La baixa definitiva en els estudis de doctorat comporta l’abandonament voluntari del programa abans de la seua finalització.
Aquesta situació implica la pèrdua de la plaça en el programa de doctorat i l’extinció de la vinculació acadèmica.
La concessió de la baixa definitiva comporta el tancament i l’arxivament de l’expedient acadèmic de la persona doctoranda.
Una vegada acordada, l’estudiant causa baixa en el programa i deixa de tindre accés a RAPID, així com a la resta de serveis acadèmics de la Universitat vinculats a la seua condició d’estudiant de doctorat.
A més, de resultar readmès en el mateix programa a través del procediment ordinari en cursos posteriors, es reactivarà l’expedient en el punt en què va causar baixa. En tot cas, el temps consumit en el programa de doctorat computa als efectes de càlcul de la duració dels estudis de doctorat, pel que únicament disposarà del temps que restava per dipositar la tesi en el moment en què va causar baixa
Les sol·licituds de baixa definitiva presentades abans del 31 de desembre donen dret a la devolució de les taxes corresponents al curs acadèmic en què es formule la sol·licitud.
El doctorand o doctoranda.
La sol·licitud de baixa definitiva pot presentar-se al llarg de tot el curs acadèmic.
L’Escola de Doctorat.
El tràmit s'inicia mitjançant sol·licitud electrònica del doctorand o doctoranda dirigida a l'Escola de Doctorat. Una volta acordada la baixa, l'Escola comunica a l'interessat, al tutor/a director/a i a la Comissió acadèmica respectiva
La presentació de les sol·licituds de baixa definitiva s’haurà de realitzar exclusivament mitjançant la Seu Electrònica UV, i dins d’aquesta, a través del Registre electrònic.
https://www.uv.es/seu-electronica/ca/electronica-uv.html#
Registre electrònic
Tipus d’òrgan al qual es dirigeix: “Centres”
Òrgan al qual es dirigeix: “Escola de Doctorat”
Tramitació: “Gestions específiques de la unitat”
En el desplegable, s’ha de seleccionar "Baixa definitiva".
Article 3.6 del Real decret 99/2011, pel que es regulen els ensenyaments oficials de Doctorat.










