Al llarg dels més de vint anys d'existència de la càtedra, adaptant-se a les necessitats i preferències dels patrons que aporten el finançament, ha emprés nombroses i variades iniciatives de biaix interdisciplinari, tal com reflectix públicament el seu portal web:
- Projectes d'investigació I+D+i: 5 dirigits. Actualment, Paisatge Cultural, construït i representat (PID2021-127338NB-I00).
- Activitat acadèmica a través de participació en postgraus, cursos d'extensió universitària, congressos i seminaris.
- Convocatòria anual del premi Demetrio Ribes d'investigació, de caràcter nacional: 20 edicions.
- Inventari, catalogació i digitalització de fons documentals i de béns patrimonials.
- Assessorament i elaboració de nombrosos informes tècnics, contribució en comités científics i de consell, etc.
- Publicacions: 104 impreses distribuïdes en 11 col·leccions temàtiques, i 3 en format CD/DVD.
- Exposicions: 28 que han donat lloc a 92 muntatges expositius en 54 municipis i 65 espais expositius. La majoria d'ells en la Comunitat Valenciana, però també en la Comunitat de Madrid, Catalunya, País Basc o Brussel·les.
- Cicles de conferències i altres labors culturals, com els “Passejos per l'Obra Pública”.
- Mig digital: portal web, webs temàtiques, exposicions en format digital 3D i diversos projectes ordenats per SIG.