Universitat de ValènciaFacultat d'Economia Logo del portal

  • E01: Saber realitzar diagnòstics estratègics en entorns complexos i incerts, utilitzant les metodologies adequades per a resoldre'ls.
  • E02: Capacitat per a prendre decisions en ambients de certitud i incertesa.
  • E03: Conèixer les tècniques, els mètodes i els instruments bàsics lligats a l'anàlisi del comportament dels individus.
  • E04: Capacitat per a definir, resoldre i exposar de forma sistèmica problemes complexos.
  • E05: Relacionar els diferents elements que interactuen en les decisions dels individus.
  • E06: Capacitat per a expressar-se en llenguatges formals, gràfics i simbòlics.
  • E07: Saber identificar, mesurar i valorar els costos empresarials per poder dissenyar i implantar models i mètodes d'assignació de costos.
  • E08: Capacitat per a avaluar les conseqüències econòmiques i financeres de l'aplicació de la normativa comptable espanyola.
  • E09: Capacitat per a comparar i establir analogies entre la regulació comptable espanyola i la internacional.
  • E10: Capacitat per a aplicar i introduir procediments de millora contínua en tots els àmbits de l'organització.
  • E11: Conèixer la metodologia, planificar i executar un procés d'auditoria financera.
  • E12: Capacitat per a establir un sistema d'indicadors de gestió empresarial.
  • E13: Conèixer el règim jurídic i el funcionament dels òrgans de les societats mercantils.
  • E14: Capacitat per a elaborar la documentació societària i del registre mercantil.
  • E15: Conèixer els conceptes bàsics i la normativa legal del màrqueting, la publicitat, les vendes, el patrocini i el mecenatge.
  • E16: Conèixer la regulació bàsica de la marca, signes distintius i la propietat industrial i intel·lectual.
  • E17: Conèixer les fonts reguladores i els aspectes bàsics del contracte de transport.
  • E18: Comprendre l'impacte de les variables econòmiques, politicolegals, socioculturals, tecnològiques i mediambientals sobre l'activitat empresarial.
  • E19: Conèixer els elements fonamentals de l'ordenament laboral.
  • E20: Capacitat per a aplicar les normes laborals a la solució de problemes concrets.
  • E21: Saber plantejar objectius i estratègies en els diferents nivells de l'organització, i valorar les implicacions i necessitats per a la seua consecució.
  • E22: Capacitat per a planificar, organitzar, controlar i avaluar la posada en pràctica de les estratègies empresarials.
  • E23: Comprendre i valorar les característiques i la utilitat de les diferents estratègies empresarials, tant en el nivell competitiu com en el corporatiu.
  • E24: Comprendre la raó de ser i el funcionament de les empreses, així com el seu caràcter sistèmic i els processos i implicacions vinculats al seu desenvolupament i creixement.
  • E25: Conèixer les característiques dels emprenedors i saber elaborar plans d'empresa efectius, així com establir les condicions necessàries per portar-los a la pràctica.
  • E26: Reconèixer els factors clau de la competitivitat empresarial i la sostenibilitat de les activitats econòmiques.
  • E27: Ser capaç de dissenyar estratègies de recursos humans d'acord amb les necessitats de l'empresa i les condicions de l'entorn, així com implantar-les de manera efectiva.
  • E28: Saber aplicar les tècniques, models i eines de gestió de la qualitat i del medi ambient, aplicant tècniques de millora contínua, i sabent dissenyar polítiques i estratègies efectives en aquest àmbit.
  • E29: Conèixer les funcions, tècniques, models i eines pròpies de la gestió dels recursos humans i saber aplicar-les adequadament.
  • E30: Conèixer els fonaments bàsics que regeixen les operacions i els mercats financers.
  • E31: Capacitat per a aplicar correctament un model de valoració comuna per a l'anàlisi d'operacions financeres d'inversió i de finançament.
  • E32: Capacitat per a estimar els paràmetres que defineixen les inversions productives i per a conèixer els diferents mètodes de valoració d'inversions.
  • E33: Capacitat per a mesurar i valorar el risc dels actius financers i les seues aplicacions en les inversions productives.
  • E34: Comprendre la relació entre el concepte de cost d'oportunitat del capital i la valoració dels actius financers.
  • E35: Conèixer el concepte d'eficiència dels mercats i la seua implicació en el finançament de l'empresa.
  • E36: Conèixer les diferents polítiques de retribució als accionistes i els seus efectes en el valor de l'empresa.
  • E37: Conèixer els diferents instruments de finançament i ser capaç de determinar la política d'endeutament de l'empresa.
  • E38: Capacitat per a establir la planificació financera de l'empresa.
  • E39: Conèixer la problemàtica financera en contextos específics (pimes, empreses familiars, etc.).
  • E40: Conèixer els mercats de renda fixa, variable i els seus derivats, així com els diferents títols que s'hi negocien.
  • E41: Capacitat per a valorar actius financers i contractes derivats, i gestionar carteres de renda fixa i variable.
  • E42: Conèixer els sistemes de previsió social complementària i avaluar els efectes de la seua implantació en l'organització.
  • E43: Conèixer i enquadrar la funció del màrqueting dins de l'organització.
  • E44: Capacitat per a identificar el client extern al qual es dirigirà l'organització.
  • E45: Ser capaç d'identificar les necessitats dels diferents tipus de clients.
  • E46: Conèixer les principals variables que incideixen en el comportament dels diferents tipus de consumidors.
  • E47: Capacitat per a desenvolupar els processos i instruments de recollida d'informació necessaris per al màrqueting i conèixer les principals metodologies per a la seua anàlisi.
  • E48: Capacitat per a l'anàlisi i la presa de decisions sobre cartera de productes o serveis i la seua incidència en la creació de valor.
  • E49: Conèixer els processos de gestió d'informació sobre el preu i capacitat per a fixar-lo.
  • E50: Ser capaç d'elaborar un pla de màrqueting tant a nivell estratègic com operatiu.
  • E51: Capacitat per a solucionar problemes complexos de màrqueting com a segmentació de mercat, posicionament i percepció.
  • E52: Comprendre la funció de comunicació de màrqueting i els seus instruments principals.
  • E53: Capacitat per a dirigir, formar i motivar un equip de vendes.
  • E54: Capacitat per a crear relacions amb els clients per sobre de les situacions d'intercanvi.
  • E55: Desenvolupar la capacitat crítica sobre l'actualitat econòmica espanyola i internacional.
  • E56: Capacitat per a analitzar la conjuntura econòmica i comprendre les seues implicacions.
  • E57: Conèixer les principals institucions econòmiques internacionals, amb un èmfasi especial en les de la Unió Europea.
  • E58: Capacitat per a analitzar les formes bàsiques d'integració econòmica.
  • E59: Conèixer la repercussió de les polítiques de la Unió Europea en l'entorn empresarial.
  • E60: Conèixer el marc fiscal espanyol, amb una referència especial a l'àmbit empresarial.
  • E61: Capacitat per a comprendre i anticipar les situacions de caràcter fiscal a les quals fa front l'empresa.
  • E62: Posseir un coneixement interdisciplinari de l'empresa i del seu entorn social, econòmic, institucional i jurídic, així com els elements bàsics del procés de direcció, com l'organització i administració, la comptabilitat, la fiscalitat, les operacions, els recursos humans, la comercialització i el finançament i inversió.
  • E63: Ser capaç d'elaborar i interpretar la informació comptable, tant la financera, destinada als usuaris externs, com la interna, destinada al control de gestió i la presa de decisions.
  • E64: Comprendre la relació entre la fiscalitat i les decisions empresarials.
  • E65: Conèixer la dimensió internacional de la tributació i el seu efecte en l'empresa.
  • E66: Capacitat per a analitzar contractes formals i informals i el repartiment del risc
  • E67: Conèixer l'origen dels principals problemes econòmics, els mecanismes de creixement a llarg termini i com han interaccionat els factors econòmics i no econòmics al llarg de la història.
  • E68: Ser capaç de resoldre problemes de valoració financera, tant en decisions de finançament, com d'inversió empresarial, en l'entorn nacional i internacional.
  • E69: Conèixer les característiques i els fonaments generals de la direcció i organització d'empreses, i saber utilitzar els instruments i les eines disponibles per a analitzar i dissenyar polítiques i estratègies empresarials, prenent en consideració l'àmbit internacional dels negocis i sabent valorar els efectes d'aquestes estratègies sobre l'activitat i els resultats empresarials i sobre l'entorn socioeconòmic a curt i llarg termini.
  • E70: Identificar les fonts d'informació econòmica rellevant i el seu contingut, així com entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals sobre com funciona l'economia.
  • E71: Conèixer i saber utilitzar adequadament els diferents mètodes quantitatius i qualitatius apropiats per raonar analíticament, avaluar resultats i predir magnituds econòmiques i financeres.
  • E72: Conèixer els principis de l'anàlisi econòmica i la seua aplicació al diagnòstic i la resolució de problemes.
  • E73: Comprendre les claus de funcionament del mercat i els efectes de les seues diferents estructures.
  • E74: Comprendre les principals característiques del creixement espanyol i valencià, els factors de creixement, els desequilibris i les polítiques micro- i macroeconòmiques.
  • E75: Conèixer els determinants bàsics de la distribució de l'activitat en l'espai i els models explicatius del desenvolupament regional i urbà.
  • E76: Dissenyar un marc per a l'anàlisi sistemàtica de les dimensions de les organitzacions i sobretot de les empreses.
  • E77: Capacitat per a aplicar en la pràctica empresarial els coneixements adquirits en les matèries del grau.
  • E78: Capacitat per a avaluar els riscos laborals i gestionar plans de prevenció.
  • E79: Ser capaç d'analitzar i comprendre els mecanismes del mercat, de la competència i dels mateixos consumidors i compradors, per mitjà de la informació disponible i tota aquella que es puga recollir de qualsevol font possible, i saber organitzar, controlar i administrar els recursos i les capacitats comercials per adequar l'oferta i els missatges de l'organització a les necessitats dels clients als quals es dirigeix.
  • E80: Conèixer i analitzar els mercats financers , així com les operacions financeres annexes a l'àmbit empresarial.
  • E81: Capacitat per a aplicar mètodes analítics i matemàtics per a l'anàlisi dels problemes econòmics i empresarials.
  • E82: Conèixer els mètodes comptables apropiats per a la consolidació d'estats financers i les combinacions de negocis.
  • E83: Capacitat per a dissenyar la política comptable d'una empresa o grup empresarial.
  • E84: Saber contextualitzar els principis de la direcció d'empreses i del disseny i implantació d'estratègies a l'àmbit dels negocis internacionals.
  • E85: Ser capaç de dissenyar polítiques i estratègies de gestió de la innovació aplicant les tècniques, models i eines adequades.
  • E86: Capacitat per a dissenyar productes i serveis des de la perspectiva de les necessitats dels consumidors.
  • E87: Conèixer les perspectives teorètiques clàssiques i contemporànies per a l'estudi de les organitzacions.
  • E88: Comprendre el funcionament de l'economia a nivell agregat, els determinants del creixement i les causes dels cicles econòmics.
  • E89: Conèixer els subjectes i les institucions de l'ordenament jurídic de major incidència en la vida econòmica.
  • E90: Capacitat per a elaborar, interpretar i analitzar adequadament els estats financers de les organitzacions, així com comprendre les seues implicacions en altres decisions i àrees empresarials.
  • E91: Conèixer l'entorn financer nacional i internacional i els riscos que comporta.
  • E92: Capacitat per a analitzar les operacions d'actiu i passiu de les entitats de crèdit, així com les derivades de la instrumentació de política monetària, les interbancàries i les fora de balanç.
  • E93: Conèixer els principals models de comportament de compra i la forma d'incidir-hi.
  • E94: Conèixer les funcions, relacions, agents i problemàtiques de la distribució comercial i els aspectes principals de disseny de canal i punt de venda.
  • E95: Conèixer les característiques dels diferents sistemes productius o de prestació de serveis i saber gestionar-los amb criteris d'eficiència i eficàcia en estreta interrelació amb les altres àrees de l'empresa i amb el seu entorn.
  • E96: Entendre el paper històric dels agents i les institucions en l'activitat econòmica, social i mediambiental.
  • E97: Comprendre els trets propis de l'economia valenciana en el context espanyol.
  • E98: Capacitat per a redactar i defensar un treball que verse sobre una o diverses de les àrees funcionals de l'empresa.