càtedres institucionalsUniversitat de València Logo del portal

• Universitat de València

La Càtedra Deblanc participa en les “IX Jornades Internacionals de Compliance: Integritat i Compliance com una oportunitat per a les organitzacions”

• 11 d'abril de 2019

Don José Manuel Pavía, va participar el passat 3 d'abril a Madrid en les “IX Jornades Internacionals de Compliance: Integritat i Compliance com una oportunitat per a les organitzacions”.

Don José Manuel és el director de la Càtedra Universitària d'aplicació de metodologies estadístiques, econòmiques i d'aprenentatge automàtic per a la detecció de delictes financers i blanqueig de capitals (Càtedra DEBLANC), de la Universitat de València i de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

En la seua intervenció, Don José Manuel Pavía va fer una exposició de les eines i la metodologia basada en tècniques d'aprenentatge automàtic que està emprant la Càtedra Deblanc en la detecció de delictes financer-econòmics i de blanqueig de capitals o de corrupció.

En el fòrum es van debatre noves metodologies en la investigació de delictes i es van tractar les principals modificacions que estableix l'entrada en vigor de la Directiva 2018/843/UE, del Parlament Europeu i del Consell (“Cinquena Directiva”) sobre prevenció del blanqueig de capitals i el finançament del terrorisme.

Aquesta directiva aporta noves directrius com la inclusió, en el llistat de subjectes obligats al compliment de la normativa en aquest àmbit, dels proveïdors de serveis de canvi de moneda virtual en moneda fiduciària i dels proveïdors de serveis de custòdia de monedes virtuals.