica de la transmissió del pes” impartides per Pau Gil.
Cada alumne haurà d’estudiar, durant el curs, les obres detallades a continuació:
A) Un obra per triar entre:
- Bach: Fantasia Cromàtica i Fuga BWV 903
- Bach: Variacions “Goldberg” BWV 988
- Qualsevol transcripció de F. Liszt, F. Busoni, etc. Sobre obres de Bach.
B) Estudi i interpretació d’una OBRA CLÀSICA de gran importància pianística. Aquest grup inclou també a F. Schubert i C.M. von Weber.
C) Estudi i interpretació d’un OBRA CONTEMPORÀNIA d’un compositor encara viu.
D) Un OBRA DE VIRTUOSISME.
E) Un OBRA PER A PIANO I ORQUESTRA DE CAMBRA.
F) Una sèrie de 6 estudis importants.
G) Un obra romàntica important.
Excepcionalment, com, per exemple, en el cas dels alumnes que encara estudien al Conservatori, el treball de classe es farà, amb l’acord previ del professor, sobre el programa que presente el mateix alumne.
Les obres treballades seran presentades durant el mes de Juny en diversos recitals-exàmens oberts al públic.
Hi ha previst que es puga col·laborar, d’alguna forma, amb l’orquestra de la Universitat semblantment a la manera com s’ha fet al primer quadrimestre.
Aquest curs es combinarà amb unes classes magistrals d’un pianista de rellevància internacional.
El alumnes matriculats al primer quadrimestre tindran preferència a l’hora de matricular-se per al segon.
En cas de que el nombre d’alumnes matriculats excedisca de 10 es farà una prova de selecció per triar a els que estiguen més ben preparats.
Les classes sobre tècnica s’impartiran durant 4 sessions seguint el desenvolupament del que s’haja treballat al primer quadrimestre.
A més, cada alumne i alumna del curs farà, opcionalment, un TREBALL D’INVESTIGACIÓ MUSICAL sobre qüestions mecàniques, històriques, interpretatives o estètiques (en cap cas sobre crítiques). El tema de treball serà escollit entre l’alumne i el professor al principi del curs. Tots els treballs seran presentats en la sessió final de 2 hores amb tots els alumnes del curs presents.
Preus de matriculació:
Actius:
Estudiants de la UVEG i membres de l’Associació
d’amics i antics alumnes de la UVEG: _____________________400€
Públic en general: _____________________________________480 €
Oients:
Estudiants de la UVEG i membres de l’Associació
d’amics i antics alumnes de la UVEG: _____________________100€
Públic en general: _____________________________________120€
Pianista venecià, va estudiar piano, orgue, violí i composició amb M. I. Biagi, R. Cappello i U. Amendola.
Seguint la tradició de les grans escoles pianístiques de Liszt, Sgambati i Busoni, després d’obtenir el diploma de piano amb la màxima puntuació i cum laude, el 1986 viatja a Munic, on es perfecciona amb G. Oppitz (alumne de W. Kempff). El 1989 es trasllada a París per rebre classes de M. de Silva-Telles (alumna de C. Arrau), i des del 1990 estudia amb J. Soriano (alumne de M. Tagliaferro i V. Perlemuter) al Reial Conservatori Superior de Música de Madrid, on rep el premi d’honor de final de carrera. Al mateix temps prossegueix els estudis de doctorat en Filosofia a la Universitat Jaume I, de Castelló de la Plana.
Guanyador del primer premi en diversos concursos nacionals d’Itàlia, és primer premi, premi Debussy i premi Beethoven en el Concurs Internacional de Piano Cidade do Porto; segon premi en el Concurs Internacional de Piano José Iturbi de València; segon premi i premi Arpa d’Or en el Concurs Internacional Jeunesses Musicales, de Belgrad; guanyador al College Park (Washington D.C., EUA) del Piano Festival Alumni Prize; i guanyador en el Concurs Internacional de Piano William Kapell. El 1990 és llorejat en el Xè Concurs Internacional de Piano de Santander Paloma O’Shea; el 1992 obté el primer premi i el premi Rosa Sabater, a la millor interpretació de música espanyola, i el premi Jaén en el XXXIV Concurso Internacional de Piano Premio Jaén.
Des del seu debut amb orquestra a la Liederhalle (Beethovensaal), de Stuttgart, ha fet concerts com a solista amb orquestres d’Europa, dels Estats Units i del Japó, entre les quals cal destacar la Reial Orquestra del Concertgebouw d’Amsterdam, la Royal Philharmonic Orchestra, l’Orquestra Filharmònica de Belgrad, Scottish Chamber Orchestra, New Philharmonia of Japan i Orquestra Estatal de l’Ermitage de Sant Petersburg, tocant amb directors com M. Bamert, H. Vonk i A. Ros-Marbà.
Forma duo, des del 1990, amb el violinista rus M. Lubotsky i amb el pianista holandès David Kuyken, i col·labora amb els quartets Prazak i Brodsky, així com amb altres prestigiosos concertistes com el flautista J. P. Rampal.
El 1993 enregistra per a la televisió estatal japonesa (NHK) quatre programes sobre la interpretació beethoveniana amb el seu mestre G. Oppitz (RCA). Ha enregistrat cedés per a Symphonia, ETG i Dynamic, i ha fet enregistraments per a les cadenes europees de radiotelevisió més importants, a més de diversos programes per a RNE.
Autors com ara l’armeni H. Vartan, el rus V. Suslin, l’alemany R. Flender, els espanyols F. Llàcer-Pla, T. Catalán, C. Cruz de Castro i A. Soriano, i els italians C. Maresca, A. Meoli i G. F. Prato, li han dedicat les seues obres. Ambrosini ha estrenat a Espanya composicions d’autors contemporanis, entre els quals cal destacar Schnittke, A. Pärt, N. Roslawietz, S. Gubaidulina, S. Slonimsky, A. Bax, B. Britten, i F. Delius.
Professor en diversos cursos de perfeccionament a Espanya i a Polònia, és membre de la Liszt Society de Londres i catedràtic de piano al Conservatori Superior de Castelló.
Va iniciar la seua formació musical a l’edat de set anys, als Petits Cantors de València, sota la direcció de Jesús Ribera Faig, fent nombrosos concerts i viatges, entre els quals destaca la participació en el Congrés Internacional de Puericantors celebrat a Roma l’any 1988.
Posteriorment comença els estudis acadèmics a l’Acadèmia de Música Maribel Martín, on completa el grau elemental de Música, amb la menció d’honor en l’especialitat de Piano. Estudia piano amb Consuelo Bañuls i Carmen Gloria Moltó, solfeig amb Joan Pons i harmonia amb Emilio Calandín.
El 1993 ingressa al Conservatori Professional de Música de València. Estudia el grau mitjà de Piano amb Francisco Baró i acaba els estudis d’Harmonia amb els professors Rafael Talens i Juan José Poveda.
Ha cursat estudis de grau superior al Conservatori Superior de Música de Castelló, amb Marisa Blanes i Salvador Seguí. El curso 1999-2000 ingressa a la càtedra extraordinària de Piano de Brenno Ambrosini, i acaba el grau superior amb la qualificació d’excel·lent.
Actualment eixampla els seus estudis de piano al Conservatori Benedetto Marcello, de Venècia, amb Giorgio Lovato.
Ha realitzat cursos de tècnica i interpretació de piano amb professors de relleu nacional com ara Teresa Naranjo, Mario Monreal, Miguel Ángel Herranz, Ana Guijarro i Fernando Puchol. A més ha rebut classes de David Kuijken al Conservatori d’Utrecht (Holanda) i de Jaquelin Latarjet (París). Ha participat com a alumne actiu en els cursos de la Fundació Musical Santa Cecília de Portogruaro (Itàlia).
Ha realitzat un curs d’anàlisi musical organitzat pel departament d’harmonia del Conservatori Professional de Música de València, amb Ramón Sobrino.
Ha ofert diversos concerts, tant com a solista com en grups de cambra. Destaca la seua participació en els cicles “Transcripcions de Bach” i “Imatges del Romanticisme”, que alumnes de la càtedra de Brenno Ambrosini van oferir a diverses ciutats espanyoles els anys 2001 i 2002, respectivament. L’any 2001 va fer la primera incursió en el camp de la música electroacústica, amb la interpretació de Wires, del compositor anglès Rob Wright, en el concert de cloenda del Concurs Internacional de Composició Electroacústica ART’S XXI.
Actualment és subdirector i professor de piano de l’Institut Musical Giner de la Societat Coral El Micalet, de València, i professor de piano a l’Escola de Música d’Alboraia. Ha col·laborat en cursos del seu professor Brenno Ambrosini, duent a terme activitats destinades a ensenyar a xiquets els principis generals de la tècnica pianística.