
La paraula Carmen en llatí vol dir poesia, encantament, fórmula màgica, qualitats justament del personatge d'aquesta òpera. I si Carmen no hagués mort? I si al final dels seus dies pogués fer memòria de tot el viscut i oferir la seva versió de la seva història?
Aquestes dues preguntes són el punt de partida i l'ancora on ens amarrarem per a crear aquest espectacle. Aquesta gitana, dona lliure per antonomàsia, deriva d'altres dones famoses en la literatura universal, com «la Preciosa» de Cervantes o «la Maragda» de Víctor Hugo, que hem llegit en altres textos. Passaria a ser actualment el model de l'anomenada femme fatal. També ens inspirarem en totes aquestes altres Carmen jutjades per la història per la seva actitud d'amor a la seva llibertat i de ser propietàries del seu propi destí .
Amb Carmen s'introdueix una nova moral, d'alguna manera, pròxima a l'ètica existencialista. En aquest espectacle es repassarà la vida de Carmen a través d’un elenc intergeneracional que usa com a base les persones que acudeixen als cursos de dansa de la Universitat.
- Direcció i coreografia: Toni Aparisi Sevilla .
- Ballarines: Naia Aranzadi Ríos, Carolina Romes Galera, Nuria Ferri Fito, Marta Chust Jaén, Olga Arias, Neyma Agudo Jiménez, Nicole Zurita Round, Lucía Rodríguez López de Andújar, Sara Tur Soriano, Natalia Pérez García de la Puente, Sara Such Arias i Lucía Huguet Ponce.
Jardí de la Casa de la Marquesa (Passeig de les Germanies, 11. Gandia)
Grup de dansa de la Universitat de València