Logo de la Universitat de València Logo Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials Logo del portal

Tabla de personas
Foto Cognoms i nom Adreça + info Biografia
PARRA MONSERRAT, DAVID

PARRA MONSERRAT, DAVID

PDI-Titular d'UniversitatDirector/a de Departament

(9639) 83077

david.parra@uv.es

ESTEVE MARTINEZ, ANNA RAQUEL

ESTEVE MARTINEZ, ANNA RAQUEL

PDI-Titular d'UniversitatSecretari/a de Departament
LOPEZ QUILEZ, ASCENSION

LOPEZ QUILEZ, ASCENSION

PAS-Esc. Administrativa
SAIZ SERRANO, JORGE

SAIZ SERRANO, JORGE

PDI-Titular d'Universitat

Despatx 1.07. Facultat de Formació del Professorat

(9616) 25075

jorge.saiz@uv.es

Biografia
 

 

Jorge *Sáiz Serrano és Llicenciat (1992) i Doctor (2003) en Geografia i Història per la Universitat de València (UV), amb Premi Extraordinari en ambdues titulacions. Per la mateixa universitat també és Doctor en Didàctiques Específiques (Didàctica de les Ciències Socials, 2015). És professor titular de Didàctica de les Ciències Socials d'aquesta universitat i membre de Social(s): Grup d'Investigació i Innovació en Educació Geogràfica i Històrica. També és professor d'educació secundària en excedència (catedràtic de Geografia i Història). Va ser Becari predoctoral (FPU) en el Departament d'Història Medieval de la UV i va accedir al cos de professors d'educació secundària (Geografia i Història) de la Generalitat Valenciana, desenvolupant una carrera docent en centres valencians durant 18 anys interessant-se en la innovació didàctica en Ciències Socials (com a membre del Grup GeaClío). Des de 2010, va combinar la docència en secundària amb la docència universitària en formació del professorat com a professor associat del Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials de la UV. En conjunt treballa en dos camps d'investigació. D'una banda, a l'origen, com a historiador medievalista, especialitzat en història social militar i política baixmedieval (en guerra, noblesa i cort en àmbit valencià i de la Corona d'Aragó). D'altra banda, en l'actualitat, també com a investigador en Didàctica de les Ciències Socials, en concret en Didàctica de la Història, interessat en les relacions entre educació històrica (competències de pensament històric) i construcció d'identitats nacionals. Els seus treballs en aquest àmbit se centren en els llibres de text, les narratives d'estudiants i futurs docents, el nacionalisme en les aules i la formació de professorat en pensament històric i comprensió d'identitats nacionals. Ha participat en nombrosos seminaris i congressos, formant part de successius projectes d'investigació i aportant més de 75 publicacions, destacant treballs d'impacte en educació en revistes nacionals i internacionals i capítols de llibre d'editorials de prestigi. En l'actualitat té reconeguts dos sexennis d'investigació.