
Consta de 3 sessions teòrico-pràctiques de 4 hores cadascuna. En les sessions es tracten diferents aspectes per a una correcta autoatenció i prevenció dels dolors d'esquena.
Dirigit a alumnes de 1r i de 2n de batxillerat de la modalitat de Ciències de la Natura i la salut de centres d’ensenyament valencians. El nombre màxim de participants és de dos per centre.
Les sessions es realitzarán el dilluns 11 - 18 i 25 de gener de 2016, de 9.00 a 13.00 hores, a la Facultat de Fisioteràpia (C. Gascó Oliag, 5 de València). Aules per confirmar.
PROGRAMA:
- 1er taller: “Coneixent la meua esquena”. L’objectiu d’este taller és donar a conéixer els estudiants, de manera senzilla, l’anatomia de l’esquena, amb la utilització de diapositives i maquetes de la columna. Aprendran a reconéixer les principals estructures òssies i musculars de l’esquena. A més, en esta sessió els estudiants treballaran per parelles i aprendran a detectar les principals alteracions i desviacions de l’esquena dels seus companys.
- 2n taller: “Millorant la meua postura”. En esta sessió s’abordaran una sèrie de consells i recomanacions d’higiene postural i s’aprendran les principals normes d’ergonomia per a previndre dolors i lesions d’esquena. Els estudiants aprendran com han d’assentar-se, com tindre una bona postura a l’ordinador, així com a manejar i transportar càrregues com la motxilla per a no lesionar la seua esquena.
- 3er taller: “Exercitant la meua esquena”. En este taller els estudiants coneixeran diferents estratègies per a millorar la salut de la seua esquena. Aprendran diferents modalitats d’exercici i estirades de la musculatura de l’esquena, que practicaran de manera individual i per parelles, utilitzant distints materials (balons de Pilates, matalafets, piques, etc.). A més, també se’ls ensenyaran diferents tècniques d’automassatge, tècniques de relaxació i de control de la respiració, que es practicaran en l’aula de forma grupal i per parelles.
Links: