Universitat de ValènciaEstructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

Publicacions científiques

  • Fostering active processing of instructional explanations of learners with high and low prior knowledge

    Imatge representativa de la publicació

    Acuña, S. R.; García Rodicio, H.; Sánchez, E.

    (2011).Article

    European Journal of Psychology of Education. Num.4

    Vol. 26
    Pág. 435-452

  • Question-driven processing in single and multiple texts

    Cerdán, R.; Gil.; L.; Vidal-Abarca, E.

    (2011).Llibre

    Text relevance and learning from text.

    McCruddren, M.T., Magliano, J.P., & Schraw, G. (Eds)
    Greenwich, CT: Information Age Publishing

  • Efectos de la estructura silábica en el priming silábico

    Carreiras, M.; Perea, M.

    (2011).Article

    Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología.

    Vol. 31
    Pág. 30-35

  • ¿Qué papel tiene la lectura de los textos en el seno de las Unidades Didácticas?

    Broncano, A.; Ciga, E.; Sánchez, E.

    (2011).Article

    Cultura y Educación. Num.1

    Vol. 23
    Pág. 57-74

  • Individual differences in task-oriented reading

    Imatge representativa de la publicació

    Vidal-Abarca, E.; Salmerón, L.; Mañá, A.

    (2011).Llibre

    Text relevance and learning from text.

    McCruddren, M.T., Magliano, J.P., & Schraw, G. (Eds)
    Greenwich, CT: Information Age Publishing

  • Eye tracking evidence for pronoun resolution in students with intellectual disability

    Tavares, G.; Fajardo, I.; Ávila, V.; Ferrer, A.; Salmerón, L.

    (2011).Participació en congressos

    Poster presented at the 17th Meeting of the European Society for Cognitive Psychology, San Sebastián, Spain.
    Publicación derivada del proyecto “Lectura Fácil: Elaboración y difusión de materiales y análisis de la experiencia de usuario” ("Easy Reading: elaboration and distribution of texts and analysis of user experience")

  • Recording on-line processes in task-oriented reading with Read&Answer.

    Imatge representativa de la publicació

    Vidal-Abarca, E.; Martínez, T.; Salmerón, L.; Cerdán, R.; Gilabert, R.; Gil, L.; Mañá, A.; Lloréns, A.; Ferris, R.

    (2011).Article

    Behavior Research Methods.

    Vol. 43
    Pág. 179-192

  • The processing of consonants and vowels during letter identity and letter position assignment in visual-word recognition: An ERP study

    Vergara, M.; Perea, M.; Marín, A.; Carreiras, M.

    (2011).Article

    Brain and Language.

    Vol. 118
    Pág. 105-117

  • Trust and mistrust when students read multiple information sources about climate change

    Bråtena, I.; Strømsøa, H.I.; Salmeron, L.

    (2011).Article

    Learning and Instruction.

    Vol. 21
    Pág. 180-192

  • ELLIJ, Grupo de investigación de la Universidad de Zaragoza

    Tabernero, R.

    (2011).Article

    Crítica e investigacao em literatura Infantil e Juvenil.

    Eds. Ana Margarida Ramos e Isabel Mociño González
    Publicación en CD