
Coincidint amb la Universitat d'Estiu de Gandia, la ciutat acollirà dues exposicions produïdes per la Universitat de València. A la Casa de la Marquesa es podrà visitar 'Art, Dolor i Compromís' mentre que a la Sala Tossal arribarà 'Indignadas. No hi ha planeta B'
La programació cultural que envolta aquesta 41 edició de la Universitat d’Estiu de Gandia es completa amb dos projectes expositius de primer nivell. El mateix dia 15 de juliol a les 18.30h obrirà les portes a la sala d’exposicions de la Casa de la Marquesa la motra ‘Art, Dolor i compromís. Dones en la col·lecció Martínez Guerricabeitia’ que busca posar en valor el quefer de les dones que formen part d’aquesta col·lecció. Moltes d’elles són dones que van desenvolupar la seua tasca en un context sociopolític que feia molt difícil la seua autonomia com a creadores. Altres, d’èpoques més recents, han gaudit d’un major prestigi en el seu moment, però encara hui la majoria d’artistes dones continuen reivindicant el seu lloc en un sistema artístic marcadament androcèntric
A aquesta exposició es podrà veure obres de Manuela Ballester, Natividad Bermejo, Carmen Calvo, Victoria Cano o María Carbonell entre moltes altres.
Mentre, la sala Tossal acollirà l’exposició ‘Indignadas. No hi ha planeta B’ un projecte realitzat exprofeso per l’artista María María Acha-Kutscher i que se centra especialment en les dones: la seua història, les lluites per l'emancipació i la igualtat, i la construcció cultural de la feminitat. "Indignades" és un registre visual de la participació femenina en les protestes públiques a tot el món. Els dibuixos estan basats en fotografies de premsa i mitjans alternatius, i serveixen com un testimoni de les lluites feministes, així com del paper fonamental de les dones en els moviments socials. En aquesta versió, Acha-Kutscher se centra en les protestes pel canvi climàtic, subratllant la intersecció entre feminisme i activisme ecològic.
Aquestes exposicions arriben a Gandia gràcies al suport del Vicerectorat de Cultura i Societat de la UV.