
Carlos Gómez Chulià de Fuhem Ecosocial va impartir un taller: La Innovació ecosocial en l'Educació per a la Ciutadania.
PIC 2024-2025
ASSIGNATURA: Cooperació al desenvolupament i Educació. Quart Educació Social.
Professora: María-Jesús Martínez-Usarralde.
Proposta: Taller de Carlos Gómez Chuliá. Per a una sessió de classe.
Títol La innovació ecosocial en l'Educació per a la ciutadania.
Carlos Gómez Chuliá té una dilatada experiència en l'àmbit de cooperació al desenvolupament en educació. A més d'haver fundat la ONGD Willca, escrit llibres vinculats a la cooperació des de la literatura infantil (Willca, Kokoa, Vendaval…), en l'actualitat treballa per a la cooperativa Fuhem Ecosocial.
El seu actual acompliment ha fonamentat la sessió d'innovació educativa transcorreguda el 20 de novembre de mode en línia, d'11.30 a 14.30 en l'assignatura de Cooperació al desenvolupament i Educació, per a impartir una sessió denominada “La innovació ecosocial en l'Educació per a la ciutadania”. En aquesta s'han presentat els principis clau del paradigma ecosocial i la seva vinculació amb l'educació social, el codesenvolupament i la cooperació, i ha portat a la classe de Cooperació al desenvolupament i educació, de quart d'Educació Social, diversos exemples de com escometre aquest paradigma des de l'Educació Social, fent que els i les educadores, en grups, es posicionin sobre el mateix a partir de casos pràctics.
L'impacte que aquest motivador social provoca en l'alumnat és altament positiu, fent-se patenti any rere any pel feedback que el primer em dona, la qual cosa m'anima a continuar convidant a un professional exigent i que, des de la innovació social, imprimeix un caràcter polític a una acció socioeducativa exigent i transformadora.