càtedres institucionalsUniversitat de València Logo del portal

Gràcies a un conveni de col·laboració entre la Universitat de València i la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica ha sigut creada en 2022 la Càtedra de Cultura Científica per a l'Emergència Climàtica (Càtedra CCC), de la qual és directora Olga Mayoral García-Berlanga, professora contractada Doctora del Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials i subdirectora del Jardí Botànic UV.

L'objectiu és contribuir a l'adquisició de les competències i capacitats que precisen les persones per a construir societats més justes i sostenibles, alineades amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible i l'Agenda 2030. El Jardí Botànic de la Universitat de València lidera aquesta iniciativa posant en valor els seus recursos i sabers.  

La urgència i gravetat dels grans reptes que tenim plantejats requereixen que siguen atesos pel sistema educatiu des de tots els enfocaments possibles, nivells, matèries, destinataris, eines i recursos.

Des de la Universitat de València abordem aquesta demanda educativa amb la creació d'una Càtedra Institucional, concebuda i dissenyada per a tractar de manera holística la problemàtica del Canvi Climàtic amb un enfocament competencial, sense perdre de vista la interacció que manté amb altres grans crisis globals. Amb aquest marc d'actuació s'articula una intervenció integral que persegueix els següents objectius específics:

  • Promoure l'alfabetització científica per a conéixer i comprendre els processos que ens afecten, amb especial atenció al Canvi Climàtic, i poder participar així en una presa de decisions conscient i eficaç.
  • Afavorir la reflexió sobre la problemàtica socioambiental actual.
  • Treballar les necessitats reals de l'entorn social i ambiental més pròxim amb la finalitat de millorar-lo.
  • Afavorir la comprensió de la complexitat de les problemàtiques en un context que canvia espacial i temporalment.
  • Promoure la cerca d'accions en concordança amb l'Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), entenent l'impacte de les múltiples conseqüències de la seua implementació.
  • Promoure l'educació fora de l'aula com un recurs essencial en l'adquisició de les competències en Sostenibilitat i Canvi Climàtic.
       

Direcció de la Càtedra: Olga Mayoral García-Berlanga.