Universitat de ValènciaEstructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

Tesis doctorals

  • Inverse reference in subtraction performance: An analysis from arithmetic word problems

    Imatge representativa de la publicació

    Orrantia, J.; Rodríguez, L.; Múñez, D.; Vicente, S.

    (2012).Article

    The Quarterly Journal of Experimental Psychology.

    Vol. 65
    Pág. 725-38

  • Electrophysiological signatures of masked transposition priming in a same-different task: Evidence with strings of letters vs. pseudoletters

    Muñoz, S.; Perea, M.; García-Orza, J.; Barber, H.A.

    (2012).Article

    Neuroscience Letters.

    Vol. 515
    Pág. 71-76

    DOI: 10.1016/j.neulet.2012.03.021
  • Writing easy to read documents for people with intellectual disability

    Madrid, I.; Ávila, V.; Fajardo, I.; Ferrer, A.

    (2012).Llibre

    Learning to Write Effectively: Current Trends in European Writing Research.

    Brussels: OPOCE
    Publicación derivada del proyecto “Lectura Fácil: Elaboración y difusión de materiales y análisis de la experiencia de usuario” ("Easy Reading: elaboration and distribution of texts and analysis of user experience").

  • Evaluación de la comprensión de las preguntas en lectura orientada-a-tareas [Assessing the comprehension of questions in task-oriented-reading]

    Llorens, A.C.; Cerdán, R.

    (2012).Article

    Revista de Psicodidáctica.

    Vol. 17
    Pág. 233-251

  • La hipertextualidad como fundamento de construcción en la literatura «iluminada»: La formación del lector en el libro-álbum y en el libro ilustrado

    Tabernero Sala, R.

    (2012).Llibre

    Leer Hipertextos. Del marco hipertextual a la formación de lector literario.

    Antonio Mendoza Fillola (coord.)
    Octaedro, Barcelona
    Pág. 121-135

  • An investigation of the role of grapheme units in word recognition

    Lupker, S.J.; Acha, J.; Davis, C.J.; Perea, M.

    (2012).Article

    Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance.

    Vol. 38
    Pág. 1491-1516

    DOI: 10.1037/a0026886
  • La evaluación on-line de la competencia lectora

    Gil, L.; Serrano, M.A.; Martínez, T.; Llorens, A.C.

    (2012).Article

    Quaderns digitals.

    Vol. 71

  • Intervención en las dificultades en competencia lectora

    Gil, L.; Serrano, M.A.; Mañá, A.; Ferrer, A.; Avila, V.

    (2012).Article

    Quaderns digitals.

    Vol. 71

  • Physical similarity (and not quantity representation) drives perceptual comparison of numbers: Evidence from two Indian notations

    García-Orza, J.; Perea, M.; Abu Mallouh, R.; Carreiras, M.

    (2012).Article

    Psychonomic Bulletin and Review.

    Vol. 19
    Pág. 294-300

    DOI: 10.3758/s13423-011-0212-8
  • Measuring vigilance while assessing the functioning of the three attentional networks: The ANTI-Vigilance task

    Imatge representativa de la publicació

    Roca, J.; Castro, C.; López-Ramón, M.F.; Lupiáñez, J.

    (2011).Article

    Journal of Neuroscience Methods. Num.2

    Vol.198
    Pág. 312-324

    ISSN: 0165-0270