GeneralitatCIDECSICUV Logo del portal

Tècnic REDINTER del CIDE present en la jornada informativa sobre els clústers 5 i 6 d'Horitzó Europa, organitzada per API-VRI del CSIC

  • 30 de gener de 2026
Image de la noticia

La tècnic REDINTER del Centre d'Investigacions sobre Desertificació (CIDE, CSIC-UV-GVA) assistix a la jornada informativa sobre els clústers 5 i 6 d'Horitzó Europa, organitzada per l'Àrea de Programes Internacionals de la Vicepresidència de Relacions Internacionals (API-VRI) de l'Agència Estatal Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), el passat 27 de gener.

Les prioritats estratègiques i polítiques de la Unió Europea inclouen la consecució d'una Europa més sostenible i resilient. Això es veu reflectit també en les prioritats del seu programa marc d'investigació i innovació (I+I) per al període 2021 -2027 Horitzó Europa. Un dels tres pilars que sustenta este programa se centra en els desafiaments mundials i en la competitivitat industrial europea, i es compon de 6 clústers temàtics. El CIDE ha participat en altres ocasions en dos d'ells: Clima, energia i mobilitat (clúster 5) i Alimentació, bioeconomía, recursos naturals, agricultura i medi ambient (clúster 6).

Les diferents temàtiques d'investigació que aborden els dos clústers per als pròxims anys 2026 i 2027 van ser comentades en la jornada, que va comptar amb l'organització de l'Àrea de Programes Internacionals de la Vicepresidència de Relacions Internacionals (API-VRI) del CSIC, i la participació d'alguns Punts de Contacte Nacionals (NCPs) del Centre per al Desenrotllament Tecnològic i la Innovació (CDTI). A més, es van presentar algunes recomanacions i bones pràctiques a l'hora de planificar un projecte i preparar la seua proposta, i es va exposar un cas d'èxit en la taula redona.

La tècnic REDINTER del CIDE, Celia Espín, qui forma part de la xarxa d'oficines i personal tècnic d'internacionalització del CSIC, va assistir a la jornada en el marc del projecte REDINT_CIDE finançat per CSIC convocatòria REDINTER 2024. Tota la informació tractada en la jornada és essencial per a la identificació de les possibles vies a través de les quals el CIDE pot avançar en el coneixement del medi ambient en un entorn col·laboratiu i internacional.

Comunicació CIDE