Universitat de ValènciaEstructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

Tesis doctorals

  • Problemas con los problemas

    Imatge representativa de la publicació

    Vicente, S.

    (2013).Article

    Cuadernos de pedagogía. Num.437

    Pág. 72-76

    ISSN: 0210-0630
  • Análisis de la práctica educativa en clases de matemáticas españolas de Educación Primaria: una posible explicación para el nivel de competencia de los alumnos

    Imatge representativa de la publicació

    Vicente, S.; Rosales, J.; Chamoso, J.M.; Múñez, D.

    (2013).Article

    Cultura y Educación. Num.4

    Vol. 25
    Pág. 535-548

    DOI: 10.1174/113564013808906799
  • The effect of external representations on compare word problems: Supporting mental model construction

    Imatge representativa de la publicació

    Múñez, D.; Orrantia, J.; Rosales, J.

    (2013).Article

    The Journal of Experimental Education.

    Vol. 81
    Pág. 337-355

    DOI: 10.1080/00220973.2012.715095
  • Arithmetic word problem solving: evidence for a magnitude-based mental representation

    Imatge representativa de la publicació

    Orrantia, J.; Múñez, D.

    (2013).Article

    Memory & Cognition.

    Vol. 41
    Pág. 98-108

    DOI: 10.3758/s13421-012-0241-1
  • Reading comprehension and working memory's executive processes: an intervention study in primary school students

    Imatge representativa de la publicació

    García-Madruga, Juan A.; Elosúa, María Rosa; Gil, Laura; Gómez-Veiga, Isabel; Vila, José Óscar; Orjales, Isabel; Contreras, Antonio; Rodríguez, Raquel; Melero, María Ángeles; Duque, Gonzalo

    (2013).Article

    Reading Research Quarterly. Num.2

    Vol. 48
    Pág. 155-174

  • Early access to abstract representations in developing readers: Evidence from masked priming

    Perea, M.; abu Mallouh, R.; Carreiras, M.

    (2013).Article

    Developmental Science.

    Vol. 16

    Pág. 564-573

    DOI: 564-573. DOI: 10.1111/desc.12052
  • Students’ reading strategies in Wikipedia: combination of eye-movements, navigation decisions and think aloud

    Salmerón, L.; Fajardo, I.; García, V.; Naumann, J.

    (2013).Participació en congressos

    International Technology, Education and Development Conference
    Publicacion derivada del proyecto "Estudio on-line de la lectura electrónica en jóvenes: movimientos oculares, pensamiento en voz alta y navegación".

  • La literatura per a infants i joves en català anàlisi, gèneres i història

    Lluch, G.; Caterina V.

    (2013).Llibre

    Alzira: Editorial Bromera i Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana

  • Word matching and semantic overlap as hyperlink utility cues

    Salmerón, L.; Naumann, J.; García, V.; Fajardo, I.

    (2013).Participació en congressos

    Twenty-third Annual Meeting of the Society for Text and Discourse
    Publicacion derivada del proyecto "Estudio on-line de la lectura electrónica en jóvenes: movimientos oculares, pensamiento en voz alta y navegación".

  • 20 anys del Premi Josep M. Folch i Torres: la creació d'un cànon en la Literatura Juvenil catalana

    Lluch, Gemma; Valriu, Caterina

    (2013).Llibre

    Premios Literarios e de Ilustración na LIX.

    Roig Rechou, B. (coord.)
    Vigo: Edicións Xerais
    Pág. 133-152

    ISBN: 978-84-9914-528-0