Universitat de ValènciaEstructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

Publicacions científiques

  • Las nuevas lecturas deslocalizadas de la escuela

    Lluch, G.

    (2010).Llibre

    Las lecturas de los jóvenes. Un nuevo lector para un nuevo siglo.

    Lluch, G., (edt.). Enrique Gil Calvo, Jesús Martín Barbero, Roxana Morduchowicz, G A Arellano i Pedro Cerrillo.
    Barcelona: Editorial Anthropos
    Pág. 105-128

  • Understanding and integrating multiple science texts: Summary tasks are sometimes better than argument tasks

    Imatge representativa de la publicació

    Gil, L.; Bråten, I.; Vidal-Abarca, E.; Strømsø, H.I.

    (2010).Article

    Reading Psychology.

    Vol. 31
    Pág. 30-68

  • Summary versus argument tasks when working with multiple documents: Which is better for whom?

    Imatge representativa de la publicació

    Gil, L.; Bråten, I.; Vidal-Abarca, E.; Strømsø, H.I.

    (2010).Article

    Contemporary Educational Psychology.

    Vol. 35
    Pág. 157-173

  • Are transposition effects specific to letters?

    García-Orza, J.; Perea, M.; Muñoz, S.

    (2010).Article

    Quarterly Journal of Experimental Psychology.

    Vol. 63
    Pág. 1603-1618

  • Do sign language videos improve web navigation for deaf signers?

    Fajardo, I.; Parra, E.; Cañas, J. J.

    (2010).Article

    Journal of Deaf Studies and Deaf Education.

    Vol. 15
    Pág. 242-262.

  • Construcciones con cuantificador en el ámbito panhispánico: norma y uso

    España Palop, E.

    (2010).Llibre

    Valencia: Universitat de València

  • Masked translation priming effects with highly proficient simultaneous bilinguals

    Duñabeitia, J.A.; Perea, M.; Carreiras, M.

    (2010).Article

    Experimental Psychology.

    Vol. 57
    Pág. 98-107

  • ¿Qué procesos se movilizan con la ayuda de otros? Mediaciones frías y cálidas

    De Sixte, R.; Sánchez, E.

    (2010).Article

    Revista do Aprendizagem e Desenvolvimiento.

    Vol. 46

  • Estrategias de selección de información en tareas de contestación a preguntas

    Cerdán, R.; Gilabert, R.; Vidal-Abarca, E.

    (2010).Article

    Infancia y Aprendizaje. Num.4

    Vol. 33
    Pág. 449-460.

  • Reading development in agglutinative languages: Evidence from beginning, intermediate and adult Basque readers

    Acha, J.; Laka, I.; Perea, M.

    (2010).Article

    Journal of Experimental Child Psychology.

    Vol. 105
    Pág. 359-375