Logo de la Universitat de València Logo Oferta Científic Tecnològica Logo del portal

Descripció

Estudiar les comunitats i xarxes virtuals com a mecanisme d'innovació social i manera de gestionar i compartir coneixement. D'una banda, s'analitzen les estratègies de gestió organitzacional (condicions facilitadores, normes existents per a compartir o suport del responsable de la comunitat) així com els factors estructurals (lideratge i prestigi de la comunitat) i la seua influència en els resultats per a usuaris i professionals (sentit de comunitat, qualitat del coneixement, participació proactiva, satisfacció, innovació...). A més, també s'estudia la influència que factors tecnològics (navegació, interactivitat), personals (expectatives de resultat, autoeficàcia) i/o motivacionals (identificació, reciprocitat i confiança) poden tindre per a un funcionament eficient. Per a això, s'analitzen les percepcions relatives a les variables esmentades d'usuaris o professionals de comunitats virtuals de pràctica. Els resultats permeten perfilar un conjunt de pautes orientades cap al disseny eficient i la gestió òptima d'aquestes comunitats virtuals.

Paraules clau

comunitats virtuals de pràctica, factors motivacionals, personals i organitzacionals, innovació social

Responsable UV
  • Zornoza Abad, Ana
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
  • Coordinador/a de Programa de Doctorat
Veure fitxa
Classificació Frascati