Universitat de ValènciaEstructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

Publicacions científiques

  • Las mediaciones 'cálidas' en la estimulación cognitiva a personas con Alzheimer

    Rueda, M.I.; De Sixte, R.

    (2011).Article

    Revista de Psicología y Educación.

  • Evaluación de la competencia lectora: la prueba de Competencia Lectora para Educación Secundaria (CompLEC)

    Llorens, A.C.; Gil, L.; Vidal-Abarca, E.; Martínez, E.; Mañá, A.; Gilabert, R.

    (2011).Article

    Psicothema. Num.4

    Vol. 23
    Pág. 808-817

  • Can masked priming effects be obtained with handwritten words?

    Gil-López, C.; Perea, M.; Moret-Tatay, C.; Carreiras, M.

    (2011).Article

    Attention, Perception, & Psychophysics.

    Vol. 73
    Pág. 1643-1649

    DOI: 10.3758/s13414-011-0174-y
  • Toma de notas en lectura de textos múltiples: análisis de diferencias individuales

    Imatge representativa de la publicació

    Gil, L.; Ávila, V.; Ferrer, A.

    (2011).Article

    Infancia y Aprendizaje. Num.4

    Vol. 34
    Pág. 449-464

  • Masked transposition effects for simple vs. complex non-alphanumeric objects

    García-Orza, J.; Perea, M.; Estudillo, A.

    (2011).Article

    Attention, Perception, & Psychophysics.

    Vol. 73
    Pág. 2573-2582

    DOI: 10.3758/s13414-011-0206-7
  • Position coding in two-digit Arabic numbers: Evidence from number decision and same-different tasks

    García-Orza, J.; Perea, M.

    (2011).Article

    Experimental Psychology.

    Vol. 58
    Pág. 85-91

  • Investigación-reflexión-acción y asesoramiento: análisis de las reflexiones de dos orientadoras en su contexto de trabajo

    García, J. R.; Mena, J. J.; Sánchez, E.

    (2011).Article

    Revista de Educación.

    Vol. 356
    Pág. 253-278

    DOI: 10-4438/1988-592X-RE-2010-356-039
  • L'adaptació de les rondalles al lector infantil: un text, altres finalitats

    Lluch, G.

    (2011).Llibre

    Nova reflexió sobre l'obra d'Enric Valor.

    G. Lluch i Josep M. Baldaquí (eds.)
    Alacant, IIFV
    Pág. 75-94

  • Smart phone, smart science: how the use of smartphones can revolutionize research in cognitive science

    Dufau, S.; Duñabeitia, J.A.; Moret-Tatay, C.; McGonigal, A.; Peeters, D.; Alario, F.-X.; Balota, D.A.; Brysbaert, M.; Carreiras, M.; Ferrand, L.; Ktori, M.; Perea, M.; Rastle, K.; Sasburg, O.; Yap, M.J.; Ziegler, J.C.; Grainger, J.

    (2011).Article

    PLoS ONE. Num.9

    Vol. 6 e24974

    DOI: 10.1371/journal.pone.0024974
  • Selecting information to answer questions. Strategic individual differences when searching texts

    Cerdán, R.; Gilabert, R.; Vidal-Abarca, E.

    (2011).Article

    Learning and Individual Differences.

    Vol. 21
    Pág. 201-205.