càtedres institucionalsUniversitat de València Logo del portal

La Càtedra Capgemini i IBM organitzen el segon Hackathon Universitari

  • 6 de novembre de 2017
 Hackathon

Capgemini, un referent mundial en serveis de consultoria i tecnologia, ha posat en funcionament el hackathon universitari #GAMEOFCLOUD que es desenvoluparà simultàniament en quatre universitats espanyoles el pròxim 24 de novembre. La competició, que compta amb el patrocini d’IBM i que és la primera d’aquesta categoria que Capgemini organitza en Espanya, reunirà a joves talents entorn d’un repte divertit i audaç relacionat amb IoT, cloud i microserveis.

Ambdues companyies estan treballant estretament amb la Universitat de València, la Universitat Politècnica de Madrid, la Universitat d’Oviedo i la Universitat de Múrcia, els centres que acolliran de forma sincronitzada aquest hackathon d’àmbit nacional en el qual es preveu que participen més de 40 equips multidisciplinaris d’entre 3 i 5 persones que, al llarg de 12 hores intensives, experimentaran amb noves tecnologies.

El repte que #GAMEOFCLOUD proposa als equips és generar una xicoteta producció visual o auditiva partint de la captació de moviments mitjançant càmeres Kinect (Microsoft) en un escenari quadrat i el seu processament a partir de softwares de la seua pròpia creació dins del framework de Capgemini (Devonfw) i la plataforma en el núvol Bluemix d’IBM.

L’objectiu final és crear un sistema de captació de moviments (els d’una coreografia, per exemple) mitjançant les càmeres —part relacionada amb IoT— i pujar aquesta informació al núvol Bluemix per streaming i en temps real, per a ser tractada per un mòdul Node-RED completament desenvolupat en Javascript, i generar així un senyal visual o auditiu (a criteri dels participants) sobre una pantalla de televisió o projector —part vinculada a cloud i microserveis—.

El jurat, compost per professionals de Capgemini, IBM, les universitats i representants de les àrees d’Innovació i Digital d’alguns dels nostres més importants clients a escala nacional, escollirà un equip finalista de cada campus, tenint en compte el grau de finalització del projecte i la viabilitat d’aquest, l’originalitat de la idea, la dificultat tècnica, el disseny i usabilitat. En definitiva, es valorarà el conjunt de la posada en escena, partint des dels moviments fins a la seua traducció en forma de senyals visuals o sonores en temps real. Posteriorment, el jurat seleccionarà un projecte guanyador d’entre els 4 finalistes.

Cadascun dels quatre equips guanyadors de cada universitat rebrà un premi de 1.000 euros en xec regal d’Amazon i el guanyador nacional s’emportarà un altre per valor de 2.000 euros. L’esdeveniment és també un entorn propici perquè els joves entren en contacte amb el món de l’empresa i viceversa i tenir l’oportunitat d’entrar a formar part del programa de talents de Capgemini amb beques, pràctiques i oportunitats professionals.

Aquesta iniciativa s’emmarca en el compromís global de Capgemini amb la innovació aplicada, per a concebre i desenvolupar aplicacions de forma col·laborativa i fomentar la transferència de coneixement per especialitzacions tecnològiques i per sectors empresarials.

La inscripció és gratuïta i romandrà oberta fins a cobrir l’aforament en cada universitat. El termini per apuntar-se finalitza el pròxim 14 de novembre. En el cas de les persones que complimenten la inscripció de forma individual, serà l’organització de l’esdeveniment qui configure els grups. Igualment, els participants hauran d’acudir amb ordinador i tots els elements accessoris que consideren (ratolí, teclat, etc.). Les bases legals estan disponibles ací.

 

Sobre Capgemini

Referència mundial en serveis de consultoria, tecnologia i transformació digital, Capgemini està a l’avantguarda de la innovació per a abordar la diversitat d’oportunitats que tenen les seues empreses clientes en el dinàmic entorn de les plataformes, el núvol i el món digital. Sostinguda per una sòlida trajectòria de 50 anys i una dilatada experiència multisectorial, Capgemini permet a les companyies assolir els seus objectius de negoci mitjançant un ampli repertori de serveis que cobreix des de l’estratègia fins a les operacions. Capgemini actua sota la ferma convicció de què el valor de negoci de la tecnologia es genera i desenvolupa a través de les persones. Capgemini és una companyia multicultural de 200.000 professionals present en més de 40 països i, en 2016, registrà uns ingressos mundials de 12.500 milions d’euros.

Més informació en https://www.capgemini.com/es-es/ People matter, results count.