Universitat de ValènciaEstructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

Publicacions científiques

  • The time course of orthography and phonology: ERP correlates of masked priming effects in Spanish

    Carreiras, M.; Perea, M.; Vergara, M.; Pollatsek, A.

    (2009).Article

    Psychophysiology.

    Vol. 46
    Pág. 1113-1122

  • Are vowels and consonants processed differently? ERP evidence with a delayed letter paradigm

    Carreiras, M.; Gillon-Dowens, M.; Vergara, M.; Perea, M.

    (2009).Article

    Journal of Cognitive Neuroscience.

    Vol. 21
    Pág. 275-288

  • Subject Relative Clauses are not universally easier to process: Evidence from Basque

    Carreiras, M.; Duñabeitia, J.A.; Vergara, M.; De la Cruz-Pavía, M.; Laka, I.

    (2009).Article

    Cognition.

    Vol. 115
    Pág. 79-92

  • Personal epistemology across cultures: Exploring Norwegian and Spanish university students' epistemic beliefs about climate change

    Imatge representativa de la publicació

    Bråten, I.; Gil, L.; Strømsø, H.I.; Vidal-Abarca, E.

    (2009).Article

    Social Psychology of Education.

    Vol. 12
    Pág. 529-560

  • PISA: datos y reflexiones

    Imatge representativa de la publicació

    Vidal-Abarca, E.

    (2009).Article

    Aula de Innovación Educativa.

    Vol. 179
    Pág. 44-46

  • ERP correlates of inhibitory and facilitative effects of constituent frequency in compound word reading

    Vergara-Martínez, M.; Duñabeitia, J.A.; Laka, I.; Carreiras, M.

    (2009).Article

    Brain Research.

    Vol. 1257
    Pág. 53-64

  • Tiempo de silencio. De la lectura compartida a la lectura privada: el álbum como género

    Tabernero, R.

    (2009).Participació en congressos

    Actas de 'Lectura y Patrimonio. Literatura Infantil: Nuevas lecturas y nuevos lectores, Cepli- Universidad de Castilla- La Mancha

  • Sinergias en torno a la lectura: un reto y una necesidad

    Solé. I.; Sánchez, E.

    (2009).Article

    Aula de Innovación Educativa.

    Vol. 179
    Pág. 8-11

  • Avanzando en la lectura: acuerdos, contrastes y propuetas

    Sánchez, E.; Solé, I.

    (2009).Article

    Aula de Innovación Educativa.

    Vol. 179
    Pág. 60-65

  • Are instructional explanations more effective in the context of an impasse?

    Imatge representativa de la publicació

    Sánchez, E.; García-Rodicio, H.; Acuña, S. R.

    (2009).Article

    Instructional Science.

    Vol. 37
    Pág. 537-563