Analitzar la innovació com a element estratègic clau per a la competitivitat i la millora del benestar social, integrant models multidisciplinaris i incorporant sostenibilitat, tecnologia i globalitat de manera transversal, des d'un enfocament d'oferta i demanda.
Estudi del contingut en línia (eWOM, vídeos i imatges) que generen els usuaris sobre marques i institucions per a avançar en la comprensió del comportament del consumidor i així desenvolupar innovacions en el disseny d'estratègies de màrqueting a través de l'ús de tècniques de text-mining.
Percepció de pertinença i filiació, influència de l'estil cognitiu del directiu, aspectes influents en la presa de decisions grupals en el clúster, mètode de presa de decisions grupals. Mimetisme i percepcions directives.
Analitzar el procés de branding. Brand awareness (notorietat), brand image (imatge), brand loyalty (lleialtat), brand equity (valor de marca), brand trust (confiança), brand attachment (compromís), consumer-brand engagement (implicació), brand sustainability (sostenibilitat), brand anthropomorphism.
S'analitza com les empreses agroalimentàries s'enfronten a l'entorn tan competitiu, als profunds canvis haguts en el comportament del consumidor, a la concentració en les grans empreses de distribució, i els factors d'èxit o fracàs en la seua expansió internacional. Polítiques de suport.
Acompliment organitzatiu i creació de valor. Factors determinants de la competitivitat. Competitivitat i actius intangibles. Capital humà, educació i satisfacció laboral. Anàlisi comparada de la competitivitat internacional de les empreses espanyola i valenciana - Dinàmica competitivitat.
Estudi dels efectes de diferents configuracions i característiques de la personalitat i els processos dels directius en la presa de decisions estratègiques de les organitzacions.
Antecedents, moderadors i conseqüències de l'orientació al màrqueting i al mercat sobre la competitivitat de les empreses del clúster.
La competitivitat d'empreses i destinacions turístiques. Competència i factors clau d'èxit en els mercats turístics. Els negocis de turisme de litoral. Models, pràctiques i sistemes d'estandardització de la qualitat en turisme.
Investigació de les motivacions de queixa, canvi de proveïdor, comunitats anti-marca, boicots i comunicacions boca-oída negatives en xarxes socials.
Estudi de les diferents dimensions del consum cultural, la seua influència en l'experiència de consum (sensorial, afectiva, conductual, social i intel·lectual) i la seua implicació sobre la satisfacció, el benestar i la lleialtat dels consumidors.
Estudiar l'impacte de la comunicació en el comportament del consumidor. Analitzar el paper proactiu del consumidor en el desenvolupament de les estratègies de comunicació. Enfocament especial en el sector turístic (el comportament del turista) i en el sector educatiu (el comportament de l'alumne).
Estudi de l'eficàcia d'eines de publicitat, promoció de vendes, patrocini i mitjà social. Anàlisi del customer journey en l'entorn multicanal i multidispositiu.
Analitzar diferents processos de comunicació tant a nivell empresarial, adoptant una perspectiva integradora (comunicació integrada de màrqueting) i centrada en el consumidor, com a nivell interpersonal, enfocant-se en expressions que van més enllà dels elements verbals (comunicació no verbal).
Anàlisi de la comunicació generada per l'usuari en l'àmbit digital: en línia reviews, mitjà social, blogs, amb especial èmfasi en turisme.
Anàlisi dels models espaciotemporals. Implementar sistemes d'informació geogràfica per a l'estudi de les relacions inter-organitzacionals: configuració, contingut, continent i efecte. Externalitats positives i negatives. Factors moderadors i mediadors. Transferència de coneixements en clústers. Relacions franquiciades.
Clústers de segon grau i transversals. Dinamització econòmica de territoris i dels seus mercats exteriors.
Anàlisi de l'efectivitat d'eines dissenyades per lingüistes computacionalistes i enginyers informàtics en l'examen de gèneres digitals, com ara la comunicació mediada per computadora. Inclou la valoració o subjectivitat transmesa per usuaris en usos comercials i no comercials.
Estudi de les emocions i la seua interacció amb estímuls cognitius i processament de la informació de destins, agents i usuaris. Amb especial èmfasi en la responsabilitat social corporativa.
Estudi dels factors que determinen l'adopció de determinades orientacions estratègiques a les organitzacions, com ara l'ambidextria, les pràctiques d'exploració i explotació, la proactivitat, l'orientació internacional, l'orientació al risc, etc.
Estudi sobre l’administració i direcció d’empreses cooperatives i de l’Economia Social. S’inclou el seu diagnòstic estratègic, el disseny del sistema d’objectiu amb la missió, la visió i el valors, la formulació d’estratègies corporatives i competitives i l’implementació d’aquestes estratègies.
Estudi de la influència del gènere, l'orientació sexual i la pertinença a col·lectius minoritaris en el context dels projectes creatius i en la participació.
Investigar com es comporta el consumidor en l'entorn virtual de compra i comunicació. En quina mesura utilitza Internet com a canal de compra o només d'informació i com utilitza les xarxes socials en el procés de compra. Com es produeix la satisfacció i lleialtat del consumidor en l'entorn virtual.
Estudi sobre l’emprenedoria i la creació d’empreses en general i per al cas de les empreses socials en particular. Anàlisi del concepte d’empresari i emprenedor, les seues característiques i aplicación de les diferentes teories sobre l’entrepreneurship. Estudi de l’emprenedoria sostenible
L'emprenedor internacional. Eficàcia estratègica en noves empreses. Alternatives organitzatives en ambients concursals. Reorganització i reestructuració empresarial. Declivi, crisi i reflotament. Polítiques de Segona Oportunitat.
Estudi de les relacions entre les característiques i processos dels equips d'alta direcció i l'adopció de diferents opcions estratègiques a les organitzacions.
El paper de la direcció en el procés estratègic i en l'avantatge competitiu. Percepció directiva, presa de decisions i aprenentatge organitzatiu. Estructures de govern corporatiu. El cas de l'empresa familiar. L'empresa familiar espanyola i valenciana.
En aquesta línia analitzem de quina forma les polítiques i pràctiques de RH poden contribuir a generar un comportament emprenedor en les organitzacions, tant a nivell intraorganitzatiu (intrapreneurship) com a directiu (entrepreneurship)
En aquesta línia estudiem la manera en què l'estratègia i les pràctiques de RH poden facilitar el desenvolupament d'un comportament innovador en els empleats i el paper que variables intermèdies com la creativitat o la compartició de coneixement, entre altres, poden exercir en aquesta relació
Conéixer les millors pràctiques per a dur a terme la distribució internacional a través de múltiples canals, que inclourien el canal botigues físiques i el canal en línia o a través d'Internet. Es tracta com integrar tots dos canals de manera que es complementen i s'obtinguen sinergies.
Observar l'evolució dels canals de comercialització, i estudiar en ells àmbits com la qualitat del servei, la imatge, el valor del servei, la logística i la gestió del punt de venda, tant referit a la gran distribució com al comerç tradicional.
Estudi de les connexions entre l'estructura, les normes i els processos dels sistemes de govern corporatiu a les organitzacions i l'adopció de diferents estratègies i polítiques socialment responsables.
Estudi de la cultura i les implicacions que té en la direcció d'empreses internacionals. Les dimensions que caracteritzen la diferències culturals entre països i els indicadors que les mesuren. Anàlisi de les peculiaritats específiques del procés de gestió dels recursos humans.
Canvi estructural, dinàmica competitiva, canvi organitzatiu i desenvolupament de noves formes d'organització. Anàlisi comparada de models i formes organitzatives. Cooperació, aliances estratègiques i xarxes interempresarials. Els districtes industrials de la Comunitat Valenciana.
Estudiar les tendències clau per a la gestió estratègica i la investigació acadèmica en turisme: l'e-tourism i el valor percebut com a tòpic substancial en l'estudi del comportament de consum, aprofundint en els seus efectes (antecedents, mediadors o moderadors) sobre les relacions.
Les meta/rutines de gestió de processos, eix central de la gestió de la qualitat i del lligen management, permeten aplicar les idees creatives del personal i evitar errors i desaprofitaments, millorant la qualitat assistencial i la satisfacció d'usuaris i empleats.
Estudi de la globalització en els diferents nivells i les raons que la impulsen. Anàlisi dels mecanismes desenvolupats per les Nacions Unides i les empreses, per a evitar els efectes negatius que la globalització puga tindre sobre els més febles. Efectes de la globalització sobre l'entorn.
La línia aborda la relació entre la professionalització dels òrgans de govern de les empreses familiars i de les famílies empresàries amb l'estratègia i la competitivitat en les empreses familiars.
Estudi de les noves metodologies d'aprenentatge col·laboratiu que incorporen les noves tecnologies (Ted lessons, ludificació, etc..) i el seu impacte en la satisfacció de l'estudiant, qualitat percebuda i variables relacionals.
Identificar els beneficis que a les empreses del sector distribució comercial detallista en particular, i en les empreses de serveis en general, pot aportar la incorporació de les TIC, i amb elles de la innovació basada en la relació, tant entre empreses com entre empreses i consumidors.
Examinar la implementació de les pràctiques innovadores en els sectors com el turisme i l'educació. Èmfasi en la innovació docent. Anàlisi de l'ús i de l'impacte de les noves tecnologies d'informació i comunicació (xarxes socials, apps, telèfons intel·ligents, intel·ligència artificial, etc.).
Identificar les estratègies d'internacionalització de les empreses minoristes, investigar les capacitats dinàmiques, els processos d'adaptació del màrqueting als països, l'òptima utilització dels recursos, la reconfiguració de l'oferta de l'empresa en els mercats i la política de marca.
Estudiar la insatisfacció del consumidor a partir de la gestió de la queixa, la conducta de reclamació, el canvi de proveïdor i els diferents aspectes que s'encadenen d'una avaluació negativa de la prestació del servei per part del consumidor.
En aquest projecte s'investiga la capacitat de ambidestresa, la innovació i l'aprenentatge organitzatiu, des del prisma de la teoria de rutines i capacitats, i s'analitza en profunditat la influència que té sobre els mateixos l'aplicació dels sistemes de gestió de la qualitat.
Abarca micromining data sobre la base de tècniques neurofisiològiques com el eye tracking, face reader, EEG, GSR; i data and text mining: en base a ANN i sentiment analysis.
L'estudi de les diferents formes d'entrada que existeixen, els seus avantatges i inconvenients; i la influència d'una sèrie de factors en la decisió de seleccionar la forma d'entrada més adequada. El procés d'internacionalització des d'una perspectiva dinàmica en introduir la dimensió temporal.
Determinants de la multilocalització, aglomeracions, clústers de compatriotes i d'activitat. Generació i desenvolupament de capital social internacional. Xarxes i guanxi. Distància i estratègia de localització-entrada
Analitzar els elements generadors de valor percebut en les comunicacions mòbils així com els impulsors del comerç mòbil. Identificar les motivacions i frens en el màrqueting viral a través de dispositius mòbils (telèfons intel·ligents i tauletes).
Estudi dels antecedents i conseqüències del Màrqueting viral en canals digitals. Influència del Màrqueting viral en les percepcions, actituds i comportament de compra del consumidor. Anàlisi dels elements que generen viralitat en les campanyes de comunicació.
Estudiar l'experiència del consumidor com el conjunt d'interaccions entre el client i un producte, companyia, o part de la seua organització que provoquen una reacció a diversos nivells -racional, emocional, sensorial, físic i espiritual- sota el marc de la lògica dominant del servei.
Anàlisi del funcionament de les organitzacions culturals i creatives, ja siguin aquestes amb ànim de lucre (empreses), sense ànim de lucre (associacions, fundacions,…) o institucions públiques (museus, teatres, espais creatius,…) .
En aquesta línia analitzem de quina forma les diferents pràctiques de RH poden contribuir a obtindre resultats d'innovació a les empreses de reduïda grandària
En aquesta línia analitzem com el disseny i l'aplicació de polítiques i pràctiques de RH orientades a la sostenibilitat poden contribuir a millorar els resultats de l'organització i, al mateix temps, a aconseguir avantatges competitius sostenibles
Estudiar les variables determinants del processament de la informació publicitària i l'intercanvi d'informació comercial entre individus en xarxes socials i la seua incidència en la compra, lleialtat i recomanació.
En aquesta línia pretenem estudiar la manera en què l'estratègia de RH i les seues pràctiques associades impulsa i condiciona els processos de gestió del coneixement en l'organització
Actius de coneixement i aprenentatge organitzatiu com a competències distintives. Creació i renovació de les competències. La transmissió de les millores pràctiques dins de l'empresa. L'organització ambidextra - Prospectiva, intel·ligència competitiva i innovació en valor. Canvi estructural, dinàmica competitiva, canvi organitzatiu i desenvolupament de noves formes d'organització.
Estudiar el comportament de les persones en el treball per a millorar la seua qualitat de vida laboral i la productivitat, mitjançant accions de selecció de personal, formació de directius i lideratge, coaching, mediació, resolució de conflictes, millora de la comunicació, etc.
En aquesta línia analitzem l'aplicació de diferents enfocaments, models, sistemes i tècniques de gestió de la qualitat, i la manera en què els mateixos afecten el procés de formació de l'estratègia empresarial i, a conseqüència d'això, als resultats organitzatius
Analitzar els diferents aspectes que conformen el comportament de consum i especialment la satisfacció, que se centra en l'estudi de la gestió de les expectatives del consumidor, l'anàlisi de les emocions que influeixen en el comportament de compra i la fidelització del consumidor.
Estudi de la sostenibilitat corporativa en les PIMES i en les empreses de l’Economia Social. Les memòries de sostenibilitat i els informes no financers. Estudi dels diferents models de sostenibilitat com l’Economia del Bé Comú i les BCorporation. Creació de valor compartit i Triple Botton Line.
Estudi de les mesures de suport públiques perquè eliminen les barreres a les quals s'enfronten les empreses, sobre tots les Pimes, en el procés d'internacionalització, per al que és necessari prèviament identificar les necessitats i expectatives de les empreses en cada fase del procés.
Economia Social: estratègies d'economia sostenible i cohesió social. Disseny d'indicadors. Disseny, avaluació i foment per a la implantació d'estratègies de RSE. Difusió i consolidació de l'emprenedoria d'índole social. Generació de motivació per a l'emprenedoria i empre M 3.0.
L'estudi de les estructures organitzatives més clàssiques i els nous models d'organització de l'empresa internacional, així com els processos organitzatius que flueixen al llarg de l'estructura i que afavoreixen que l'estratègia internacional s'implemente d'acord amb les directrius de la casa.