Universitat de ValènciaEstructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

Publicacions científiques

  • On the role of consonants and vowels in visual-word processing Evidence with a letter search paradigm

    Acha, J.; Perea, M.

    (2010).Article

    Language and Cognitive Processes.

    Vol. 25
    Pág. 423-438

  • Does kaniso activate CASINO? Input coding schemes and phonology in visual-word recognition

    Acha, J.; Perea, M.

    (2010).Article

    Experimental Psychology.

    Vol. 57
    Pág. 245-251

  • Leer mirando: Claves para una poética de la recepción del libro-álbum y del libro ilustrado

    Tabernero, R.

    (2010).Participació en congressos

    F. Viana, R. Ramos, E. Coquet & M. Martins (Coord).
    Actas do 8. º Encontro Nacional (6.º Internacional) de Investigação em Leitura, Literatura Infantil e Ilustração. Braga: CIEC- Centro de Investigação em Estudos da Criança da Universidade do Minho,
    Pág. 113-137

  • Individual differences for self-regulating task-oriented reading activities

    Imatge representativa de la publicació

    Vidal-Abarca, E.; Mañá, A.; Gil, L.

    (2010).Article

    Journal of Educational Psychology.

    Vol. 102
    Pág. 817-826

  • Hablamos de lo que no existe y de lo que existe, no hablamos

    Sánchez, E.; Mena, J.J.

    (2010).Article

    Infancia y Aprendizaje. Num.2

    Vol. 33
    Pág. 185-198

  • Self-regulation and link selection strategies in hypertext

    Salmerón, L.; Kintsch, W.; Kintsch, E.

    (2010).Article

    Discourse Processes.

    Vol. 47
    Pág. 175-211

  • Comprehension effects of signalling relationships between documents in search engines

    Salmerón, L.; Gil, L.; Bråten, I.; Strømsø, H.

    (2010).Article

    Computers in Human Behavior.

    Vol. 26
    Pág. 419-426

  • Valoración de los conductores españoles sobre el permiso por puntos

    Imatge representativa de la publicació

    Roca, J., Montoro, L. y Tortosa, F.

    (2009).Article

    Psicothema. Num.2

    Vol. 21
    Pág. 294-299

    ISSN: 0214-9915
  • Papel de los procesos metacognitivos en una tarea de pregunta-respuesta con textos escritos

    Imatge representativa de la publicació

    Mañá, Amelia; Vidal-Abarca, Eduardo; Domínguez, Catalina; Gil, Laura; Cerdán, Raquel

    (2009).Article

    Infancia y Aprendizaje. Num.4

    Vol. 32
    Pág. 553-565

    ISSN: 0210-3702
  • Writers in Between Languages: Minority Literatures in the Global Scene

    Imatge representativa de la publicació

    Olaziregi, M.J.

    (2009).Llibre

    Reno, Center for Basque Studies. University of Nevada, Reno, 313 pág.

    ISBN: 978-1-877802-90-4