càtedres institucionalsUniversitat de València Logo del portal

  • Universitat de València

La Càtedra d’Empresa Familiar organitza el desdejuni-tertúlia “Les empreses familiars davant el desafiament del creixement”

  • 25 de novembre de 2019

El pròxim dia 3 de desembre, de 9 a 11 hores, tindrà lloc en l’hotel SH Valencia Palace una nova edició dels desdejunis-tertúlia de la Càtedra d’Empresa Familiar de la Universitat de València.

La mida empresarial és una de les assignatures pendents de les empreses familiars, tant a Espanya com a la Comunitat Valenciana. Deixant a banda les microempreses (que representen un 66,1% del total de les empreses valencianes), només un 1,5% de les empreses familiars valencianes arriba a la dimensió de gran empresa, i altre 12,5% al de mitjana empresa. No obstant això, aquestes xifres ascendeixen al 14,8% i al 33% respectivament en les empreses no familiars. Aquestes dades tenen conseqüències rellevants perquè, segons l’Observatori GECE, les empreses més grans aconsegueixen millors taxes de supervivència, ofereixen millor rendibilitat, paguen millors salaris i es doten de mecanismes de govern més desenvolupats per tal d’enfrontar els processos de successió amb millors probabilitats d’èxit. A més, les empreses de major dimensió són les principals responsables de la generació d’ocupació i valor en l’economia, fan una major inversió en tecnologia i coneixement i tenen millors nivells de competitivitat. Però, quins aspectes limiten o faciliten el creixement en el cas de les empreses familiars? Com es poden abordar amb èxit aquests processos?

En aquest desdejuni es proposarà un diàleg amb representants de dues empreses familiars que han afrontat amb gran èxit importants processos de creixements: Grupo Alimentario Citrus i Grupo Gimeno. De la mà de Joaquín Ballester i Myriam Gimeno es coneixeran les experiències d’aquests dos grups i s’abordaran els avantatges que reporta l’aposta pel creixement, els reptes que ha d’assumir la família empresària, les diferents alternatives estratègiques que poden utilitzar-se o els aspectes interns que poden facilitar o obstaculitzar l’orientació cap al creixement.

 
Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies