
El proper 20 de gener de 2025 a les 11h, a la sala Ignasi Villalonga (1a planta Facultat d'Economia), realitzarà l'exposició de la seua tesi doctoral l'estudiant del programa Doctorat en Direcció d'Empreses En David Bayona Cuallado
Amb el títol:
“Exploring music consumption from a strategic management perspective considering sexual diversity”
Dirigida pel Dr. Alejandro Escribá Esteve i el Dr. Manuel Cuadrado García
El tribunal està format per:
Presidenta: Dra. Sonia Cruz Ros (Universitat de València)
Secretària: Dra. María Fuentes Blasco (Universidad Pablo de Olavide)
Vocal: Dr. Miguel Ángel Gómez Borja (Universidad de Castilla - La Mancha)
Breu resum de la tesi
Aquesta tesi doctoral explora com la personalitat i l'orientació sexual modelen les dinàmiques d'identificació i lleialtat a la indústria musical, així com el seu impacte en la gestió estratègica i la comunicació. S'estructura en tres capítols de recerca. El primer examina, mitjançant un estudi quantitatiu descriptiu, la participació en activitats musicals, les motivacions de consum i els dispositius utilitzats, destacant la influència de factors com a gènere, edat i nivell educatiu en les preferències musicals. El segon capítol investiga, mitjançant anàlisis multivariants, les correlacions entre la personalitat del consumidor i la percebuda en artistes, observant com aquestes varien segons orientació sexual i altres factors demogràfics. El tercer estudi desenvolupa un model d’equacions estructurals per explorar la relació entre la personalitat percebuda dels artistes i la fidelització del consumidor. El capítol final ofereix conclusions i recomanacions aplicables a la indústria musical.