Logo de la Universdad de Valencia Logo del portal

• Dep. Astronomia i Astrofísica

Reial Acadèmia Sueca de Ciències: concessió Premi Nobel en Física 2019

• 8 octubre de 2019

La Reial Acadèmia Sueca de Ciències ha decidit atorgar el Premi Nobel en Física 2019 a James Peebles (Princeton University, EUA), a Michel Mayor (Universitat de Ginebra, Suïssa) i a Didier Queloz (Universitat de Ginebra, Suïssa/Universitat de Cambridge, RU)

The Nobel Prize in Physics 2019 was awarded "for contributions to our understanding of the evolution of the universe and Earth's place in the cosmos" with one half to James Peebles "for theoretical discoveries in physical cosmology", the other half jointly to Michel Mayor and Didier Queloz "for the discovery of an exoplanet orbiting a solar-type star."

Royal Swedish Academy of Sciences