Logo de la Universitat de València Logo Oferta Científic Tecnològica Logo del portal

Anàlisi de discursos i gèneres escrits, orals i digitals

Investigació mitjançant l'ocupació prioritària d'eines de corpus d'una diversitat de gèneres i discursos, a fi d'avaluar l'efectivitat d'eines de corpus.

Anàlisi lexicogràfica, fraseològica i gramatical i traductològica

Avaluació de la lingüística de corpus en la compilació i elaboració de lexicografia monolingüe, multilingüe, incloent aspectes fraseològics, la redacció de gramàtiques basades en l'ús real de llengua i la traducció.

Benestar i rendiment en equips virtuals: subgrups i competències emocionals

L'objectiu general d'aquesta línia d'investigació és analitzar el benestar individual i col·lectiu dels EVs així com la incidència que la creació de subgrups i el desenvolupament de la gestió emocional del grup pot tindre tant sobre el seu benestar com sobre la seua eficàcia. Per a això, es desenvolupa un estudi experimental de caràcter longitudinal i on es contemplen quatre condicions experimentals diferents, resultat de la combinació de les dues variables centrals: creació o no de subgrups i formació o no en gestió emocional. S'utilitza una plataforma interactiva amb diferents aplicacions creada ad hoc per a això. Tots els grups són de quatre persones i treballen al llarg de cinc sessions de treball resolent tasques de naturalesa individual i col·lectiva. Els resultats contribuiran al disseny d'equips virtuals saludables, amb membres amb alt benestar i al mateix temps eficaços. Així com al disseny de programes de formació en gestió emocional específics per a contextos col·laboratius virtuals.

Branding

Analitzar el procés de branding. Brand awareness (notorietat), brand image (imatge), brand loyalty (lleialtat), brand equity (valor de marca), brand trust (confiança), brand attachment (compromís), consumer-brand engagement (implicació), brand sustainability (sostenibilitat), brand anthropomorphism.

Compatibilitat Electromagnètica (CEM) i Smart Grids

Desenvolupament de nous models i tecnologies relacionats amb l'àmbit de les xarxes de distribució d'energia intel·ligents (Smart Grids). Investigació tant en els fonaments teòrics de la Compatibilitat Electromagnètica (CEM) com en la seua aplicació pràctica.

Comportament de queixa a les xarxes socials

Investigació de les motivacions de queixa, canvi de proveïdor, comunitats anti-marca, boicots i comunicacions boca-oída negatives en xarxes socials.

Comportament del consumidor

Estudiar l'impacte de la comunicació en el comportament del consumidor. Analitzar el paper proactiu del consumidor en el desenvolupament de les estratègies de comunicació. Enfocament especial en el sector turístic (el comportament del turista) i en el sector educatiu (el comportament de l'alumne).

Comunicació

Analitzar diferents processos de comunicació tant a nivell empresarial, adoptant una perspectiva integradora (comunicació integrada de màrqueting) i centrada en el consumidor, com a nivell interpersonal, enfocant-se en expressions que van més enllà dels elements verbals (comunicació no verbal).

Comunitats virtuals, innovació social i gestió del coneixement

Estudiar les comunitats i xarxes virtuals com a mecanisme d'innovació social i manera de gestionar i compartir coneixement. D'una banda, s'analitzen les estratègies de gestió organitzacional (condicions facilitadores, normes existents per a compartir o suport del responsable de la comunitat) així com els factors estructurals (lideratge i prestigi de la comunitat) i la seua influència en els resultats per a usuaris i professionals (sentit de comunitat, qualitat del coneixement, participació proactiva, satisfacció, innovació...). A més, també s'estudia la influència que factors tecnològics (navegació, interactivitat), personals (expectatives de resultat, autoeficàcia) i/o motivacionals (identificació, reciprocitat i confiança) poden tindre per a un funcionament eficient. Per a això, s'analitzen les percepcions relatives a les variables esmentades d'usuaris o professionals de comunitats virtuals de pràctica. Els resultats permeten perfilar un conjunt de pautes orientades cap al disseny eficient i la gestió òptima d'aquestes comunitats virtuals.

Cultura

Investigar l'impacte de la cultura nacional en la comunicació i en el comportament del consumidor des d'una òptica cross-cultural. Adoptar una dinàmica intercultural en el desenvolupament de diferents metodologies d'innovació docent.

Desconnexió digital

Protecció de la salut del treballador i de l'esfera personal fora de l'àmbit laboral.

Desenvolupaments de la mineria de l'opinió (anàlisi de sentiment)

Anàlisi de l'efectivitat d'eines dissenyades per lingüistes computacionalistes i enginyers informàtics en l'examen de gèneres digitals, com ara la comunicació mediada per computadora. Inclou la valoració o subjectivitat transmesa per usuaris en usos comercials i no comercials.

Desenvolupaments en el disseny de corpus monomodals i multimodals amb anotació i sense anotació

Anàlisi dels fonaments en la compilació de corpus, ja siguen sincrònics (actuals) o diacrònics, monolingües o multilingües, per a l'examen de la llengua en el seu conjunt, o part d'ella. Anàlisi del paper de diferents tipus d'anotació: gramatical, semàntica, discursiva, multimodal.

Ensenyament i aprenentatge de llengües i lingüística assistits per corpus

Investigació de la interllengua dels estudiants, estudis contrastius mitjançant anàlisis de corpus, i ús de tècniques de corpus en l'ensenyament de les llengües i la lingüística a l'aula (data driven learning).

Estratègia de RRHH i comportament emprenedor

En aquesta línia analitzem de quina forma les polítiques i pràctiques de RH poden contribuir a generar un comportament emprenedor en les organitzacions, tant a nivell intraorganitzatiu (intrapreneurship) com a directiu (entrepreneurship)

Estratègia de RRHH i comportament innovador

En aquesta línia estudiem la manera en què l'estratègia i les pràctiques de RH poden facilitar el desenvolupament d'un comportament innovador en els empleats i el paper que variables intermèdies com la creativitat o la compartició de coneixement, entre altres, poden exercir en aquesta relació

Gènere

Incloure la perspectiva del gènere en els estudis del comportament del consumidor. Integrar l'enfocament basat en el gènere en la innovació docent.

Innovació educativa i TIC

Estudi de les noves metodologies d'aprenentatge col·laboratiu que incorporen les noves tecnologies (Ted lessons, ludificació, etc..) i el seu impacte en la satisfacció de l'estudiant, qualitat percebuda i variables relacionals.

Innovació

Examinar la implementació de les pràctiques innovadores en els sectors com el turisme i l'educació. Èmfasi en la innovació docent. Anàlisi de l'ús i de l'impacte de les noves tecnologies d'informació i comunicació (xarxes socials, apps, telèfons intel·ligents, intel·ligència artificial, etc.).

Lingüística contrastiva i llenguatges per a fins professionals i acadèmics

L'equip també estudia la lingüística contrastiva i la seua aplicació a la traducció a nivell lèxic-semàntic i pragmàtic discursiu entre llengües majoritàries com l'espanyol-peninsular i la llengua anglesa en àmbits d'especialitat com el de les ciències de la salut, així com en altres contextos acadèmics i professionals.

Lingüística contrastiva i transcultural. Lingüística de corpus

Es parteix del contrast cultural i lingüístic, prenent com a base la lingüística de corpus, entre diverses llengües modernes majoritàries com l'espanyol-peninsular i la llengua anglesa. L'objectiu és aclarir conceptes i buscar aplicacions pràctiques a nivell tant particular entre comunitats comunicatives específiques com global dins de l'entorn de l'educació, així com de la comunicació social i professional, com pot ser el cas de la comunicació empresarial. Les eines procedents de la lingüística de corpus, des d'una perspectiva transcultural, resulten ser essencials tant per a l'obtenció de dades reals i compilació de corpus com per a la seua anàlisi i aplicació de resultats. L'estudi de la comunicació social i professional actual s'aborda en aquest equip en simbiosi amb el món digital, no sols com a mediadora, sinó també com objectiu de les aplicacions de nova generació.

Llibertat d'expressió i informació en internet i discurs de l'odi

Anàlisi de la projecció de les llibertats a la xarxa i les xarxes socials, garanties judicials, límits, especial atenció al discurs de l'odi.

Màrqueting mòbil

Analitzar els elements generadors de valor percebut en les comunicacions mòbils així com els impulsors del comerç mòbil. Identificar les motivacions i frens en el màrqueting viral a través de dispositius mòbils (telèfons intel·ligents i tauletes).

Màrqueting viral

Estudi dels antecedents i conseqüències del Màrqueting viral en canals digitals. Influència del Màrqueting viral en les percepcions, actituds i comportament de compra del consumidor. Anàlisi dels elements que generen viralitat en les campanyes de comunicació.

PIMES, pràctiques de RRHH i innovació

En aquesta línia analitzem de quina forma les diferents pràctiques de RH poden contribuir a obtindre resultats d'innovació a les empreses de reduïda grandària

Polïtiques i pràctiques de RRHH i resultats organitzatius

En aquesta línia analitzem com el disseny i l'aplicació de polítiques i pràctiques de RH orientades a la sostenibilitat poden contribuir a millorar els resultats de l'organització i, al mateix temps, a aconseguir avantatges competitius sostenibles

Processament de la informació

Estudiar les variables determinants del processament de la informació publicitària i l'intercanvi d'informació comercial entre individus en xarxes socials i la seua incidència en la compra, lleialtat i recomanació.

Propietats estructurals, òptiques i electròniques per métodes de primers principis

En aquesta línia pretenem estudiar la manera en què l'estratègia de RH i les seues pràctiques associades impulsa i condiciona els processos de gestió del coneixement en l'organització

Protecció de dades i privacitat en internet, davant del govern obert i la transparència

Informació administrativa en internet, transparència, publicitat activa, dret d'accés i els seus límits, especialment amb la protecció de dades i la privacitat.

Qualitat, procés estratègic i resultats organitzatius

En aquesta línia analitzem l'aplicació de diferents enfocaments, models, sistemes i tècniques de gestió de la qualitat, i la manera en què els mateixos afecten el procés de formació de l'estratègia empresarial i, a conseqüència d'això, als resultats organitzatius

Registre de la jornada

Obligació de registre de treball, implicacions soci-laborals, productivitat, accidents, temps de treball, prevenció de riscos laborals, flexibilitat, teletreball, etc.

Sistemes de comunicacions inalàmbriques mòvils d'última generació

Tècniques avançades de multi-antenes en sistemes moderns de comunicació sense fils de banda ampla, transmissió i recepció cooperativa avançada MANYAGA, tècniques d'optimització distribuïdes per a les comunicacions sense fils, informació basada en el context per a comunicacions vehiculares, radie definida per programari.

Tecnologia Electrònica en Física d'Altes Energies

Dins de la col·laboració ATLES-CERN: disseny i desenvolupament de sistemes d'adquisició de dades per a aplicacions de física nuclear i d'altes energies. Ús de tecnologies digitals basades en microprocessadors, processadors de senyal (DSP) i dispositius lògics reconfigurables (FPGA).

Tecnologia Electrònica per a Sistemes i Aplicacions Embarcades

Disseny i desenvolupament de maquinari d'altes prestacions i computació associada per a productes i serveis dins del paradigma Internet of Things (IoT).

Variació lingüística

El grup s'aproxima a la variació lingüística des de diverses perspectives integradores de les múltiples variables que interactuen en la comunicació actual. L'enfocament predominant és el variacionista pragma-semàntic, destacant la versatilitat interpersonal i multimodal de la comunicació i la seua influència en les transformacions socials, professionals i educatives. De manera pionera l'equip aborda la variació en tots els seus àmbits de la lingüística aplicada des d'una perspectiva multidisciplinària.