El grup de recerca TERRES (TRANSICIONS EDUCATIVES, RESISTÈNCIES, RELACIONS DE GÉNERE EXCLUSIONS I SALUT) busca fer i transferir coneixement, interdisciplinàriament, des d'un posicionat epistemològic crític i inclusiu, que adrece la mirada cap a diferents escletxes que en les societats del coneixement es revelen com a rellevants per tal de comprendre i transformar el món social. Les línees de recerca en les que busquem aprofundir en comú són:
- Estudi de la pràctica pedagògica. Anàlisi dels processos de distribució i construcció de coneixement legítim al dispositiu pedagògic. Modalitats pedagògiques de transmissió. Sociologia de la pedagogia.
- Identitat pedagògica en contextos específics: descripció i anàlisi de la producció social d'identitat en els processos de transició educativa i professional.
- Cossos, gèneres i sexualitats: representacions i pràctiques socials. Construcció social de la salut i la malaltia.
- Coeducació audiovisual, gènere, semiòtica i estudis culturals. Anàlisi crítica de la cultura audiovisual i la seua dimensió co-educativa. Significació i codificació de gènere als discursos audiovisuals. Interpel·lació mediàtica: processos d'identificació i subjectivació.
- Estudi dels processos de precarització en contextos socials dominats discursivament per l'economia del coneixement.
- Anàlisi de les polítiques socials.
En relació amb la capacitat formadora i investigadora del grup les membres hi participem en les formacions de tercer cicle de:
- Màster de Gènere i Polítiques d'Igualtat.
- Màster d'Acció Social i Educativa.
- Màster en Psicopedagogia.
- Màster de Professorat d'educació Secundària.
A més a més participem en el Programa de Doctorat en Educació de la UV i en el Programa de Doctorat del Institut d'Estudi de les Dones.
- Desenvolupar coneixement sobre relacions de gènere des d'un posicionament crític.
- Aprofundir en les dinàmiques de precarització de les societats del coneixement.
- Transferir coneixement a la societat i participar dels processos socials de creació de coneixement.
- Processos de distribució i construcció de coneixement legítim
Estudi de la pràctica pedagògica a partir de la Teoria de Basil Bernstein. Anàlisi dels processos de distribució i construcció de coneixement legítim al dispositiu pedagògic. Modalitats pedagògiques de transmissió. Sociologia de la pedagogia. Pedagogia crítica i post crítica.
- Identitat pedagògica en transició
Anàlisi de la producció de la identitat pedagògica en contextos específics de transició educativa i professional des d'una perspectiva de Justícia Social. Construcció de posicionament social de la joventut en els processos institucionals de transició. Anàlisi de Polítiques Educatives des d'una perspectiva crítica: modernització conservadora.
- Pobresa, guetització, minoríes ètniques
Relacions pedagògiques en contextos d'exclusió social i educativa (pobresa, guetització, minories ètniques). Anàlisi de les polítiques de lluita contra el fracàs i abandonament escolar prematur. Justícia curricular i equitat educativa. Infància i RECE.
- Cossos, gèneres i sexualitats: representacions i pràctiques socials
Estudi dels efectes del biopoder aplicat a l'anàlisi dels cossos, gèneres i sexualitats. Construcció social de la salut i la malaltia.
- Infància i gènere
Anàlisi del paper de les pràctiques, mètodes i tècniques a l'àmbit de la intervenció social, en la producció d'identitats i sexualitats.
- Coeducació audiovisual, gènere, semiòtica i estudis culturals
Coeducació audiovisual, gènere, semiòtica i estudis culturals. Anàlisi crítica de la cultura audiovisual i la seua dimensió coeducativa. Significació i codificació de gènere als discursos audiovisuals. Interpelació mediàtica: processos d'identificació i subjectivació.
- Noves precarietats en les societats del coneixement
Estudi dels processos de precarització en contextos socials dominats discursivament per l'economia del coneixement i que impliquen especialment a persones amb titulació superior. Fenòmens:l'activació emprenedora, noves formes de precarietat vital i el paper de les institucions d'ensenyament superior.
- NAVAS SAURIN, ALMUDENA ADELAIDA
- PDI-Titular d'Universitat
- ABIETAR LOPEZ, MIRIAM
- Alumn.-Servei de Formacio Permanent
- BERNAD I GARCIA, JOAN CARLES
- PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
- GIMENEZ URRACO, ELENA
- PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
- Responsables de Gestio Academica
- Coordinador/a Titulacio de Grau
- GRAU MUÑOZ, ARANZAZU
- Alumn.-Servei de Formacio Permanent
- MERI CRESPO, ESPERANZA
- Alumn.-Servei de Formacio Permanent
Col·laboradors/ es
- Óscar Luis Graizer - Universidad nacional de General Sarmiento (Argentina).
- ExpandirGRAU MUÑOZ, ARANZAZUAlumn.-Servei de Formacio Permanent
Campus de Blasco Ibáñez
Av. Blasco Ibáñez, 30
46010 València (València)
- NAVAS SAURIN, ALMUDENA ADELAIDA
- PDI-Titular d'Universitat